Eines rapport der sviestad

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Nr:18 skrev:
Jag måste ju hålla kvalitén på ursäckter uppe nu när du slutar! Hur ska annars de unga lära sej att förklara sina dåliga varvtider? Se bara på Swedie; han har inte presterat nåt som ens kommer i närheten av de utlovade resultaten och ursäkterna är förlamande dåliga! Inte ens i närheten av felvända termostater! :dummer

Han sa 56or på sviestad o det har han ju faktiskt kört!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Fel av mig - jag hittade det här. He can talk the talk.

Swedie skrev:
....

Jag har ursäkt på ursäkt om varför det gick snett för min del, men vi kan ju hoppa över att framkåpan lossnade, bromspedalen för långt upp så jag missade växlingarna, instrumentpanelen kopplades ur och fungerade inte (visste inte varvtalet), bromsgreppet var för långt ut, vilket i sig orsakade att jag fick den västa krampen jag nånsin fått i hojsammanhang. Jag hade allvarliga problem att ge rulle och bromsa in. Avslag på gas blev till <släpp rullen helt>.. a justja.. inge ursäkter!! :p Men usch, listan är lång...
Hursomhelst, så kraschade jag inte :tummenupp
...

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
oscar skrev:
Placeringar, Helge! Till o med en gammal gubbe från oskarström har fler uppklassningspoäng än kraschkungen från E-tuna :tungan

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
oscar skrev:

Det stämmer, jag ska köpa med mig en påse geléhallon till jobbet i natt å käka upp..

men det där med lite effekt... pffft! jag ska fantamig bänka min traktor!

/B

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag körde mitt första race (250 Racer) på Sviestad i söndags och tyckte att flaggningen fungerade utmärkt. Gul flagg, sedan grön. Gul flagg, grön flagg. Blå flagg, omkörning. Glasklart. Synd att ni andra inte fick uppleva ett lika problemlöst race som jag – som var helnöjd med allt.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
:7peta
oscar skrev:
Swedie skrev:
Mitt mål är inte endast 56or.. ska även få en pallplats på iaf 1 tävling.
McB skrev:
Känner att jag bör vara med här, jag har ju ändå lovat någon form av RR-satsning till 2004.

Nåväl, första målet är ju att ta licens för att börja träna. Inga problem där, även om jag kör med min nuvarande hoj. Kraschkåpor skall inhandlas eftersom försäljningen går sådär.

Eftersom det handlar om Webes så kan man ju börja skylla ifrån sig redan direkt. Jag vet inte hur det blir med tävlingar nästa år, då ekonomin är mycket ansträngd redan nu. Om inget revolutionerande händer så är det bara träning som finns på schemat.

Men, ett mål har jag med min träning iaf. Jag skall, på minst två banor, ha lägre varvtid än Donkey Shot och Apstrutsen. :D Med detta sagt så förutsätter jag ekonomiskt stöd från övriga medverkande. :kiss
Goodstuff skrev:
Jag ska vara snabbare än Nyteknik på de race vi kommer köra i år.

Flagga

Tycker om &quot;Bling-Bling&quot;
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Penguin skrev:
Eftersom jag var en av de som stod i Bergskurvan i helgen så kan jag väl ge min syn på det hela då. Till att börja med måste jag ju säga att det alltid är lika kul att få höra att man har gjort ett bra jobb. :rolleyes:

Såg samtliga race uppifrån "Berget", och tycker att ni gjorde en grym insats. Det såg ut att vara ett nästan tröstlöst slit, hojarna sjönk ner med hjulen så att lecakulorna nästan gick upp till framskärmen när ni skulle dra bort dem. En mobil lyftkran hade varit ett alternativ för att underlätta för funktionärerna, men det är nog en utopi inom svensk roadracing. Angående flaggningen så fungerade gul/grön väldigt bra jämfört med vad jag sett tidigare. Blåflagg är alltid lurigt, som andra redan skrivit, är det väldigt rörigt efter 10-15 varv. (Uppe på Berget är det ännu svårare att hålla reda på ställningen, man ser inte numren på förarna när de lägger ner.)

Angående kraschen som flaggorna "orsakade": Jag har varit på ganska många race genom åren (visserligen mest bilsport) men aldrig sett något liknande under gulflagg.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Flagga skrev:
Angående kraschen som flaggorna "orsakade": Jag har varit på ganska många race genom åren (visserligen mest bilsport) men aldrig sett något liknande under gulflagg.

Jag hävdar bestämt att det aldrig kan finnas någon annan att skylla på om man klotar under gulflagg, förutsatt att man inte halkar på olja eller kör på den som redan ligger. Gulflaggen skall inte bara varna för att det hänt något, den är även till för att skydda funktionärerna som ännu en gång är där helt gratis och helt frivilligt. Precis som tidigare nämnts flera gånger var tempot i det närmaste oförändrat trots att det flaggades vilt och det är helt oacceptabelt. Vi, och då menar jag både förare och arrangör måste kunna garantera funktionärernas säkerhet annars har vi bara 2 dåliga alternativ kvar. Antingen får den som kört omkull ligga kvar till racet är över eller så får vi rödflagga omedelbart när något händer.

Jag ställer härmed frågan till alla er som kört om, inte saktat ner eller som bara försvarat den typen av körning och skyllt på funkisarna: Vill ni att arrangörerna skall bli tvugna att välja något av dom 2 alternativen? Fortsätter det som det varit i helgen tvingas vi välja!

Edit: Jag tror inte flagga menade att det var flaggvakterna som gjorde fel...

/HW

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mumma, skulle ni själva vilja stå ute i bergskurvan i stekande solsken med leccakulor upp över fotknölarna och kämpa med att få bort hojar?
Jag har provat att springa ut i kulorna på en träning, det var djupare än vad jag anade.

Bifogat

• bkurvan.jpg
    bkurvan.jpg
    118.7 KB · Visningar: 77

Hansen

#68 Formerly known as Gixxer Jonas
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
GSXR 1000
Swedie skrev:
Det var en väldans massa vurpande i Rookie 1000... var ju gulflagg på just de ställena man ville köra om på... arsle o krascha sådär.

Du kan skratta dig lycklig över att inte ha 32 man att köra om.
Jag lyckades faktiskt att kryssa mig fram till 6e ett tag innan tidstillägget förpassade mig ner till 15e.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Gixxer Jonas skrev:
Du kan skratta dig lycklig över att inte ha 32 man att köra om.
Jag lyckades faktiskt att kryssa mig fram till 6e ett tag innan tidstillägget förpassade mig ner till 15e.
Du va fanimej hjälten Jonas :tummenupp
Mycket grym uppkörning och dessutom är du en Rapido (snabb) :Bugar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Chrille, Valmers, Nr:18. Innan ni klankar på mina ursäkter ang. min hoj borde ni testköra den så kommer ni nog inte bara hålla med utan även finna bra mycket fler saker att nämna.

Bästa tiden jag la var 55.51. Vilket då klår en "slö" Xeno R1a...

Ni får som sagt gärna ta och göra en liten egen personlig bedömning om min hoj... säg till nästa gång vi möts så får du testköra :)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Swedie skrev:
Chrille, Valmers, Nr:18. Innan ni klankar på mina ursäkter ang. min hoj borde ni testköra den så kommer ni nog inte bara hålla med utan även finna bra mycket fler saker att nämna.

Ni får som sagt gärna ta och göra en liten egen personlig bedömning om min hoj... säg till nästa gång vi möts så får du testköra :)

Nejnej, det är ingen RIKTIG ursäkt. Dina andra var mycket bättre :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Chrille skrev:
Nejnej, det är ingen RIKTIG ursäkt. Dina andra var mycket bättre :)
nja ursäkter måste ju testas så man vet om de är sanna eller inte. Visst, vissa kan ju hitta på diverse fuckade ursäkter som att håret var kammat åt fel håll.

jag ska iaf försöka finna nått sätt att inte få kramp i underarmen, för det var det som orsakade mitt problem att göra några bra tider under race. Under träning och kval körde jag inte mer än typ 9 varv max... Racet på 17 varv tog död på min gasarm iaf. Ska försöka justera om hojen så det på nått sätt underlättar och kan minska chansen att få kramp.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Swedie skrev:

Men killen! Med en retta mot en 750? Inte en chans att du behöver mer hästar! Kolla in killarna i std 600! Dom kör ännu fortare med betydligt mindre effekt! Inse att inte ens på en bana som sviestad är effekt det stora problemet för snabba varvtider utan föraren har mer betydelse.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nr:18 skrev:
Men killen! Med en retta mot en 750? Inte en chans att du behöver mer hästar! Kolla in killarna i std 600! Dom kör ännu fortare med betydligt mindre effekt! Inse att inte ens på en bana som sviestad är effekt det stora problemet för snabba varvtider utan föraren har mer betydelse.
Men gubben! Se scenariot, Jag(tm) och Konkurent(tm) går ut från torparn samtidigt och ger samtidigt gas. Sakta men säkert förlorar jag meter efter meter... Det är här jag inser att effekten gör skillnad. Det är även DÄR jag önskar jag hade mer effekt så jag åtminstone kunde ligga jämnt. Förstår du nu?

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
oscar skrev:
Mysig bild, men var f-n tittar jag eg!? :3freak

Du insåg precis att Zoulfly är, och kommer alltid förbli din soulmate i vått & torrt och älska honom i nöd och lust................ :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC