Elitserierietråden.

Status
Ej öppen för fler svar.

sandstream

Guest
Thundercat skrev:
Såg du inte på canal+ idag? Han skyllde på domaren och sa att inte ens idag när det är 13850 så bedömer de 50/50. Han påstod att Frölunda fick fördelar av domaren. Han är en dålig förlorare helt enkelt.
Läs gärna mina inlägg innan du svarar :tummenupp

sandstream

Guest
t-rex skrev:
'
Det hela har ingenting med längd att göra, det handlar om att göra mest mål.

DIF, vem det nu är, verkar vara kassa på det. Frölunda, däremot, ROCKAR som kidsen säger.
Med giganter avsåg jag dem som har dominerat svensk elithockey de senaste årtiondet, ska vara tydligare så att även du förstår :rolleyes:

sandstream

Guest
t-rex skrev:
Skolboksmatte;

1 mål är fler än 0 mål. Ergo dif är sopor.

Frågor? Framåt!
Ja, en fråga har jag.
Om DIF vinner med mer än 3 mål i morgon så menar din mattalärare att de leder då eller? :tomten

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tycker att det var FRUKTANSVÄRT tragikomiskt att gång på gång på gång upprepa (från C+ sida) att DIF minsann inte hade förlorat på 14 matcher, då det var fullsatt...

VAD ÄR DET FÖR JÄVLA STATISTIK? Senast det var fullt hus var för 4 ÅR sedan. Det säger ju inte lite om hur lång den där 14-match-segersviten är...

Beklämmande... Det är som att säga, VF har vunnit med 3-1 de senaste 16 matcherna det varit 10766 stycken, varav 18 på sektion C. :tungan Skrämmande OCH helt ointressant.

sandstream

Guest
hållundan skrev:
Tycker att det var FRUKTANSVÄRT tragikomiskt att gång på gång på gång upprepa (från C+ sida) att DIF minsann inte hade förlorat på 14 matcher, då det var fullsatt...

VAD ÄR DET FÖR JÄVLA STATISTIK? Senast det var fullt hus var för 4 ÅR sedan. Det säger ju inte lite om hur lång den där 14-match-segersviten är...

Beklämmande... Det är som att säga, VF har vunnit med 3-1 de senaste 16 matcherna det varit 10766 stycken, varav 18 på sektion C. :tungan Skrämmande OCH helt ointressant.
Har man Arne och Ankan som sina tyngsta kommentatorer ska man inte förvänta sig så mycket.
Kan ingen rakryggad chef pensionera dem snart?
Det är ju skrämmande att höra hur lite kolla de har på det som faktiskt sker på plan.
Att Ankan dessutom är en råttjävel skiner ju igenom så man :zpy

Dock tycker jag att Calle Johansson gör ett bra jobb.
Tror aldrig jag hört en expertkommentator ge enskilda spelare så mycket beröm trots att de jobbar mest i det dolda :tummenupp

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
hållundan skrev:

Varför uttala sig om saker man inte vet någonting om? Så du menar att matchen mot modo 6 december 2004, var för 4 år sedan?

En fråga: Hur många här GÅR på hockey egentligen? Alla verkar bara sitta och lyssna på radio :rolleyes:

Alla i Götet heter Glenn

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Mac skrev:
Varför uttala sig om saker man inte vet någonting om? Så du menar att matchen mot modo 6 december 2004, var för 4 år sedan?

En fråga: Hur många här GÅR på hockey egentligen? Alla verkar bara sitta och lyssna på radio :rolleyes:

Alla i Götet heter Glenn
Det är inte MIN fakta jag uttrycker i mitt inlägg. Att de på C+ säger att det var 4 år sedan det var fullsatt, samt att de inte förlorat på 14 raka med denna publikanstormning (?) kan jag ej stå till svars för. Är det sant eller ej? Ingen aning. Onödig fakta? Så innihelvete.

Ankan, Arne, Virus, allt va dom heter på C+, sluta jobba.

Calle Johansson, riktigt bra kommentator. Chris Härenstam borde kommentera allt. Utan tvekan bästa kommentatorn i Sverige!

/Glenn

sandstream

Guest
Mac skrev:
Alla i Götet heter Glenn
Jag slutade gå för några år sedan, sista gången jag var där var när DIF vann SM-guld 2001.
Har familj nu så det finns annat som ska prioriteras.
Har dock säsongskortet och ser alla matcher som visas.

BTW: Såg min första DIF-match på hovet 1978, DIF-HV71 5-2 :)

sandstream

Guest
hållundan skrev:
Det är inte MIN fakta jag uttrycker i mitt inlägg. Att de på C+ säger att det var 4 år sedan det var fullsatt, samt att de inte förlorat på 14 raka med denna publikanstormning (?) kan jag ej stå till svars för. Är det sant eller ej? Ingen aning. Onödig fakta? Så innihelvete.
Jag är rätt säker på att det var slutspelet som avsågs och inte matcherna i grundserien.

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
hållundan skrev:
Ankan, Arne, Virus, allt va dom heter på C+, sluta jobba.

Calle Johansson, riktigt bra kommentator. Chris Härenstam borde kommentera allt. Utan tvekan bästa kommentatorn i Sverige!

/Glenn

:fakta

Sen kan jag hålla med om att statistik är det mest ointressanta som finns.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Det hela har ingenting med längd att göra, det handlar om att göra mest mål.

DIF, vem det nu är, verkar vara kassa på det. Frölunda, däremot, ROCKAR som kidsen säger.

Mmmmm 1-0 är ju JÄTTEMÅNGA mål!!!

På Fredag är det färdigspelat för stockholmslagen, tyvärr Vet inte om jag bryr mig men lite kluven till om jag skall hoppas på FBK eller VF som SM-vinnare.

Föresten, gör SSK och DIF upp om 3:e platsen?

t-rex skrev:
Skolboksmatte;

1 mål är fler än 0 mål. Ergo dif är sopor.

Frågor? Framåt!

Det första inlägget tolkar jag som att VF är duktiga på att göra många mål! Vilket jag inte tycker att ETT mål är :fatta! Att ett mål är mer än noll mål fattar även jag :arsele

sandstream

Guest
Thundercat skrev:
Jag kommenterade intervjun som gjordes igår efter matchen. Om du inte har sett den intervjun så kan du väl inte kommentera den?

:7peta
My misstake, sorry!
Jag trodde du menade samtliga intervjuer efter matcherna mot VF, inte bara den igår (som jag inte såg eftersom jag vart så jävla less på VFs flyt som de inte förtjänade).

Läste att Boorken tyckte att DIF skulle sparka Boyle omgående för missen igår och den var värre än Salos mot Vitryssland.
Gubben brukar kunna skriva bra saker men det här var bara för mycket :kocko
Ett misstag kan alla göra och att jämföra det med Salos dundertabbe är att ta i.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
sandstream skrev:
Dock tycker jag att Calle Johansson gör ett bra jobb.
Tror aldrig jag hört en expertkommentator ge enskilda spelare så mycket beröm trots att de jobbar mest i det dolda :tummenupp

Det var lite lustig att han öste beröm över Jari Tolsa och Magnus Kahnberg och att de avgör matchen. :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
Läste att Boorken tyckte att DIF skulle sparka Boyle omgående för missen igår och den var värre än Salos mot Vitryssland.
Gubben brukar kunna skriva bra saker men det här var bara för mycket :kocko
Ett misstag kan alla göra och att jämföra det med Salos dundertabbe är att ta i.
Han har ju rätt; om det är någon gång man som hockeyspelare ska spela safe, är det med 15 sekunder kvar och oavgjort. Han borde bara lagt en fjutt sarg-ut. Istället ska han prompt suga in pucken och göra en svår vändning, sannolikt för att försöka slå en chanspass på djupet. Otroligt klantigt, och dessutom Djurgårdens sista chans åt helvete.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
sandstream skrev:
Bra att du tar hand om det :tummenupp
Om, och jag skriver om, VF går till final så hoppas jag att FBK gör processen kort med dem.
VF kan inte mäta sig med giganter som DIF och FBK, så är det bara.
Sen kan ni skrika er hesa för att det gått bra ett par säsonger :hihi
Mohahahaha, nu räcker det med komiken, Giganter??? Vilka giganter, FBK är ju fan fjollor, och DIF skall jag inte ens yttra mig om :fatta!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM