Obs att man måste fila lika mycket på alla "fingrar" i korgen, annars driver den bara på det tjockaste "fingret" och det går bara så länge det går. Sen går det av och trillar in i primärdreven och dödar dig.
Jag rev ut samtliga lameller och plåtar på GSX1300R som också har hydraulisk koppling. Rörde inte hydrauliken som ju sitter på vänster sida av motorn (och det gör väl hydrauliken på din med?).Ska förmodligen åka o skruva lite ikväll om jag hinner, garaget ligger halvvägs mot tierp.
På gsxr 2007 är det ju hydralisk koppling. Är det bara skruva av allt eller måste man tömma nåt med hydraliska kopplingen också?
Jag rev ut samtliga lameller och plåtar på GSX1300R som också har hydraulisk koppling. Rörde inte hydrauliken som ju sitter på vänster sida av motorn (och det gör väl hydrauliken på din med?).
TROR inte du behöver röra hydrauliken för den verkar med en stång genom axeln på kopplingen.
Okej precis sitter på vänster sida. Då rör jag inte den .Jag rev ut samtliga lameller och plåtar på GSX1300R som också har hydraulisk koppling. Rörde inte hydrauliken som ju sitter på vänster sida av motorn (och det gör väl hydrauliken på din med?).
TROR inte du behöver röra hydrauliken för den verkar med en stång genom axeln på kopplingen.
Obs att man måste fila lika mycket på alla "fingrar" i korgen, annars driver den bara på det tjockaste "fingret" och det går bara så länge det går. Sen går det av och trillar in i primärdreven och dödar
Jag gissar att med neutralen och utsläppt koppling drivs många kugghjul runt i växellådanOkej är det jättenoga att det blir väldigt exakt med filningen på alla "fingrarna". Kan tänka mig att det är svårt att få det perfekt när man handfilar och det är rätt många fingrar. Vill ju inte dö helst när man åker sen ?
Sen kom jag på en grej till. Om jag har motorn igång med neutralen i så rasslar det rätt duktigt. Drar jag då in kopplingen så blir det "normalt" ljud dvs tystare.
Normalt eller?
Blev inget filande då kopplingskåpspackningen inte fanns på hyllan o lev tid 4 veckor. Får dock försöka hitta en ny kopplingskorg den jag fick hem från ebay hade en trasig bit på ett av fingrarna.Kopplingen kan väsnas en del också.Säkert ännu mer sedan du filat sönder korgen...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|