Elitserierietråden.

Status
Ej öppen för fler svar.

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
sandstream skrev:
Ja det är klart, får man pucken av en Djurgårdare före röda i 4-5 och sedan kan åka ostört då ska man fan vinnna också.

DIF är direkt pinsamma i vissa lägen och det håller inte i ett slutspel.
Blir tungt på onsdag men det ska nog gå.

Hoppas någon proppar psykot Hedström :hihi

De får de gärna göra, han verkar ju snarare bli bättre av det så. :tummenupp

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
sandstream skrev:
Är det där ett landsortsfenomen, att man byter lag när det egna går dåligt?
Vet folk som håller på Leksand som helt plötsligt blir stolta när Mora vinner trots att lagen är ärkefiender sen urminnestider.

Skulle vilja höra en Stockholmare säga: "Nu när AIK åkte ur Allsvenskan så får man hålla på Djurgårn istället" :hihi

Tror snarare att det beror på att dessa människor har lite sundare syn på sport, eller?? :D

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Kawwa skrev:
Utan som helst bakrundsfakta slänger jag nu ur mig detta :

Hur bra är NHL spelarna egentligen ? MoDo åker ut med 2-4 i Matcher och i det laget finns det en hel drös med NHL-proffs. Kan någon reda ut hur många NHL-lirare det finns i respektive lag, MoDo-Färjestad? Gärna hur många det är i respektive mellan SSK-LHC.

NHL-killarna glider bara runt och har semester!!!!
Du kanske missat att hockey är en lagsport?

Det var i alla fall NHL-spelare som ledde poängligan hela säsongen. Först Foppa tills handen pajade, sedan Huselius tills han blev sparkad och då vann Zetterberg. Individuellt är de så bra som vi har trott men lagen fungerar inte som det är tänkt och de får inte det stöd de behöver. Det är ju annat i NHL där lagen byggs runt stjärnorna för att det ska bli bra, här har man bara hällt ner så många NHL-spelare som möjligt och satt sig och tittat på känns det som.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag har aldrig upplevt en mer bitter och patetisk ishockeytränare än Kent Forsberg. Underbart att se denne idiot, tillsammans med sina "stjärnspelare", gå ut i spelargången som ett slaget lag. Vad ska man göra nu? Anmäla att Färjestad hade sportdryck i vattenflaskorna? MODO är fanimej gnälligare än damerna i Brynäs.

MODOs spelare borde snarast anmäla sig till någon innebandyklubb, om det nu gör så ont att lira hockey.

sandstream

Guest
Modo och Linköping är väl de två stora flopparna i år.
Modo med tanke på spelarmaterialet och Linköping med tanke på hur bra det gick i serien.

sandstream

Guest
p.grip skrev:
Tror snarare att det beror på att dessa människor har lite sundare syn på sport, eller?? :D
Det är nog snarare så att de inte har förstått vad det innebär att hålla på ett lag.
Det gör man i ur och skur och inte när det passar :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
valmers skrev:
Jag har aldrig upplevt en mer bitter och patetisk ishockeytränare än Kent Forsberg. Underbart att se denne idiot, tillsammans med sina "stjärnspelare", gå ut i spelargången som ett slaget lag. Vad ska man göra nu? Anmäla att Färjestad hade sportdryck i vattenflaskorna? MODO är fanimej gnälligare än damerna i Brynäs.

MODOs spelare borde snarast anmäla sig till någon innebandyklubb, om det nu gör så ont att lira hockey.
Bitter, patetisk och dessutom extremt skadeglad, ja själv kommer jag att tänka på någon helt annan än Kent Forsberg. :rolleyes:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ninjaboy skrev:
Du kanske missat att hockey är en lagsport?

Det var i alla fall NHL-spelare som ledde poängligan hela säsongen. Först Foppa tills handen pajade, sedan Huselius tills han blev sparkad och då vann Zetterberg. Individuellt är de så bra som vi har trott men lagen fungerar inte som det är tänkt och de får inte det stöd de behöver. Det är ju annat i NHL där lagen byggs runt stjärnorna för att det ska bli bra, här har man bara hällt ner så många NHL-spelare som möjligt och satt sig och tittat på känns det som.

Rk. No. Name................ Team.. Pos. GP. G. A. TP. PIM. +/-_________________________________________________________
1 20 Zetterberg, Henrik Timrå LW 50 19 31 50 24 45:30
2 22 Huselius, Kristian LHC RW 34 14 35 49 10 41:21
3 13 Weinhandl, Mattias MODO CE 50 26 20 46 18 36:33
4 10 Horcoff, Shawn Mora CE 50 19 27 46 117 42:53
5 3 Ekman, Nils DIF RW 44 18 27 45 106 28:26
6 19 Morrison, Brendan LHC CE 45 16 28 44 50 54:24
7 24 Andersson, Niklas Frölunda LW 44 14 27 41 16 38:16
8 26 Knuble, Michael LHC LW 49 26 13 39 40 53:29
9 28 Plüss, Martin Frölunda LW 46 23 16 39 42 27:13
10 17 Nilson, Marcus DIF LW 48 17 22 39 110 36:25

Kul att två av de topp 10 i grundserien INTE är NHLspelare OCH kommer från ett och samma lag.

"Real-MoDo" som utrycktes i Aftonblaskan igår är nog förövrigt det löjligaste jag hört.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
hållundan skrev:
"Real-MoDo" som utrycktes i Aftonblaskan igår är nog förövrigt det löjligaste jag hört.
Notera sponsorerna.
modo.gif

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Japp. Här är är vi alla vänner.

sandstream skrev:
Är det där ett landsortsfenomen, att man byter lag när det egna går dåligt?
Vet folk som håller på Leksand som helt plötsligt blir stolta när Mora vinner trots att lagen är ärkefiender sen urminnestider.

Skulle vilja höra en Stockholmare säga: "Nu när AIK åkte ur Allsvenskan så får man hålla på Djurgårn istället" :hihi

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
OM man ska "hålla" på ett lag som inte är sitt eget är det ju med mest "stolthet" om man håller på det laget som slog ut "sitt" lag. Då kan man hävda att man förlorade mot det bästa laget.

Det är dock inget jag brukar hålla på med, att byta lag hit och dit. Det är kul att kolla på hockey, kul att se VF vinna. Gör dom inte det (nån annan säsong, eller föregående säsonger) är det alltid kul att kolla på det laget som spelar bäst hockey.

Mina 2 kronor...

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Jag hoppas att du förstår att det är helt omöjligt för mig att hålla på FBK.
Du sa det själv.... Ryggsäckshockey och fult spel är inget jag premierar.

Timrå, precis som MoDo ligger mig varmt om hjärtat. Därför hoppas jag att det går bra för dem.

hållundan skrev:
OM man ska "hålla" på ett lag som inte är sitt eget är det ju med mest "stolthet" om man håller på det laget som slog ut "sitt" lag. Då kan man hävda att man förlorade mot det bästa laget.

Det är dock inget jag brukar hålla på med, att byta lag hit och dit. Det är kul att kolla på hockey, kul att se VF vinna. Gör dom inte det (nån annan säsong, eller föregående säsonger) är det alltid kul att kolla på det laget som spelar bäst hockey.

Mina 2 kronor...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Scott Sexpump skrev:
Jag hoppas att du förstår att det är helt omöjligt för mig att hålla på FBK.
Du sa det själv.... Ryggsäckshockey och fult spel är inget jag premierar.

Timrå, precis som MoDo ligger mig varmt om hjärtat. Därför hoppas jag att det går bra för dem.
Jag håller inte det minsta på FBK heller, kommer inte att göra det, för att dom spelar inte riktigt min typ av hockey :)

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
hållundan skrev:
Verkar vara ett spännande företag! :tummenupp

Åter till ämnet. Nån som vet när semifinalerna lottas och hur det går till? Efter Timrå-DIF antagligen va?

Kan VF möta Färjestad redan i semin? Går de fortfarande efter slutplacering i grundserien?

Lottas direkt i TV4 efter Timrå - DIF...

Hoppas Oduya o co. hugger H*RAN Hedström imorgon :6surkart

//Marcus - letar efter rösten

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati