hållundan
Emozione!
Har man utvisningstid och hur bra en spelare är på att slåss kanske du har rätt...Goodstuff skrev:Om man har statistik som kriteriet för hur bra en spelare är så har du kanske rätt...
Jag förstår din tankegång med "bedömning" utifrån spelare, jag har inget bra svar på din fråga, mer än att du har rätt. Det är ett problem som alla lag har.Goodstuff skrev:Angående Plüss incidenten så skrev jag den som ett exempel på att domarna inte dömer efter samma regelbok för alla spelare. Plüss borde ha fått utvisning för den tacklingen i ryggen men Chara var oberörd och då är det ok. Hade Chara gjort samma tackling så hade han åkt ut. Garanterat. Så är det förseelsen eller konsekvensen de ska bedömma?
Liksom de flesta backar använder Chara klubban framför mål och i egen zon. Om man tar sekvensen i förra matchen där Chara åker ut när Joel tacklar honom framifrån så gör han det som alla spelare gör - de lyfter upp händerna för att skydda sig och då träffar han Joel i bröstet och ansiktet, klubban håller han åt sidan. Försök att ta en tackling framifrån utan att skydda dig med händerna - det går inte. Alla spelare gör det.
Hur många av VF's NHLspelare kukar ur precis som Souray och ska göra upp med nävarna? Du är rolig du. Jag hade nog haft en annan åsikt om Souray om han lirat i VF, men älska? Nja, jag vet inte. Hans spelstil är inget jag håller av allt för mycket, men visst, jag hade haft en annan åsikt. Han var förövrigt påväg till Frölunda innan han hamnade i FBK.Goodstuff skrev:Varför är Joels uppträdande befogat men inte Sourays?
Angående Sourays mentalitet så kommer han från NHL där spelare gör upp med nävarna vilket inte tillåts i ES, Andreas Johansson kommenterade det i en match att han förstod NHL-spelarnas frustration över att man inte hanterar konflikter på samma sätt som i NHL och han vet nog mer om det än både du och jag...
Souray tyckte väl att VF spelare kunde komma ut på isen och snacka med honom eftersom de hade så många åsikter om hans spel.
Hade SOuray spelat i VF hade du älskat honom.