Eines rapport der sviestad

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Swedie skrev:
Men gubben! Se scenariot, Jag(tm) och Konkurent(tm) går ut från torparn samtidigt och ger samtidigt gas. Sakta men säkert förlorar jag meter efter meter... Det är här jag inser att effekten gör skillnad. Det är även DÄR jag önskar jag hade mer effekt så jag åtminstone kunde ligga jämnt. Förstår du nu?
Men valpen! Se scenariot! Högre utgångsfart=högre fart hela vägen! Om jag hänger med rettor med min 750 är det väl lågt att skylla på effektproblem! Kör fortare genom kurvan så kan Konkurent(tm) (felstavat!) gasa hur mycket han vill på rakan, du är ändå före i mål :fatta!

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Um.. så här såg det ut när jonno försökte bli av med tre liter filmjölk.. *fniss*

Bifogat

• Image006.jpg
    Image006.jpg
    32.6 KB · Visningar: 55
  • Image003.jpg
    Image003.jpg
    37.6 KB · Visningar: 56

Tweetie

Tweetie II
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mountainbike is the closest for now...
KetogaN skrev:
Um.. så här såg det ut när jonno försökte bli av med tre liter filmjölk.. *fniss*

o hur tror du mycket jag skrattade när jag nästan körde över ett paket filmjölk på motorvägen? :D

/grandmaster

slowmotion

????
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ténéré 700, XSR900
Swedie skrev:
Men gubben! Se scenariot, Jag(tm) och Konkurent(tm) går ut från torparn samtidigt och ger samtidigt gas. Sakta men säkert förlorar jag meter efter meter... Det är här jag inser att effekten gör skillnad. Det är även DÄR jag önskar jag hade mer effekt så jag åtminstone kunde ligga jämnt. Förstår du nu?

750cc :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nr:18 skrev:
Men valpen! Se scenariot! Högre utgångsfart=högre fart hela vägen! Om jag hänger med rettor med min 750 är det väl lågt att skylla på effektproblem! Kör fortare genom kurvan så kan Konkurent(tm) (felstavat!) gasa hur mycket han vill på rakan, du är ändå före i mål :fatta!
.... det är ditt scenario.. och ja, det stämmer såklart att om jag har högre hastighet ut ur kurvan att jag kommer få högre toppfart. Men nu sa jag inte att det var scenariot. äh whatever.. orka.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Swedie skrev:
.... det är ditt scenario.. och ja, det stämmer såklart att om jag har högre hastighet ut ur kurvan att jag kommer få högre toppfart. Men nu sa jag inte att det var scenariot. äh whatever.. orka.
Men scenariot funkar! Istället för att önska att du har mer effekt måste du använda knepet att köra fortare genom böjen för att få högre utgångshastighet! Mitt exempel med Xenos varvtider ger sanningen; med en nyare hoj, med bättre fjädring, med starkare motor, ett år erfarnare förare lyckas han kapa 3 tiondelar! Jag lovar att han kört minst lika fort om han haft samma retta som förra året. Det är inte endast effekt det handlar om. Man måste kunna hantera effekten oxå. Kom ihåg att på en likadan hoj som din vann Pär Johansson SM så sent som 2002

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Swedie skrev:

Fundera lite på hur många hundradelar man tjänar på 50m i 270km/h.... Det är inte på rakan du tappar tid, det är i kurvorna och i utgångshastigheten från kurvorna!

Katie

Stop inbreeding - Ban country music!
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Nada just nu
Macho Woman skrev:
Tycker det är ganska löjligt att klaga på LMS, funktionärerna och arrangemanget när man har Anderstorp att jämföra med.

Jag var ju funktionär i helgen och tänkte även hjälpa till vid EM i Anderstorp men fick höra av en av jurymedlemmarna att funktionärerna där nere är inavlade banjolirande idioter (hans ord), så tänkte kolla om du eller någon annan som varit där har liknande åsikter..... Man har ju ingen lust att jobba med folk som passar in i hans beskrivning!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Katie skrev:
Jag var ju funktionär i helgen och tänkte även hjälpa till vid EM i Anderstorp men fick höra av en av jurymedlemmarna att funktionärerna där nere är inavlade banjolirande idioter (hans ord), så tänkte kolla om du eller någon annan som varit där har liknande åsikter..... Man har ju ingen lust att jobba med folk som passar in i hans beskrivning!

Nja, de kanske ser ut som det i hillbillylandet, men funkisarna där är faktiskt rätt vettiga.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Men scenariot funkar! Istället för att önska att du har mer effekt måste du använda knepet att köra fortare genom böjen för att få högre utgångshastighet! Mitt exempel med Xenos varvtider ger sanningen; med en nyare hoj, med bättre fjädring, med starkare motor, ett år erfarnare förare lyckas han kapa 3 tiondelar! Jag lovar att han kört minst lika fort om han haft samma retta som förra året. Det är inte endast effekt det handlar om. Man måste kunna hantera effekten oxå. Kom ihåg att på en likadan hoj som din vann Pär Johansson SM så sent som 2002

Men så du sitter och mässar då...du om nån vet ju förbannat väl att, allting annat oförändrat, man tjänar tid med mer pulver. Och du om nån vet oxå hur frustrerande det är att bli frånkörd på rakan av en kille/tjej som du är jämnsnabb med i kurvorna.

Ut och träna med dig i stället för att sitt här och leka bessersmitt :D Du lär behöva träna på kurvhastigheten om du oxå ska under 56:eek:r på Sviestad nån gång

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
ZoulFly skrev:
Men så du sitter och mässar då...du om nån vet ju förbannat väl att, allting annat oförändrat, man tjänar tid med mer pulver. Och du om nån vet oxå hur frustrerande det är att bli frånkörd på rakan av en kille/tjej som du är jämnsnabb med i kurvorna.

Ut och träna med dig i stället för att sitt här och leka bessersmitt :D Du lär behöva träna på kurvhastigheten om du oxå ska under 56:eek:r på Sviestad nån gång
Man kan ju alltid drömma :D
Noterar bara så där i förbigående att dina bästa tider under förra årets R1000-rejs på sviestad var 59,4. Hur förklarar du att du körde 56,8 på årets rejs? Mer effekt? :rolleyes:

Last edited:

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Man kan ju alltid drömma :D
Noterar bara så där i förbigående att dina bästa tider under förra årets R1000-rejs på sviestad var 59,4. Hur förklarar du att du körde 56,8 på årets rejs? Mer effekt? :rolleyes:

Röta :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Katie skrev:
Funkisarna är helt ok där, jag blev bjuden på nattbuffe vid grinden EM 2003, men iof brukar jag snika in på det mesta.

/P.Arasiten

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...