Efterlyst: En bil!

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
den stora frågan som borde behandlas i denna tråd är ju dock varför det har hänga moppe-fukkon på denna sida då det är rättså tydligt att den är gjord och brukas av sportmotorcyklister.

(men även dom borde prova att borra)

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
saker som psxcare och iJvb skrev var bra svar, men det som typ resten har skrivit är bara idiotiska! Jag vet att jag gjorde ETT misstag (att bromsa med frambromsen), men jag ville inte veta mer om vad jag gjort "fel". utan om någon sett den och om man ser den så ska man veta att man ska ta det försiktigt!

Ni får fan ursäkta mig...

Nej, det är inte fel att bromsa med framhjulet.

Hinner du inte stanna säkert när framförvarande bromsar så ligger du för nära.

Må vara att många ligger för nära i tätort och annars. Men det är poänglöst, det finns ingen som helst anledning att ligga så nära. Det är farligt (och mot trafikreglerna).

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Hehe det var ju rätt kul att logga in här igen efter typ två års uppehåll.
Till TS, du låg för nära, deal with it, gör inte om det och lär dig att inte köra med egot.

Nästa gång kanske du inte reser dig upp igen.

FTPRiderr

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Hoj
Beta RR 50 Enduro '02
Var körde han om dig som en idiot? 70 som övergår i 40 blir ju antingen från Södertälje mot Vårsta eller från Grödinge in mot Vårsta. Exakt var körde han/hon om dig dumt?

Grödinge in mot Vårsta! Vid golfbanan där det är knappt en bil brett tror jag! :p precis innan busshållplatsen där det är som smalast!

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Ok, kan vi sammanfatta tråden med

1) moppefucko kör 45 km/h på 70 väg. Bilfucko kör om.
2) bilfucko kommer in på område där det är 40. Moppefucko kommer i kapp och lägger sig på "lagom" avstånd, 1.5 meters (ett avstånd det tar 0.135 s att köra i aktuell hastighet).
3) bilfucko bromsar av okänd anledning in, moppefucko får panik, låser upp framhjulet och kraschar
4) moppefucko tror att det hade gått bättre om han bara använt bakbromsen. 1.5 meter "borde" vara tillräckligt avstånd i 40 km/h. Jörgen tror att det hela hände på grund av framhjulsdrift, oklart om det är moppen eller bilfucko som avses :)va).

I ett parallelluniversum händer samma scenario men moppefucko använder enbart bakbromsen istället. Hur många tror att han hinner stanna på 1.5 meter innan han brakar in i bilfuckot?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Tråden är egentligen en tråd om "Finn Fem Fel". :)

Skall man vara ärlig så gjorde bilisten fler och värre fel än moppen men ett fel räcker ju för att hamna på kyrkogården.

Dessa fel har jag hittat... :)

1. Bilisten höll inte rimligt avstånd vid omkörning
2. Moppen ligger för nära bilisten
3. Bilisten bromsar i onödan trots att trafiken bakom ligger för nära
4. Moppen använder fel bromsteknik i stressen
5. Bilen var framhjulsdriven

Dessa är mina slutsatser. :crash

iJvb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2013
Hoj
Bmw_F800S_07(såld), Triumph_Speed_triple12(såld), Suzuki_M1600_05(såld), Honda_VTR1000f_98(såld), Bmw_F700GS_15(såld), Triumph_Explorer1200_12(såld), Buell_XB12R_07,
Alltså hur många tror att mopeden va 1-1,5m från bilen innan han påbörjade inbromsningen.
eller att det va 1-1,5m från bilen han kraschade.
ni som tror han gjorde det förstnämnda kan gå dra något gammalt över er och fundera en stund.

själv så hoppas jag verkligen inte fallet va så han låg så nära men självklart han låg för nära visade det sig.

Det allvarliga i denna situation va att bilföraren smet .
Tänk om det händer er!!

och sluta mobba gäller även moderator!

om det är sådant här som gör det roligt att läsa trådar för majoriteten här så vet jag inte om jag vill va kvar framöver.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Alltså hur många tror att mopeden va 1-1,5m från bilen innan han påbörjade inbromsningen.
ni som tror han gjorde det förstnämnda kan gå dra något gammalt över er och fundera en stund.

själv så hoppas jag verkligen inte fallet va så han låg så nära men självklart han låg för nära visade det sig.

Tänk om det händer er!!

om det är sådant här som gör det roligt att läsa trådar för majoriteten här så vet jag inte om jag vill va kvar framöver.

Tråkigt att du känner så. Ha det så kul på Internet framöver. :hej

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...

Tänk om det händer er!!

Grabben har juh faktiskt fått saklig hjälp i tråden, även om större delen utav oss tycker att det är rätt lätt att ha kul åt hans extremt objektiva syn på händelseförloppet :rolleyes:
Men med tanke på registreringsdatumet för användaren kan det likagärna vara ett troll, så knäck en bärs och luta dig tillbaka lite innan du hetsar upp dig allt för mycket utav stämningen på forumet. Folk är djävligt hjälpsamma här, men man behöver en lite mer ödmjuk inställning om man är nyregistrerad bara :tummenupp

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Kollar man tidigare inlägg så är det inget troll... så det kan vi nog lägga åt sidan.

Bilisten är å andra sidan inte närvarande på tråden.

Som jag ser det är det inte mobbing att hjälpa mopedisten få lite trafikvett. Även om killens objektiva syn på saken gör det svårt. :va

Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Kollar man tidigare inlägg så är det inget troll... så det kan vi nog lägga åt sidan.

Bilisten är å andra sidan inte närvarande på tråden.

Som jag ser det är det inte mobbing att hjälpa mopedisten få lite trafikvett. Även om killens objektiva syn på saken gör det svårt. :va

Eeh...har han, grabben alltså inte en väldigt s u b j e k t i v syn på det som hänt? :rolleyes:
Om jag inte varit på fel ställe på sistone, så är han väl om något knappast objektiv i alla fall?:tungan

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Eeh...har han, grabben alltså inte en väldigt s u b j e k t i v syn på det som hänt? :rolleyes:
Om jag inte varit på fel ställe på sistone, så är han väl om något knappast objektiv i alla fall?:tungan

Ja, något är det i alla fall...

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...

Jag tror inte min sarkasm gick riktigt hela vägen hem där borta i eslöv :D

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Framhjulsdrift!

Givetvis är det roten till allt ont. Jag har skådat ljuset! Från denna dag är det min mission att konvertera hojparken till detta framdrivningssätt!

Eller konkret, jag fattar noll. Faktiskt. :va

...

Lite seriöst dock. God moralkaka: Förlåt dem som felar mot dig i trafiken. Om det inte föreligger synnerliga skäl är det alltid bättre att inte hålla på och jaga folk, det leder väldigt sällan till något bra. I det här fallet ledde det ner i ett dike, och om bilen återfinns riskerar det leda till meningslös brevväxling med diverse myndigheter. Enda resultatet av sådant brukar vara spilld tid och försämrad livskvalitet.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Grödinge in mot Vårsta! Vid golfbanan där det är knappt en bil brett tror jag! :p precis innan busshållplatsen där det är som smalast!
OK, precis vid bron över bäcken alltså. Ja, där är det smalt.

Körde du i kanten eller mitt i filen som en del körskolor lär ut?

Sedan ska du nog omvärdera att ligga så nära en bil, som många påpekat drabbar det mest dig själv att ligga för nära. Sedan bör du nog även träna bromsteknik med frambromsen så att det inte händer igen att du låser den. Frambromsen är bäst, den kan du nog bromsa 80% kraftigare (eller mer) med än bakbromsen.

FTPRiderr

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Hoj
Beta RR 50 Enduro '02
OK, precis vid bron över bäcken alltså. Ja, där är det smalt.

Körde du i kanten eller mitt i filen som en del körskolor lär ut?

Sedan ska du nog omvärdera att ligga så nära en bil, som många påpekat drabbar det mest dig själv att ligga för nära. Sedan bör du nog även träna bromsteknik med frambromsen så att det inte händer igen att du låser den. Frambromsen är bäst, den kan du nog bromsa 80% kraftigare (eller mer) med än bakbromsen.

nej, inte vid bron! utan på den stora vägen! Jag vet att jag låg lite för nära! men om jag ligger så långt bak som dem säger att jag ska köra så kommer bilar bara att köra om mig och då blir det mindre mellanrum ändå! Jag vet att den är bra men det var blöt just där på vägen så det var en stor del varför att jag ramlade! :p

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha