Eines rapport der sviestad

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Penguin skrev:
Eftersom jag var en av de som stod i Bergskurvan i helgen så kan jag väl ge min syn på det hela då. Till att börja med måste jag ju säga att det alltid är lika kul att få höra att man har gjort ett bra jobb. :rolleyes:
Bra jobbat Penguin; Madde & ni andra som slet som djur, nya regler kommer nästa år, INGEN får klota i Bergskurvan, om man inte lyder detta så får föraren själv bärga sin egen hoj :rolleyes:

*ironivarning*

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Swedie skrev:
:) äre inte nått speciellt? hehe Jag tror jag lyckats hitta ett sätt o inte krascha :rolleyes: *korsar fingrar o tår*

nej.... men du har nog kraschat färdigt för i år..... hoppas du får lite bättre fart i din EU-moppe.... så kommer du säkert på pallen nästa rejs !

/A

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Webspy skrev:
nej.... men du har nog kraschat färdigt för i år..... hoppas du får lite bättre fart i din EU-moppe.... så kommer du säkert på pallen nästa rejs !

/A
Ja, hojen var inte riktigt i bra skicka i helgen. Saknades diverse bultar o saker o ting satt inte ihop som det skulle. Har slitit isär hela hojen nu så då den ska åter igen bli till "gatskick" (besiktning imorgon). Ska sedan återuppbygga den från grunden och göra allting rätt.

1a plats blir det om jag hittar 5-10 hästar till, fast iofs Falkenberg har väl ingen direkt raka där jag måste fajtas mot Gixxerhojarna?

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Swedie skrev:
Ja, hojen var inte riktigt i bra skicka i helgen. Saknades diverse bultar o saker o ting satt inte ihop som det skulle. Har slitit isär hela hojen nu så då den ska åter igen bli till "gatskick" (besiktning imorgon). Ska sedan återuppbygga den från grunden och göra allting rätt.

1a plats blir det om jag hittar 5-10 hästar till, fast iofs Falkenberg har väl ingen direkt raka där jag måste fajtas mot Gixxerhojarna?

Om jag inte minns fel så består Falken av många lite kortare rakor..... så du får dreva ner lite...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
oscar skrev:
Njao! Lite extra pållar skadar inte där! :D
:( min hoj behöver mer pållar. Ogillar skarpt att bli frånåkt pga antalet hästar i maskineriet. Får väl göra som Mike the bike o köpa mig en ZX-10r så jag blir snabbare :p he hee

Fast en 04 R1 skulle ju inte skada. :)

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Webspy skrev:
Skönt att ni slapp böterna iaf....

Jo, men när de (juryn) fick reda på hur det hela hade gått till så tyckte de inte att det var så mycket att snacka om. Sunt förnuft bara! :tummenupp
ZoulFly :7peta :D glömde dock att plocka ut mina 300:- för protesten, men det bjuder jag LMS på! :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Gulflagg och varvningar är ju en annan situation som är svårbedömt...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
FZ1 skrev:
När det gäller gulflagg lyder väl reglerna ungefär:
- Omkörningsförbud råder
- Iaktaga försiktighet
- Vara beredd att stanna
- Öka sina marginaler så mycket att ingen mer olycka inträffar

När det adrenalinstinna gänget i täten kör fullt och bromsar på sig trots gulflagg, så är det naturligtvis ett beslut som kan få katastrofala följder. Men är det beslutet funktionärernas? NOT! Bara ren tur att funkisarna hade hunnit flytta sig och första hojen några meter åt sidan….
Jag såg alla rejs, från olika positioner runt banan. Speciellt i R600/R1000 var tempot fullständigt oförändrat under gulflagg. Hur fan kan en gulflagg orsaka en krasch, Swedie? Reglerna vid gulflagg, enligt ovan, säger väl allt?

Att bollhaven är djupa kan alla intyga som tagit ett dopp där. Den konstruktiva kritiken i detta fall är att bemanningen bör utökas vid bollhavet, just för att det är svårt att dra upp hojar. Extra starka bonnlurkar och skoghuggare från landsbygden, kanske? På Gelleråsen vet jag att man lägger en lyftstropp runt styrkronan, för att kunna lyfta hojen i framändan effektivt, men det där har säkerligen LMS RR redan koll på.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Efter mitt ofrivviliga stopp i Bergskurvan så stod jag vid posteringen och försökte hjälpa till emd blåflagg eftersom jag kan 250-fältet bättre än de flesta och jag kan säga att det är ett rent helvet när racet är inne på sitt 16 varv och det är A- och B-förare blandat. Att dessutom hinna ut och flytta hojar, gulflagga däremellan gör det otroligt svårt att pricka allt rätt. Det var mycket mer rörigt än man tror när man själv sitter på hojen och kör.
En STOR eloge till allla som lägger ner egna pengar och egen tid på att hjälpa till så att vuxna barn som vi kan få leka av oss med våra dyra leksaker. Det är stort tycker jag.

Da Weasel

#72 Rookie1000
Gick med
5 May 2003
Hoj
Hojlös =(
oscar skrev:
Jo, men när de (juryn) fick reda på hur det hela hade gått till så tyckte de inte att det var så mycket att snacka om. Sunt förnuft bara! :tummenupp
ZoulFly :7peta :D glömde dock att plocka ut mina 300:- för protesten, men det bjuder jag LMS på! :)

Skönt att det ordnade upp sig till slut, du såg lite sur ut ett tag :gnissla

Synd att du skulle vurpa bort pallplatsen.... själv fick man nöja sig med en blygsam 17:e plats :huvet

Snart dags för Falken. Ger du ut lite tips hur man tar sig runt på bästa sätt :7peta

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Kanske dags att ta upp den gamla tanken att för att få ut sin licens så ska man stå en helg som flaggvakt först. Jag har gjort det och efter det så ska det vara bra illa innan man gnäller. Blåflaggandet var inte helt bra då endast en postering vågade prova den flaggan (och lite väl tidigt) annars tyckte jag allt sköttes så bra det bara kan. Stor hyllning till LMS som återigen har lyckats få ihop ett kanonarrangemang.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Da Weasel skrev:
Ger du ut lite tips hur man tar sig runt på bästa sätt :7peta

Med ett par skor är det absolut säkraste sättet iaf! :D Nu får det fanimej vara färdigvurpat, annars kanske folk börjar missta en för kanylen eller swedie! :hihi

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
oscar skrev:

Jo, jag var tyvärr lite seg i huvudet, men jag löser det där. Du får titta bild så länge som tröst :)

Bifogat

• IMG_7462_crop.jpg
    IMG_7462_crop.jpg
    136.1 KB · Visningar: 81

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Lite glappig/klonkig...

Var ute och petade lite förstrött på hojen igår... och upptäckte att skruven som håller övre gaffelkronan (som ska vara dragen med 115 nm) var lös så jag kunde skruva loss den med handen. Hissade upp framänden i ett block för att avlasta gaffeln... och gaffeln var RÄTT LÖS! Ett par tre millimeter glappade det. Inte konstigt att det kändes/lät lite konstigt på slutet av rejset:rolleyes:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Gulsnabbtrajja skrev:
Och nu har du en ursäkt till varför du inte kom förbi eller? :tungan

Säg som det är, du VÅGAR inte komma till falkenberg. Fegis.

Men visst fan retar det mig att jag inte kom om! :huvet

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
ZoulFly skrev:
Jo, jag var tyvärr lite seg i huvudet, men jag löser det där. Du får titta bild så länge som tröst :)

Det behöver inte lösas, bara jag blev friad från en konstig dom så är jag nöjd! Mysig bild, men var f-n tittar jag eg!? :3freak

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC