Effektblås till Cagiva Mito -99 ?

boOz

Miton till SALU! PMa för mer info.
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Stockholm (Sollentuna)
Hoj
Cagiva Mito Evo -99
Tjena, jag har precis köpt en Cagiva Mito -99 och tänkte om någon vet om man kan få tag på Effektblås till dessa samt hur mkt extra effekt det ger och priset? bilder ser jag gärna också. Tacksam för svar MVH Gustaf
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
JA du gustav, det finns nog några trådar om detta, hehe grattis till köpet hoppas att det var ett lyckat sådant. :D
Jag vet att geiwiz.de har till cagiva, har dock inget pris (eller har för mig att LGS på forumet sa att det gick på 2900:) på det. Men dom har, tar ca 1,5vecka med frakten
Det ger knappast någon JÄTTE stor skillnad men lite bättre response och ett gott ljud, ett konfilter på det sen och det låter mmmmm :D

hoppas jag får igång min skit snart så måste vi ut och köra :D

lycka till :tummeupp
 

boOz

Miton till SALU! PMa för mer info.
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Stockholm (Sollentuna)
Hoj
Cagiva Mito Evo -99
shoik skrev:
JA du gustav, det finns nog några trådar om detta, hehe grattis till köpet hoppas att det var ett lyckat sådant. :D
Jag vet att geiwiz.de har till cagiva, har dock inget pris (eller har för mig att LGS på forumet sa att det gick på 2900:) på det. Men dom har, tar ca 1,5vecka med frakten
Det ger knappast någon JÄTTE stor skillnad men lite bättre response och ett gott ljud, ett konfilter på det sen och det låter mmmmm :D

hoppas jag får igång min skit snart så måste vi ut och köra :D

lycka till :tummeupp

Tjena, okejj tack för de tipsen iaf. Vad kostar konfilter cirka förestenn? :gnissla ah se till att få igång hojen nu så ska det ut och brännas sen :D ha det så bra / Gustaf
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
ett som passar direkt på din 28mm förgasare, på 62mm i ytter diam. kan beställas hem av mc varuhuset, kostar ca. 700:- pga den stora ytter diam.
men du kan alltid ta en slang så kan du ju få det billigare =)
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
shoik skrev:
ett som passar direkt på din 28mm förgasare, på 62mm i ytter diam. kan beställas hem av mc varuhuset, kostar ca. 700:- pga den stora ytter diam.
men du kan alltid ta en slang så kan du ju få det billigare =)

Herrejsus.. Min förgasare kan jag få på ett 42mm på, men det är lite trångt, får kränga som fan för att det ska gå på :p
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Kör med ett Jolly från en -99 på min.. blir ingen större skillnad.. bättre drag mellan 10-11k rpm
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Edholm skrev:
Det kan man fråga sig.. :D Har köpt en 38mm förgasare så nu ska det bli lite liv i skiten hoppas jag.. :)

Har du fått nå liv i din?



38mm WOW! berätta mera var köpte du den ? hur gick det med insugsgummit m.m. är nyfiken. berätta allt.

Nej kommer en massa saker nu som ska göras så... men och ca 1 vecka då sover jag i garaget :D
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Alex.J skrev:
38mm WOW! berätta mera var köpte du den ? hur gick det med insugsgummit m.m. är nyfiken. berätta allt.

Nej kommer en massa saker nu som ska göras så... men och ca 1 vecka då sover jag i garaget :D

Har du typ inte haft problem med Miton i ett halv år eller nått? Eller det var inte du?
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Padde skrev:
Har du typ inte haft problem med Miton i ett halv år eller nått? Eller det var inte du?


Problem och problem skiten går dåligt. har inte ens ägt miton i ett halv år så, har inte årkat skruva med den bara. Men det kommer bättre tider= om en vecka.
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Alex.J skrev:
38mm WOW! berätta mera var köpte du den ? hur gick det med insugsgummit m.m. är nyfiken. berätta allt.

Nej kommer en massa saker nu som ska göras så... men och ca 1 vecka då sover jag i garaget :D


Köpte den från en skoterskrot.. :) Har inte löst det med insugsgummit än, men ska beställa ett från geiwiz.. det till 35mm´s förgasaren.. är samma anslutnings diameter på 38mm:arn som det är på Af1:ans 34mm.are

Jag hoppas på tur och chansar på att det till 35mm passar.. :)
 

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg, Tosslanda
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Edholm skrev:
Köpte den från en skoterskrot.. :) Har inte löst det med insugsgummit än, men ska beställa ett från geiwiz.. det till 35mm´s förgasaren.. är samma anslutnings diameter på 38mm:arn som det är på Af1:ans 34mm.are

Jag hoppas på tur och chansar på att det till 35mm passar.. :)

Snackar vi TMX 38:a?
Jag behöver 4 st... eller vafan... räcker med TMX35:er...

HA DE GÔTT
 

Riper

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750
boOz skrev:
Tjena, jag har precis köpt en Cagiva Mito -99 och tänkte om någon vet om man kan få tag på Effektblås till dessa samt hur mkt extra effekt det ger och priset? bilder ser jag gärna också. Tacksam för svar MVH Gustaf


Tjena Gustaf!
Jag rekomenderar att du tar ditt körkort innan du börjar köpa effektsystem och shit.
Hare
//Perbeck
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top