Efterlyst: En bil!

FTPRiderr

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Hoj
Beta RR 50 Enduro '02
Hur vet du att han/hon körde i 100??

Enda gången 1,5m är mycket till avstånd är den dagen du får äran att fickparkera en bil....

Skyll dig själv klant och prova hålla avstånd i framtiden så ska du se att moppen din hållet en stund till!

Jag vet hur fort bilar kör när dem kör 70, och det var inte 70!

Fuck you, hur kan jag vara klant när det är han som kör dåligt?!? Jag höll tillräckligt med avstånd, men just där så var det lite halt (vilket jag inte märkte. vägen var kanske blöt eller så var det grusigt).

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C

Fuck you, hur kan jag vara klant när det är han som kör dåligt?!? Jag höll tillräckligt med avstånd, men just där så var det lite halt (vilket jag inte märkte. vägen var kanske blöt eller så var det grusigt).

Jag är så trött på klantmopedister som dig. Man borde inte få framföra en moppe innan hjärnan växt ihop ordentligt. Du är så uppenbart inte mogen nog att vistas i trafiken.

Lär dig din läxa istället för att snacka en massa strunt.

jetson

Guest
Han hade väl nåt emot mig, tex att jag inte flyttade på mig när han kom från början! Så ja, han bromsade nog enbart för att testa mig!

Här kan vi nog fastsluta att detta är ett troll

-mopedist ligger i 45km/h på 70väg och blockerar så att en bil inte kan köra om
-mopedist vet på något sätt att han blir omkörd i 100 även fast han inte har någon möjlighet att veta det
-mopedist glömmer fort att han orsakat situationen från början och bromsar sen omkull när han ska leka polis som en riktig 50+ gubbjävel

Ganska underhållande tråd dock :tummenupp

FTPRiderr

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Hoj
Beta RR 50 Enduro '02

-mopedist vet på något sätt att han blir omkörd i 100 även fast han inte har någon möjlighet att veta det
-mopedist glömmer fort att han orsakat situationen från början och bromsar sen omkull när han ska leka polis som en riktig 50+ gubbjävel

Jag blockerade inte, det var bara så att man inte kan köra om på det stället!
Ja, jag tror att det var ungefär 100, eftersom det var mycket mer än 70 iallafall.
VADÅ?!?!? JAg orsakade inte den jävla situationen från början!?!? Det var fan som gjorde det!!

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy

Uppenbarligen så höll du inte tillräckligt med avstånd.
Det enda beviset som krävs för att visa det är att...

Hade du haft korrekt avstånd till framförvarande så hade du inte bromsat sig själv i diket och således inte skrivit i den här tråden. Istället så hade du fått stopp på moppen på ett säkert och bra sätt :)

Deadmeat

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2014
Hoj
Yamaha Thundercat 600 -96
1-1,5 meters avstånd till framförvarande fordon i 45 km/h inte för nära???
Vilken planet kommer du från? Som alla sagt innan, kör man på någon bakifrån/tvingas tvärnita för att inte göra det så LIGGER MAN FÖR NÄRA!!

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
jnz62S1.jpg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag noterar ännu ett tillbud som helt kan kopplas till den mentalitet som framhjulsdriften står för.

FTPRiderr

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Hoj
Beta RR 50 Enduro '02
saker som psxcare och iJvb skrev var bra svar, men det som typ resten har skrivit är bara idiotiska! Jag vet att jag gjorde ETT misstag (att bromsa med frambromsen), men jag ville inte veta mer om vad jag gjort "fel". utan om någon sett den och om man ser den så ska man veta att man ska ta det försiktigt!

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip

Bra svar

saker som psxcare och iJvb skrev var bra svar, men det som typ resten har skrivit är bara idiotiska! Jag vet att jag gjorde ETT misstag (att bromsa med frambromsen), men jag ville inte veta mer om vad jag gjort "fel". utan om någon sett den och om man ser den så ska man veta att man ska ta det försiktigt!

Man ska hålla 3s mellanrum till framförvarande fordon.
40km/h /3,6 = 11m Du hinner alltså 11meter på 1 sekund.

Hur många meter ska du ha till framförvarande fordon då?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Överlag är det för många offer i trafiken. Då menar jag inte faktiska offer utan de som känner sig som offer. Som att någon kränkt dem.
Idioter i trafiken finns det gott om, lärdomen bör vara just detta. Se därför till att inte vara likadan.

Just ja, glömde nästan: sluta grina! :mad:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Fy fan vad jag älskar det här forumet emellanåt. Orkar ju inte ens läsa de första fem inläggen om otrimmade mopeder som går i 100 och brakar in i stillastående bilar, min mentala inre bio kör hela scenariot i HD redan.

Sluta aldrig, idioter.

:rofl

P.S. Det heter honom. Jag kom ikapp honom. D.S.

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Många kör bil vårdslöst, riktigt farligt att stryka tätt intill oskyddade trafikanter.
Rådgör med dina föräldrar och diskutera om ni ska göra sen polisanmälan. Om inte annat så för smitningen.
Här är svårt att få bra svar. De som har minst att tillföra dig skriver helst sas. Trots att det inte var så många år sedan de själva satt på moppe.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Fy fan vad jag älskar det här forumet emellanåt. Orkar ju inte ens läsa de första fem inläggen om otrimmade mopeder som går i 100 och brakar in i stillastående bilar, min mentala inre bio kör hela scenariot i HD redan.

Sluta aldrig, idioter.

HD är skiten! :tummenupp

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj

Sluta aldrig, idioter.

Nä, på skånska heter det faktiskt han... :)

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Många kör bil vårdslöst, riktigt farligt att stryka tätt intill oskyddade trafikanter.
Rådgör med dina föräldrar och diskutera om ni ska göra sen polisanmälan. Om inte annat så för smitningen.
Här är svårt att få bra svar. De som har minst att tillföra dig skriver helst sas. Trots att det inte var så många år sedan de själva satt på moppe.

Fortsätt curla du bara... :fakta

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...