Eksjö"höglandet"

Glidarn

Försiktig General
Gick med
11 May 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki Bandit
Blev ändrade planer så jag gled förbi Eksjö idag, såg inte en hojj, däremot på vägen mot Anneberg va det en del sporthojjar... :hej
 

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Forserum
Hoj
Letar för fullt
GE DEJ! du har åkt nog för denna sommaren :p ser dig lite titt som tätt på vägarna (om inte någon annan har en likadan mc) och funderar varje gång på att kasta något hårt på dig :p
hehe har ej åkt mycket bara 150mil hittils denna säsong :) vi va ett gäng från byn idag som åkte va runt lite överallt som typ,Lekeryd,jönköping,vrigstad,sävsjö,nässjö,aneby. mötte en del hojjar men typ inga sporthojjar :( men får bli att åak till mascott och beställa ettt däckbyte nu snarast
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
snart kommer bilderna på hojen .. kan bara säga den är feetttttttt. man skulle ha en plats på elmia :)
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
Information angående hojletandet.
Såg denna på blocket när loggade in på jobbet.
http://www.blocket.se/vi/11420421.htm?ca=17_s
SHIT tänkte jag och ringde direkt. Var upptaget i sisådär 30 minuter på hans mobil men när han väl svarade så lät han inte speciellt road.
Jag frågar honom om det var hans MC som fanns till salu på blocket. Han säger då att Ja men det är min födelsedag idag och mina vänner har haft lite kul med mig och lagt upp hojen där. Den är INTE till salu.

Lagom skoj vah.....

Direkt efter det hittar jag denna:

http://www.blocket.se/vi/11420851.htm?ca=17_s

Ringde honom och han verkade lagom vettig. frågade om servicebok men han sa att den låg hos någon kompis. Han skulle försöka hitta den. Jag frågade om service under tiden han ägt den. Han svarar då att han gjort JÄTTEservice.. men inga kvitton eller något...... hmmm... Ja ja. Jag ska ner på banken idag och kolla om jag får låna några små tusenlappar så jag har råd med den. Isf åker jag ner snarast och kollar till den.

Låt oss be....
 

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Forserum
Hoj
Letar för fullt

Direkt efter det hittar jag denna:

http://www.blocket.se/vi/11420851.htm?ca=17_s

Ringde honom och han verkade lagom vettig. frågade om servicebok men han sa att den låg hos någon kompis. Han skulle försöka hitta den. Jag frågade om service under tiden han ägt den. Han svarar då att han gjort JÄTTEservice.. men inga kvitton eller något...... hmmm... Ja ja. Jag ska ner på banken idag och kolla om jag får låna några små tusenlappar så jag har råd med den. Isf åker jag ner snarast och kollar till den.

Låt oss be....

2400mil servicen är rätt dyr är ventiljustering då. men han måste väl ha kvitto på den annars borde väl fimarn som gjorde de kunna fixa en kopia eller nått.. den ser riktigt fin ut annar :)
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
2400mil servicen är rätt dyr är ventiljustering då. men han måste väl ha kvitto på den annars borde väl fimarn som gjorde de kunna fixa en kopia eller nått.. den ser riktigt fin ut annar :)

Vet inte om han gjort den servicen men annars åker ju priset ner en del.. Har du någon koll på vad den kan tänkas kosta 2400 ?

"Firman" han gjorde den hos var visst en kompis som gjorde det svart.. Vet inte.. Känns lite skummt..

Får nog kolla upp honom i dom hemliga registrena och se om han haft något bus för sig :)
 
Last edited:

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Forserum
Hoj
Letar för fullt
Vet inte om han gjort den servicen men annars åker ju priset ner en del.. Har du någon koll på vad den kan tänkas kosta 2400 ?

"Firman" han gjorde den hos var visst en kompis som gjorde det svart.. Vet inte.. Känns lite skummt..

Får nog kolla upp honom i dom hemliga registrena och se om han haft något bus för sig :)

ja då skulle ja inte lite något alls på de. tror de kostar runt 4000kr att fixas så då får han ju pruta en del om han ej kan bevisa :tummenupp
 

Nicke_E

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2004
Ort
Växjö
Hoj
CBR 1000 RR -04
ja då skulle ja inte lite något alls på de. tror de kostar runt 4000kr att fixas så då får han ju pruta en del om han ej kan bevisa :tummenupp

På 1000 cc är det skimms som styr ventilspelt inget en vanlig hemma mek i vanliga fall kan ficksa!
vet inte hur det är på 929 men är det lika så ska du nog ha klart hur han har gjort annas skulle jag gå ner i pris och sen lämna in den och få det riktigt gjort!
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
Nu får vi hoppas att du inte vurpar utan vinner varje lopp :)= Jobbigt att lämna in den på omlackering jue, trots att det är en sponsor!
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Nu får vi hoppas att du inte vurpar utan vinner varje lopp :)= Jobbigt att lämna in den på omlackering jue, trots att det är en sponsor!

ja så är det men han vet ju läget så :) vurpar ja så gör ja å han får lacka igen :)
ev så kanske den kommer stå på jobbet en sväng imorogn eftermiddag .. så kanske det går att se den inreal :9
har du hittat hoj nu lr??
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top