Eines rapport der sviestad

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
För de som vill höra en kort sammanfattning så säger jag bara ¨SATANS JÄVLA PISS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!¨

Annars...

Fredagsträningen gick långsamt! Körde banan för första gången 10 dagar tidigare och då körde jag 57,00, men under de tre passan vi körde på fredagen så kom jag nog ner i 57,3 som bäst. Missnöjd javisst!!!
Blev dock gladare på kvällen när Johno skulle visa hur han kan stunta på en trampcykel, dvs inte alls... Blev mindre glad när jag själv stuntade ner vår grill som var fylld med grillspett o korv... Swedie är däremot grym på det o han wheelade hela banan runt utan problem!

Lördag kval, och det kändes fortfarande inte riktigt bra. Körde någon hög 56a vilket betydde 10e plats och det var inte riktigt målet. Under väntan till nästa pass gick jag till esset för att kolla hur de snabba pojkarna körde, och då såg jag att jag nog hade kört som en kråka där så det ändrade jag på. Sen fick jag även en liten genomgång av bla Torparen av nr.44 Magnosson. Dessa två saker gjorde att jag sänkte mig ytterligare någon sekund och en 5e-plats. Nöjd, men jag vet att det ska gå att köra fortare...
Efter kvalet kollade vi på Ullis rejs. Till saken hör att hon under andra kvalet rasade sin motor, och att mekkungen BrInK hinner med att sätta i nya drev + ny kolv i motorn + allt sitt eget rejsande o mekande på bara 3-4 timmar. Hojen var väl klar bara några minuter innan start och att köra in kolven var det nog ingen tanke på... Ullis gör en kass start, men kör sen upp sig som f-n, och det var verkligen skitkul att stå vid sidan och se på! Grattis till 4e-platsen Ullis!!! :tummenupp

Under warmupen på söndagen tycker jag att bromsarna börjar kännas lite veka, och det visar sig att beläggen är HELT slut och jag kör tom på stålet på ett utav dem. Tur att man hade bättre begagnade med sig...
Dessutom fick jag och Lind reda på att warmupen kostade oss 1000:- extra för att vi körde om under gulflagg. :va Jag var helt säker på att jag inte hade gjort det, för jag är jäkligt noga med det. Sen visar det sig att de menade att vi hade kört om en kille som körde i 50km/h efter knicken på långrakan med handen uppsträckt för att gå in i depå. Jag trodde att de skämtade först men så var inte fallet. De menade på fullt allvar att om en kille håller 3km/h precis efter knicken på rakan och det kommer 25 pers i en klunga in mot knicken, så ska dessa tvärnita för att inte köra om under gulflagg. Fan vad dumma människor det finns!!!! Protest lämnades in!
Fram till start är det bara en evig väntan och man blir bra nervös när det närmar sig, men som innan så släpper det lite när man kommer upp på hojen.
Gör väl en ok start och behåller min placering tror jag. Lyckas efter ett par varv köra om Mats ut på långrakan och börjar därefter jaga Johno. Det går bra i början, men när vi kommer ikapp en varvning så gör Johno det bättre än mig och jag tappar mark. När jag väl kommer om varvningen så börjar jag jaga igen. Efter start o mål ser jag en röd yama ute i bollhavet och jag lägger märke till att det är Mats hoj. :hihi (skoja bara) Efter det är det min tur. In i högern i esset, LÅNGSAMT GÅR DET, och så släpper det satans jävla framhjulet. Jag är till 99,999% säker på att det beror på att LMS av någon konstig anledning inte har curbs på sin bana utan grus, vilket medför att folks knäpuckar sprätter ut grus i spåret. The rest is history...
När jag klotade hade jag lite häng på Johno och det var hela 20sek ner till fyran, så jag är JÄVLIGT pissed :huvet över en bortkastad pallplats! Enda man kan glädjas lite åt är tiden på 54,5 som bäst...
Värdig vinnare var helt klart Lind som krossade hela fältet med en bästa tid på 53,6... :Bugar GRATTIS Lind!!!!! Grattis även till Johno som enkelt körde in 2a-platsen, och även grattis till Magnusson som knyckte MIN :rolleyes: pallplats!

Helgens ros går till alla roliga människor man träffar i depån.
Helgens ris går till funkisarna (inte alla) som var totalt jävla värdelösa!

En av de roligare stunderna under helgen var konstigt nog under resan hem. Det börjar med att vi ska köra om Krestobussen (Johno o Mats) när det kommer en chokladpudding flygandes som träffar MITT PÅ vindrutan. Kriget är ett faktum. Under den den timmen flög det filmjölk, mjölk, mjukost, räksallad, ketchup, tuggad korv mm över motorvägen. Har sällan skrattat så mycket i en bil!!! Sanering på OKQ8 i Glumslöv och bilen såg för jävlig ut :D

I säng 02.00 och nu ska jag plocka ur bilen!

Vi ses allihopa om 2v på Falken! :banana

Behöver jag nämna att Lind och jag till slut fick rätt av juryn...

/oscar

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Värdelösa funkisar? De som ville att folk skulle springa över banan?

Självklart fick ni rätt. LMS-juryn består av förnuftiga personer.

Förutom det kan jag bara kommentera att jag vet hur det känns att gå av i Esset och att vi som stod bredvid banan alla tyckte synd om dig. Grymt att bli snabb så fort, trots lite träning. Du är allt för bra du, Oscar! :D

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Mjo, det jag såg av flaggviftande och hörde av funktionärernas konversationer imponerade inte. Men som de säger over there; pay peanuts, get monkeys.

Fast i det här fallet var det frivilliga, och då får man inte ha för höga krav.
Utan funktionärer, inget rejs.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Hm.. kom på i efterhand när ni frågat om vem "den andra duccen var" att det nog var mig ni körde förbi på warmupen.. Jag hade maskinproblem med frenetiskt slirande koppling å tuffade sakta mot depå vackert å prydligt efter högerkanten på långrakan men näven uppe när jag fick se att det var gulflagg nere vid bergskurvan.. Bra att ni blev friade, det är en knepig regeltolkning det där..

edit, höger är den hand där tummen sitter till vänster..

/B

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det var en väldans massa vurpande i Rookie 1000... var ju gulflagg på just de ställena man ville köra om på... arsle o krascha sådär.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Bj.O.rn skrev:
Hm.. kom på i efterhand när ni frågat om vem "den andra duccen var" att det nog var mig ni körde förbi på warmupen.. Jag hade maskinproblem med frenetiskt slirande koppling å tuffade sakta mot depå vackert å prydligt efter vänsterkanten på långrakan men näven uppe när jag fick se att det var gulflagg nere vid bergskurvan.. Bra att ni blev friade, det är en knepig regeltolkning det där..

/B

Nej det var inte du, det var nr.22! :)

Att säga att funkisarna var värdelösa kanske var lite att dra alla över en kam. Jag tänker på funkisarna i bergskurvan som fipplar med en hoj under 250sp i säkert fem minuter utan att få bort skiten. Hur det slutade vet väl alla...!? När loppat hade rödflaggats så gick föraren till hojen o rullade bort den SJÄLV!
Riktigt jävla skitkass!!!!!!

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Ja det var gulflagg nästan hela sp racet. Men det var lika dant när vi kollade från taket på mercan på rookie 1000 racet. Alla bra omkörningstillfällen var gulflaggade i säkert 7-8 varv. Riktigt tråkigt att racen blir förstörda pga såna saker.
oscar skrev:
Nej det var inte du, det var nr.22! :)

Att säga att funkisarna var värdelösa kanske var lite att dra alla över en kam. Jag tänker på funkisarna i bergskurvan som fipplar med en hoj under 250sp i säkert fem minuter utan att få bort skiten. Hur det slutade vet väl alla...!? När loppat hade rödflaggats så gick föraren till hojen o rullade bort den SJÄLV!
Riktigt jävla skitkass!!!!!!

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
marcus nilsson skrev:
Ja det var gulflagg nästan hela sp racet. Men det var lika dant när vi kollade från taket på mercan på rookie 1000 racet. Alla bra omkörningstillfällen var gulflaggade i säkert 7-8 varv. Riktigt tråkigt att racen blir förstörda pga såna saker.

Folk får väl ge faan i att vurpa.. :7peta :rolleyes:

/B

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
marcus nilsson skrev:

Gulflaggen är där för vår och funktionärernas säkerhet. Att den kan röra till det i racet får vi ta, men då ska det också vara befogat att ha den ute. Att gulflagga vid bromspunkten efter en lång raka är idiotiskt, gulflaggen ska vara ute hela rakan annars kan de lika gärna strunta i det. Hellre få en hoj på sig när man står i lekakulorna än en hel klunga som krokar ihop... Backlunds-incidenten i 250SP var riktigt jäkla hemsk att se, det kunde lika gärna ha slutat katastrofalt allvarligt. När jag sedan ser hojen som tre funktionärer stått och baxat med i fem minuter bli bortledd av föraren sittandes på sadeln(så svårt var det att flytta den) blev jag riktigt jävla upprörd.

Vi ska fan inte gå med på att de det görs någon som hellst vinst på dessa evenemang sålänge säkerheten inte tas på allvar. Dessa gratisarbetande funktionärer fattar ibland beslut som kan få katastrofala följder.

LMS arrangerade detta bra mycket bättre än ARC, men det är fortfarande lite dagisvarning på hela helgen. Nu vill jag se en hur de har fördelat intäkterna också. Där borde ha kommit in 250.000kr i anmälningsavgifter...

/Joakim

Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
oscar skrev:
Helgens ris går till funkisarna (inte alla) som var totalt jävla värdelösa!

Visst, du kan själv ta o ställa dej där under nästa rejs o se hur kul det är just i bergskurvan, det är inte så lätt som det ser ut alltid.
Dessutom höra att funkisar är helt jävla värdelösa efteråt är inte så himla kul. Tycker att om du ska klaga på nån så klaga på de som kör av istället(!)

Penguin, vad säjer du? var du helt jävla värdelös när du stod där?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=721660&postcount=12

Det står ca 40st funkisar runt banan hela dagen, de ska hålla koll på gulflaggningar, omkörningar vid gulflagg, vem som leder(blåflagg) om det är nån som har trasig cykel eller läcker olja... ta det gånger tre dagar så har du ca 100+ olika personer som står där under dessa tre dagar. Har alla dessa frivilliga själar utbildning för detta?
Nej, men de gör så gått de kan!

Massor med rosor till funkisarna, utan er blir det inte nåt race alls! :klappar

Och just den incidenten i 250 så skulle kanske ha nöjt sig med att dra hojen intill vallen och lagt en bal framför den, MEN det är inget man kan orda om såhär i efterhand.

Saker kan alltid förbättras och det kommer de att göra, det kommer att vara annorlunda till B tävlingen i höst.

//Håkan

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Pålle skrev:
Gulflaggen är där för vår och funktionärernas säkerhet. Att den kan röra till det i racet får vi ta, men då ska det också vara befogat att ha den ute. Att gulflagga vid bromspunkten efter en lång raka är idiotiskt, gulflaggen ska vara ute hela rakan annars kan de lika gärna strunta i det.

Om du läser SVEMO's regler skall det flaggas gult två posteringar innan en olycka, ta upp frågan med SVEMO, inte funkisarna.

//håkan

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pålle skrev:
Vi ska fan inte gå med på att de det görs någon som hellst vinst på dessa evenemang sålänge säkerheten inte tas på allvar. Dessa gratisarbetande fuktionärer fattar ibland beslut som kan få katastrofala följder.

LMS arrangerade detta bra mycket bättre än ARC, men det är fortfarande lite dagisvarning på hela helgen. Nu vill jag se en hur de har fördelat intäkterna också. Där borde ha kommit in 250.000kr i anmälningsavgifter...

/Joakim

Det var faan vad det gnälldes... :tomten

Intäkterna går mig veterligen rätt in i LMS, alltså huvudklubben.. RR-sektionen får inget av intäkterna..

/B

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
håkan skrev:
Massor med rosor till funkisarna, utan er blir det inte nåt race alls! :klappar

Jag vet att det inte är lätt med bedömning av olika saker, som tex blåflagg, men att inte få bort en hoj på fem minuter är dåligt oavsett hur många som kört förbi och hur länge man har stått där!
Där jag klotade var det gulflagg i max 30 sek!

Sen har du rätt i att utan funkisar inget rejs!

Pålle

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Bj.O.rn skrev:
Det var faan vad det gnälldes... :tomten

Intäkterna går mig veterligen rätt in i LMS, alltså huvudklubben.. RR-sektionen får inget av intäkterna..

/B

Tro fan det, när man än en gång får höra på förarmötet att de inte sätter ut air-, softfence när de till och med har dom. "Nä, men vi behöver ju inte ha dem enligt licensen". Varför är de inköpta då, för att stå och samla damm? Mig veterligen kan de göra mer nytta på banan än i ett förråd även om de till 99,99% inte behövs.

Edit: Jag är också glad att det finns vänliga själar som ställer upp och jobbar gratis. Men ska funktionärerna vara på grönbete vid många av tävlingstillfällena och lära av sina misstag står det inte rätt till.

Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Pålle skrev:
Tro fan det, när man än en gång får höra på förarmötet att de inte sätter ut air-, softfence när de till och med har dom. "Nä, men vi behöver ju inte ha dem enligt licensen". Varför är de inköpta då, för att stå och samla damm? Mig veterligen kan de göra mer nytta på banan än i ett förråd även om de till 99,99% inte behövs.

Det är INTE inköpta, de hyrs inför varje race och de är som soll och tar extra tid mellan i stort sett varje race att blåsa upp igen så att de gör nån nytta. Tidsschemat hölls mycket pga att man inte behövde blåsa upp urläckta airfence mellan varje race.....

Tycker det är väldigt mycket skitsnack här, ta reda på lite fakta innan ni häver hur mer skit än vad det finns i bajjamajjorna som fanns på Sviestad i helgen....

//Håkan

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
oscar skrev:
Jag vet att det inte är lätt med bedömning av olika saker, som tex blåflagg, men att inte få bort en hoj på fem minuter är dåligt oavsett hur många som kört förbi och hur länge man har stått där!
Där jag klotade var det gulflagg i max 30 sek!

Sen har du rätt i att utan funkisar inget rejs!

Det var uppe på jurymötet också, det kommer att göras nåt åt just bergskurvan, mer kan vi inte göra. Att det blev som det blev är olyckligt och ja det ska bli förändringar.

//håkan

Pålle

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
håkan skrev:
Det är INTE inköpta, de hyrs inför varje race och de är som soll och tar extra tid mellan i stort sett varje race att blåsa upp igen så att de gör nån nytta. Tidsschemat hölls mycket pga att man inte behövde blåsa upp urläckta airfence mellan varje race.....

Tycker det är väldigt mycket skitsnack här, ta reda på lite fakta innan ni häver hur mer skit än vad det finns i bajjamajjorna som fanns på Sviestad i helgen....

//Håkan

Mina anmälningspengar gick alltså till hyra av airfence som inte ens användes? Tack för den du... Nästa gång ska jag skicka en hundring extra så ni iallafall kan ha fungerande Softfence liggandes till ingen nytta!

Nu orkar jag vräka ur mig mer konstruktiv kritik :rolleyes: , tack LMS för att ni fick ut resultatlistorna snabbt och allt annat som fungerade och som man givetvis inte tänker på.

/Joakim

Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
håkan skrev:
Det var uppe på jurymötet också, det kommer att göras nåt åt just bergskurvan, mer kan vi inte göra. Att det blev som det blev är olyckligt och ja det ska bli förändringar.

//håkan

Toppen!!! :)

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Pålle skrev:
Mina anmälningspengar gick alltså till hyra av airfence som inte ens användes? Tack för den du! Nästa gång ska jag skicka en hundring extra så ni iallafall kan ha fungerande Softfence ståendes till ingen nytta!

ja just, det... alla anmälningspengar gick till airfence.... och nej, LMS kommer inte att betala nåt för saker som inte fungerar. Som du kanske såg själv läckte de hela tiden och det är inte meningen att vi ska behöva fylla på dom heeela tiden.
Nästa gång blir det nog inga airfence alls, jag har aldrig sett nån lyckas komma ända dit ut ens när de kört av väääääldigt fort.

Nog om detta, saker och ting kommer att förändras framöver och jag tycker även att LMSRR ska få en chans att förbättra sig.
... de som vill och har åsikter om hur det ska gå till får gärna hjälpa till nästa gång ...

//håkan

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag tycker allt gick bra till utöver just den hojen som aldrig fördes bort ifrån Bergskurvan (eller vad den heter). Olyckligt att gulflagg ska orsaka en 3 mannakrasch.

Bra jobb utöver detta som sagt :tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...