Elitserierietråden.

Status
Ej öppen för fler svar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Peno skrev:
Stor i medgång som motgång.
Det känns som att guldet betyder mer för oss svältfödda göteborgare, än vad det skulle ha gjort för de mer bortskämda FBK-supportrarna.
Detta var dock kaffegängets tredje raka torsk, och jag tror inte att Sveriges mest välskötta förening kommer att låta samma sak ske nästa år. Bäva månde motståndarna.


Kaffegängets supportar blir lätt lika dryga som Stockholmare när det går bra för dom så nu är allting riktigt bra. FBK loosa med värdighet och jag kan gå till jobbet i Karlstad och berätta hur gôtt det är att vara Bohuslänning.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,630163,00.html

Fin gest. Souray fick "sin" tröja han skulle ha då han hade spelat i VF. Hoppas han lyckas bra i framtiden och VM.

SPORT-12s02-souray-22_368.jpg
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Chrille skrev:
Kaffegängets supportar blir lätt lika dryga som Stockholmare när det går bra för dom så nu är allting riktigt bra. FBK loosa med värdighet och jag kan gå till jobbet i Karlstad och berätta hur gôtt det är att vara Bohuslänning.

Jaså, det är där du rumstrerar numera. Du kan få låna dotterns VF-kepa med Lunkan och Johnssons autografer på skärmen om du vill ha mer spänning i vardagen. :hihi
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Peno skrev:
Stor i medgång som motgång.
Det känns som att guldet betyder mer för oss svältfödda göteborgare, än vad det skulle ha gjort för de mer bortskämda FBK-supportrarna.
Detta var dock kaffegängets tredje raka torsk, och jag tror inte att Sveriges mest välskötta förening kommer att låta samma sak ske nästa år. Bäva månde motståndarna.
Varför skulle det betyda mer för er? Det var ju längre sedan FBK vann....
FBK har en del nya namn på väg in Per Ledin, Rami Alanko och Heino-Lundberg (Landslagsmålis i J-20). Samtidigt som man tappar Trygg, Grönvall och Jenni.

Chrille skrev:
Kaffegängets supportar blir lätt lika dryga som Stockholmare när det går bra för dom så nu är allting riktigt bra. FBK loosa med värdighet och jag kan gå till jobbet i Karlstad och berätta hur gôtt det är att vara Bohuslänning.
Värsta sortens "fans" är de som egentligen inte bryr sig mer än när "deras" förening vinner något...

Hållundan skrev:
Fin gest. Souray fick "sin" tröja han skulle ha då han hade spelat i VF. Hoppas han lyckas bra i framtiden och VM.
Så lät det inte för några dagar sedan. Då var han i det närmaste en psykopatisk idiot.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Goodstuff skrev:
...
Värsta sortens "fans" är de som egentligen inte bryr sig mer än när "deras" förening vinner något...
....

Visst är de? Det är väl det som håller på att knäcka AIK väl? Att de har inga fans om de förlorar ett par matcher. Tror faktiskt att Frölunda har lite av samma tendenser hemma i Jöttebårj...
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Goodstuff skrev:
Varför skulle det betyda mer för er? Det var ju längre sedan FBK vann....
FBK har en del nya namn på väg in Per Ledin, Rami Alanko och Heino-Lundberg (Landslagsmålis i J-20). Samtidigt som man tappar Trygg, Grönvall och Jenni.

Som jag skrev, vi är mer svältfödda på den varan.

Chrille skrev:
Visst är de? Det är väl det som håller på att knäcka AIK väl? Att de har inga fans om de förlorar ett par matcher. Tror faktiskt att Frölunda har lite av samma tendenser hemma i Jöttebårj...

Hur då menar du. Frölunda har väl haft mycket publik även under de svåra åren?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Peno skrev:
Som jag skrev, vi är mer svältfödda på den varan.
Det där anser jag vara nys. Man kan aldrig bli mätt på att vinna guld.

Peno skrev:
Hur då menar du. Frölunda har väl haft mycket publik även under de svåra åren?
Klart att VF dras med en viss procent medgångssupportrar, inte var det lapp på luckan till Scandinavium för fem/sex år sedan? Det var det inte i Karlstad heller, där är LLA en stor del i förklaringen eftersom man har lyckats få dit en bredare publik med betydligt fler tjejer tex.
 

gojje

fuck yeah
Gick med
15 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Vill köpa enduro
FÖR VI HÅLLER PÅ FRÖÖÖLUNDA! FÖR FRÖLUNDA E BÄST! NANANA NANANA NANANAAAAAAA!!

SM-GULD SM-GULD SM-GULD
SM-GULD SM-GULD SM-GUUUUUULD
SM-GULD SM-GULD SM-GULD
SM-GULD S M GULD
!!!!​


:Bugar :Bugar :Bugar
:D :D :D
:fakta :hej :blah :Rockbanan


vi ses på götaplatsen klockan 18!!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Goodstuff skrev:
Så lät det inte för några dagar sedan. Då var han i det närmaste en psykopatisk idiot.
Näpp. Det gjorde det kanske inte... Han visade en bättre sida under gårdagens match, spelade med klubban som man ska. Som sagt, hoppas att det går bra för honom i framtiden. Då han spelar som han gjorde igår.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Peno skrev:
....



Hur då menar du. Frölunda har väl haft mycket publik även under de svåra åren?

Fel av mig alltså. Som Uddevalling har jag alltid tyckt att det är ett j-a liv om Göteborgslag när de vinner och tyst som graven när de förlorar, men jag har aldrig skaffat mig någon djupare insikt i frågan.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Goodstuff skrev:
Klart att VF dras med en viss procent medgångssupportrar, inte var det lapp på luckan till Scandinavium för fem/sex år sedan? Det var det inte i Karlstad heller, där är LLA en stor del i förklaringen eftersom man har lyckats få dit en bredare publik med betydligt fler tjejer tex.
Frölunda klämde in 11K pers i kvalserien 1989. I Frölundaborg. En parentes bara.

Under den svårare tiden med Boork, Labraaten, Falk och Boustedt var väl publikanstormningen lite mindre, men under hela 2000-talet har VF haft stadigt med folk på matcherna. Medgångssupportrar eller inte, svårt att säga. Ett snitt på 11766 den gångna säsongen duger väl.
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Goodstuff skrev:
Det där anser jag vara nys. Man kan aldrig bli mätt på att vinna guld.


Klart att VF dras med en viss procent medgångssupportrar, inte var det lapp på luckan till Scandinavium för fem/sex år sedan? Det var det inte i Karlstad heller, där är LLA en stor del i förklaringen eftersom man har lyckats få dit en bredare publik med betydligt fler tjejer tex.

Va f-n, har du gått och blivit syrak, eller är du bara debattvillig? :tungan

Självklart blir man inte mätt, men det finns grader av åtrå. Jag tror ingen FBK:are tänker att "Ähh, det gör inget, vi har så många guld".

Lika rätt har du om medgångssupportrar. Dock finns ingen anledning till någon slags nedlåtande syn på dem. Det ligger i framgångens natur att vara medryckande. Under OS är det kul, för oss med ett brett sportintresse, att följa sporter som curling och kanot, när det går bra för de blågula. Annars skiter jag fullständigt i dem.

Hur länge tror du nyhetens behag med LLA består, om resultaten uteblir?
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Chrille skrev:
Fel av mig alltså. Som Uddevalling har jag alltid tyckt att det är ett j-a liv om Göteborgslag när de vinner och tyst som graven när de förlorar, men jag har aldrig skaffat mig någon djupare insikt i frågan.

Din bild av AIK:arna tycker jag verkar stämma bra. Hade heller inte protesterat om du hade blandat in blåvitt i det hela, men som Hållundan påpekar ovan så har det funnits perioder i VF´s historia med mindre smickrande resultat inför i stort sett fyllda arenor. Undantaget the dark ages i mitte/slutet av 90-talet, om jag minns rätt.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
FBK har en del nya namn på väg in Per Ledin, Rami Alanko och Heino-Lundberg (Landslagsmålis i J-20). Samtidigt som man tappar Trygg, Grönvall och Jenni.
Samt Thomas Rhodin.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
Frölunda klämde in 11K pers i kvalserien 1989. I Frölundaborg. En parentes bara.

Under den svårare tiden med Boork, Labraaten, Falk och Boustedt var väl publikanstormningen lite mindre, men under hela 2000-talet har VF haft stadigt med folk på matcherna. Medgångssupportrar eller inte, svårt att säga. Ett snitt på 11766 den gångna säsongen duger väl.

Hur många var det säsongen efter då, 90 alltså?
Visst är det bra med 11766 men gå tillbaka lite i tiden så ser det ut såhär:
99/00 - 8455
00/01 - 8161.
01/02 - 8421
02/03 - 9966
03/04 - 10942

Inga dåliga siffror dock. FBK har en ännu tydligare ökning iom LLA.

Peno skrev:
Va f-n, har du gått och blivit syrak, eller är du bara debattvillig?

Självklart blir man inte mätt, men det finns grader av åtrå. Jag tror ingen FBK:are tänker att "Ähh, det gör inget, vi har så många guld".

Lika rätt har du om medgångssupportrar. Dock finns ingen anledning till någon slags nedlåtande syn på dem. Det ligger i framgångens natur att vara medryckande. Under OS är det kul, för oss med ett brett sportintresse, att följa sporter som curling och kanot, när det går bra för de blågula. Annars skiter jag fullständigt i dem.

Hur länge tror du nyhetens behag med LLA består, om resultaten uteblir?
Inte syrak men tyckte det var ett icke hållbart resonemang.
Visst är det så att framgångarna medför en ökad supporterskara men när man själv har varit med "sitt" lag och vänt i kvalserien så blir man trött på alla hockeyälskare som dyker upp två veckor på våren och tycker att lag XXX är BÄÄÄÄSSSSSTT. Detta utan att kunna en enda formation eller fler spelare än fem. Elitistiskt? Japp!

Angående LLA så är ju arenan en del av förklaringarna till framgångarna och visst kommer dett att gå ner där också men jag tror raset kan bli större för VF, säkert bara baserat på avunsdsjuka.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Goodstuff skrev:
Hur många var det säsongen efter då, 90 alltså?
Visst är det bra med 11766 men gå tillbaka lite i tiden så ser det ut såhär:
99/00 - 8455
00/01 - 8161.
01/02 - 8421
02/03 - 9966
03/04 - 10942

Inga dåliga siffror dock. FBK har en ännu tydligare ökning iom LLA.
Du svarar på frågan själv. "Inga dåliga siffror dock".

Håller dock med dig iom folk som klampar in under våren och skanderar att "deras" lag vann när de inte har någon som helst koll på grejerna. Håller iofs lite med Peno också, inte fasen har man någon koll på exvis kanot i OS, ändå hejar man och är insatt då de väl kör. Medryckande är väl naturligt som sagt. Det finns dock gränser...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Inga dåliga siffror men visst är det ett uppsving som delvis beror på "medgångssupportrar"?
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Goodstuff skrev:
Hur många var det säsongen efter då, 90 alltså?
Visst är det bra med 11766 men gå tillbaka lite i tiden så ser det ut såhär:
99/00 - 8455
00/01 - 8161.
01/02 - 8421
02/03 - 9966
03/04 - 10942

Inga dåliga siffror dock. FBK har en ännu tydligare ökning iom LLA.


Inte syrak men tyckte det var ett icke hållbart resonemang.
Visst är det så att framgångarna medför en ökad supporterskara men när man själv har varit med "sitt" lag och vänt i kvalserien så blir man trött på alla hockeyälskare som dyker upp två veckor på våren och tycker att lag XXX är BÄÄÄÄSSSSSTT. Detta utan att kunna en enda formation eller fler spelare än fem. Elitistiskt? Japp!

Angående LLA så är ju arenan en del av förklaringarna till framgångarna och visst kommer dett att gå ner där också men jag tror raset kan bli större för VF, säkert bara baserat på avunsdsjuka.

Om du menar folk som dyker upp i en hockeytråd på SH och debatterar vitt och brett utan någon bakomliggande kunskap så kan jag förstå om du blir trött. Däremot förstår jag inte domedagsprofetiorna om publikras i Scandinavium mm.

Jag tror du kommer att finna, vid en mer djuplodande analys, att hockeyintresset i allmänhet har gått upp och ner under årens lopp. Ett av de starkaste fästena för intresset har dock alltid funnits i Göteborg. I såväl medgång som motgång.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top