Effektblås till Cagiva Mito -99 ?

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Edholm skrev:
Okej.. :) Hur går det med din hoj föresten? Hört nått från tyskland?

Jadu.. det går väl sådär. Hela motorn är isärplockad nu iaf, och vevpartiet ska lämnas in för balansering snart. Lager, packboxar och annat tjafs ska beställas. Jag skickade ju som sagt tillbaka cyllen till der germans, och dom har kollat måtten på kolven och säger stumt att det är ingen garanti. Dom tror också att anledningen till att den skar var att den fick för mycket bensin :va
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
NatoN skrev:
Jadu.. det går väl sådär. Hela motorn är isärplockad nu iaf, och vevpartiet ska lämnas in för balansering snart. Lager, packboxar och annat tjafs ska beställas. Jag skickade ju som sagt tillbaka cyllen till der germans, och dom har kollat måtten på kolven och säger stumt att det är ingen garanti. Dom tror också att anledningen till att den skar var att den fick för mycket bensin :va


Ajfan.. Där ser man.. trode det var relativt ofarligt att åka med för mkt soppa..
 

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Aprilia SXV550
NatoN skrev:
Jadu.. det går väl sådär. Hela motorn är isärplockad nu iaf, och vevpartiet ska lämnas in för balansering snart. Lager, packboxar och annat tjafs ska beställas. Jag skickade ju som sagt tillbaka cyllen till der germans, och dom har kollat måtten på kolven och säger stumt att det är ingen garanti. Dom tror också att anledningen till att den skar var att den fick för mycket bensin :va

kan knappast tro att den skär pga för HÖG soppa inställning, isf skulle den bludra på höga varv, kan kanske ha med obalanserad vev lr. liknande att göra, tror inte det är fel på cyl. iaf
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Messiah skrev:
kan knappast tro att den skär pga för HÖG soppa inställning, isf skulle den bludra på höga varv, kan kanske ha med obalanserad vev lr. liknande att göra, tror inte det är fel på cyl. iaf

Nej jag tycker också det låter skumt.. Ska balansera veven :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top