Vi hade en Mavizen ttx02 (dubbla 95R) med i ttxgp 2010.
Som jag ser det så är kolen en svag punkt, dom blir gärna varma vilket resulterar i högre resistans och därmed förvärras värmeproblemet i en ond spiral. 2010 hade de flesta dubbla 95R och ALLA brände motorer. I finalen var det en hoj som sköt en plasmaboll ur ena motorn på målrakan, hade nog kunnat bli obekvämt för föraren om han hade haft foten ivägen.
Agni funkar nog bättre om man inte pressar dom men vi körde en bit under förväntad toppeffekt för att batterierna skulle räcka och det var ändå ständigt på gränsen.
Styr in så mycket luft du bara kan direkt mot kolen, ta upp hål i plastlocket som sitter ovanpå. Ska se om jag kan hitta några bilder från vår setup.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |