Nej, jag har inte kört tz750, men träffat flera som har, och som vittnat om hysterin i cykeln. Inget jag betvivlar direkt eftersom 750cc tvåtakt är vansinne. Ungefär som en hayabusa-motor fast i en cykelram. Men du har ju sådana skygglappar på att du inte kan inse att tvåtakt lämnar en jävla massa effekt.
Vad gäller bromspunkter är de rätt avgörande om man kommer köra över ett krön med fullgas, eller kanske redan släppt av gasen/börjat bromsa innan man kör över krönet i slutet på en raka. Behöver inte vara en bula alltså, utan räcker oftast med ett svagt neråtlut. Annat ställe man wheelar är ju efter snabbhögern på baksidan av falkenberg, också på högre växlar.
Hojar jag kört, 1000cc, 600cc supersport/standard, 500 tvåtakt (gathoj, 120hk), diverse gat-750'is från 90 och framåt, 250r, tz350.
Och ja, dagens 1000cc är brutala i motorn, dock väger de fortfarande mer än gamla racehojar från 70-80-talet. Givetvis mycket trevligare chassin/bromsar nu förtiden. Så har lite att jämföra med..
edit: Ska tillägga att det här var sista gången jag bemöter dig i den här tråden, börjar bli rätt tröttsamt och har inte med ämnet att göra.