CBR1
Gudomlig sporthojare
Finns idkare som inte nöjer sig med att ta över ett företag eller företagsnamn utan även byter sitt för och efternamn till det förra ägaren hette för att dra till sig nya kunder på förra ägarens kända bedrifter.
Har du exempel på det?Finns idkare som inte nöjer sig med att ta över ett företag eller företagsnamn utan även byter sitt för och efternamn till det förra ägaren hette för att dra till sig nya kunder på förra ägarens kända bedrifter.
Lomma Trädgård, en del av nya Sverige.Har du exempel på det?
Verkar helt otroligt att det ens är tillåtet
Next level bedrägeri. Jävla uppoffring att behöva heta Jörgen.Lomma Trädgård, en del av nya Sverige.
"I handlingar till Trelleborg och Helsingborg har Lomma trädgård angett Jörgen Johansson som kontaktperson. Det är också Jörgen Johansson som skrivit under avtalen med kommunerna. Men vid den tidpunkten hade den tidigare ägaren, Jörgen Johansson, redan sålt bolaget till bröderna. Han har inte heller skrivit under några avtal."
Ett år efter att avtalen tecknades, byter en av bröderna namn – till den tidigare ägarens fullständiga namn."
Fakhro - say no more...
Jag har för mig att jag har sett ett TV-inslag om dessa något kreativa bröder...?
Vad kriminella, genomruttna halvbabbar från Balkan sysslar med är väl en sak, men att ta över ett existerande företagsnamn kan ju vara både på gott och ont.
Jag har själv bekanta som tog över ett företag inklusive namn efter att den tidigare ägaren satte företaget i konkurs. De fick lägga en väldans massa tid på att förklara för ett antal underleverantörer att företaget nu bestod av nya människor och att den gamla ägaren inte var involverad. Flera underleverantörer krävde bl.a. förskottsbetalning för att överhuvudtaget skicka varor till dem, i alla fall tills förtroendet blev återupprättat.
Jag har för mig att jag har sett ett TV-inslag om dessa något kreativa bröder...?
Vad kriminella, genomruttna halvbabbar från Balkan sysslar med är väl en sak, men att ta över ett existerande företagsnamn kan ju vara både på gott och ont.
Jag har själv bekanta som tog över ett företag inklusive namn efter att den tidigare ägaren satte företaget i konkurs. De fick lägga en väldans massa tid på att förklara för ett antal underleverantörer att företaget nu bestod av nya människor och att den gamla ägaren inte var involverad. Flera underleverantörer krävde bl.a. förskottsbetalning för att överhuvudtaget skicka varor till dem, i alla fall tills förtroendet blev återupprättat.
Tack för hjälpen Vrak2005, det var snällt av dig.Lomma Trädgård, en del av nya Sverige.
"I handlingar till Trelleborg och Helsingborg har Lomma trädgård angett Jörgen Johansson som kontaktperson. Det är också Jörgen Johansson som skrivit under avtalen med kommunerna. Men vid den tidpunkten hade den tidigare ägaren, Jörgen Johansson, redan sålt bolaget till bröderna. Han har inte heller skrivit under några avtal."
Ett år efter att avtalen tecknades, byter en av bröderna namn – till den tidigare ägarens fullständiga namn."
Fakhro - say no more...
Jag hade tyvärr inte själv möjlighet att kika då jag körde hoj på Gelleråsen, men lite konstigt tycker jag det är att ingen rapporterar av läget ?Nån som har varit och hälsat på Elit MC idag? De har inte lagt upp nåt på deras facebooksida. Har de butik? Nåt matnyttig från ägarna?
Jag hade tyvärr inte själv möjlighet att kika då jag körde hoj på Gelleråsen, men lite konstigt tycker jag det är att ingen rapporterar av läget ?
Ni som har facebook då, hur lyder kommentarerna på deras inlägg?
Jag var där..
Som nämnts en liten lokal med ett fåtal hojar, I det fåtalet var nån moped och ett par mc-scooters. Innanför en lokal på ca 20 m² med lyft.. Ovanvåningen var lite prylar..
Inga skyltar så man hittade dit, körde själv förbi först med såg några hojar komma ner för backen så tänkte det var där.. Ingen av ägarna, 3st är släkt med någon på gamla Elit mc eller har jobbat där. Bara namnet av vissa praktiska själ enligt Hamburgergrillaren/pappa till en av ägarna..
Hoppas det går bra för dom men växer det inte så tror jag det kan bli svårt att driva det som det var nu..
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|