Efterlyst: En bil!

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
Körde du inte det gamla hederliga "brassa satan" när vägen smalna av? det är ju bara att ge'n lite gas så brassar du ju satan på slangen och förbi...inga konstigheter....kan inte dagens unga ge'n lite gas bara? sen brassar man satan :yoparty

FTPRiderr

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Hoj
Beta RR 50 Enduro '02
Körde du inte det gamla hederliga "brassa satan" när vägen smalna av? det är ju bara att ge'n lite gas så brassar du ju satan på slangen och förbi...inga konstigheter....kan inte dagens unga ge'n lite gas bara? sen brassar man satan :yoparty

Hur då? jag körde i maxfart...! Jag har en moppe! :p

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
.........................

en bilist som kör om en eu moppe bör vara medveten om förhöjd risk strax efter omkörningen särskilt om de plötsligt saktar ned farten.

Samma bilist kan ha trott att det var en MC-skoter som för köra "fortare" (regskylt på eu-moppe: remember?)

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
View attachment 402088

Där! Inte riktigt tillräckligt stort för både en bil och en moped! :p

Alltså, inte för att vara sån. Men jag tänkte på din tråd när jag körde förbi där lite tidigare idag. Om du inte körde absolut längst ut till höger i filen finns det inte en chans i h*vette att en Skoda Octavia skulle klämma sig igenom. Så din upplevelse är nog aningen vinklad. Rannsaka dig själv och ta det lite lugnt i trafiken framöver så ska du se att det går bättre för alla inblandade :tummenupp

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Blir skevt sugen på att köpa moppe av denna tråd!

Till ts, strongt att du kommer och argumenterar din synvinkel här fast du har fel. Man skall fan inte bromsa omkull i trafiken, livsfarligt!

Men du kör hårt och försök vara lite förtsåndigare, kanske läge att ta en kurs? När jag köpte moppe hade jag kört cross I 8 år så kunde i alla fall behärska maskinen fast jag hade 0(noll) trafikvett och det låter som du hade mått bra av en kurs i framförande av motoriserat tvåhjuligt fordon.
Den som aldrig gör misstag lär sig aldrig!

100% moppe for the win!

FTPRiderr

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Hoj
Beta RR 50 Enduro '02
Alltså, inte för att vara sån. Men jag tänkte på din tråd när jag körde förbi där lite tidigare idag. Om du inte körde absolut längst ut till höger i filen finns det inte en chans i h*vette att en Skoda Octavia skulle klämma sig igenom. Så din upplevelse är nog aningen vinklad. Rannsaka dig själv och ta det lite lugnt i trafiken framöver så ska du se att det går bättre för alla inblandade :tummenupp

Jag har frågat min kompis som var bakom, och han säger att det var så jävla nära att bilen träffade mig så det var nog där jag sa!

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Han kanske hade glömt bort att de satt dit refuger, de är ju ganska nya. Dyker det helt plötsligt upp refuger kan man göra dumt. Men om det var så så skulle han ha tittat lite noggrannare hur det ser ut framåt för att inte bli överraskad av en sån sak.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha