Elitserierietråden.

Status
Ej öppen för fler svar.

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
Ja det ska bli spännande att se matchen idag, sista chansen för färjestad känns det som. Dom får nog täta ihop bakåt om det ska gå vägen(särskilt de första minuterna med tanke på de två senaste matcherna). Men jag hoppas ändå att sillstryparna tar hem det här så att dansbandsgänget från vildmarken får ännu en förlorad finalserie i protokollet.
Grattis till Souray förresten som blev uttagen till VM-truppen.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det är Lundqvist som är hela skillnaden nu. Nu måste fler Färjestadsspelare spela som Souray; klockrent, stenhårt spel. Då kan vi vända detta.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Underbart att se.... Souray visar lite vionnarinstinkt... Det var väl det enda i FBK denna kväll. KOMIGEN VF..

Frölunda är Sveriges bästa lag... SM-Guld...

:Bugar
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag säger det rakt ut. Det finns ingen i FBK som platsar i Tre Kronor idag. Helt seriöst. Den enda femma som har varit aktuell innan har varit den s.k "Jönssonligan" men ikväll... NÄ. SKulle inte tro det.

Jöns, han är FAN inte sveriges bästas spelare, inte en jävla chans... Peter Nordström spelar grishockey, fruktansvärt osportsligt, NEJ, inget landslagsspel för dig... Mathias Johansson, nej, du platsar fan inte heller...

Södertälje, Luleå, Linköping, MoDo. Alla ni har spelat bättre än FBK i denna finalserien. Snälla (FBK) Bengt-Åke, ta inte ut några FBKspelare i detta VM.... Ge mig två av VF's femmor (minst) så vinner vi VMguld...

GO FRÖLUNDA! JÄVLAR VA GOTT DET ÄR ATT SE ER SPELA! På måndag kommer SM-guldet hem...

:yoparty
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Den som ahr påstått att Jöns är/var sveriges bästa spelare begick ett brott. Sveriges fulaste är han ju helt klart, men det är en annan historia...
Nu hoppas jag på att FBK rycker upp sig så att vi får se 7 hela matcher där Frölunda piskar dem totalt i 3:e perioden i 7:e matchen :yoparty
(ehhh, jag gillar iofs inte frölunda men mellan pest och kolera så väljer jag det minst smärtsamma som i detta fallet är frölunda)
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Nyss hemkommen igen då, vad ska man säga???
Segrn är vår, segern är vår, vi har vunnit, segern är vår :fyllisar :fyllisar :fyllisar

Sånt tryck, sånt spel, så jäkla härligt med publiken.
Frölunda är en vinnarmaskin utan dess like.
Färjestad inte ett enda mål på 9 perioder, straffmålet borträknat, hahaha, sanslöst!!!
Tyckte fan synd om FBK klacken en stund, dom såg så molokna ut, men det gick över ganska fort :)

Vidare så ogillar jag fylla på matcher bland publik, gäller VF som FBK, tråkigt med gruffet i foajen efter 2:a period:(

Henke "Muren" Lundqvist rockar :yoparty :yoparty

Bästa serien ever säger dom som vet och bästa laget vinner :) :yoparty

Och jag ska se sista matchen Live , jippieeeeeee:)
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
valmers skrev:
Inget snack om saken idag, men än är vi inte uträknade.
sant, sant, men jag har svårt att tänka mig att FBK klarar av att samla sig psykiskt efter dessa 3 matcher. Henke måste kännas som att skjta på en mur av stål. Speciellt mållösheten i 3 matcher sätter nog sina spår, hemma plan igen likaså.

Men som sagt, It Aint Over ´till The Fat Lady Sings ......
det har skett grymma vändningar förr.

Edit: fan va gött det va o snacka lite med dig utan att vi kastar glåpoord o annt skit på varann :)
 

Laphroaig

Hangaround
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Njaaa...
Jag tror att jag tar tillbaka allt jag har trott om att Frölunda måste tyffa till sig i finalerna mot FBK...Räcker med att vara där vid nedsläpp :gnissla
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
VF måste vara i sitt livs form. Imponerande. Första perioden borde varit oavgjord men likväl leder VF med två strutar.
Hållundan --> Visst är VF bra men det räcker inte i ett VM. Har du sett embryno till de andra lagens trupper....
Apropå snack om osportslighet så tycker jag Joels uppträdande mot Souray var direkt pinsamt. Tror han ska passa sig om han fortsätter på den inslagna vägen.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Goodstuff skrev:
VF måste vara i sitt livs form. Imponerande. Första perioden borde varit oavgjord men likväl leder VF med två strutar.
Hållundan --> Visst är VF bra men det räcker inte i ett VM. Har du sett embryno till de andra lagens trupper....
Apropå snack om osportslighet så tycker jag Joels uppträdande mot Souray var direkt pinsamt. Tror han ska passa sig om han fortsätter på den inslagna vägen.
Vad ska han passa sig för? En texasindian som är halvbra? En jättejävel som åker skridskor långsammare än barnen i bullerbyn?

Okej, Frölunda kanske inte ska ställa upp med hela laget i VM, men det är ju minst tio (inkl. utländska spelare) som lätt skulle kunna spela VM i Österrike.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
hållundan skrev:
Vad ska han passa sig för? En texasindian som är halvbra? En jättejävel som åker skridskor långsammare än barnen i bullerbyn?
Souray är en av elitseriens fem bästa backar. Han vet hur man spelar hårt, och slåss riktigt, riktigt bra. Junisen Joel bör passa sig noga, annars kan det göra riktigt ont. Man gör inte som Joel gjorde, det är en oskriven regel.

Att Chara skulle åka långsamt är en synvilla; jag trodde du fattade mer om hockey än så. I fikarummet på jobbet har alla hockeynoviser uttalat sig om att "Chara knappt kan åka skridskor". Jag har, för döva öron, försökt förklara att om man är så lång som Chara, rör man inte benen lika fort som en kortare spelare i åkningen. Likväl åker han lika fort och bra som övriga toppbackar. Sett över hela säsongen är Chara elitseriens bäste back.

En liten undran 1: Tycker verkligen göteborgspubliken att Chara och Souray är så bra att man måste bua så fort någon av dem har pucken? Så bra tycker inte ens jag att de är.

En lite undran 2: Gäller inte reglerna för tripping/vårdslöst spel med klubban för Henrik Lundqvist? Någon, exempelvis Souray, borde lära honom en läxa, om han ska överleva i NHL.
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
valmers skrev:
Souray är en av elitseriens fem bästa backar. Han vet hur man spelar hårt, och slåss riktigt, riktigt bra. Junisen Joel bör passa sig noga, annars kan det göra riktigt ont. Man gör inte som Joel gjorde, det är en oskriven regel.
Han slåss bra? Okej, det kanske är bra i någon annan sport, men så vitt jag vet är det väl inte direkt någon jätteprestation att slåss bra i en hockeyrink. Det är dumma amerikaner som tycker om att titta på boxningsfajter inne på isen. Helt jävla aslöjligt om du frågar mig. Att spela upp någon på läktaren svider nog mer än en käftsmäll från en tjötig tjomme som kan slåss.

valmers skrev:
Att Chara skulle åka långsamt är en synvilla; jag trodde du fattade mer om hockey än så. I fikarummet på jobbet har alla hockeynoviser uttalat sig om att "Chara knappt kan åka skridskor". Jag har, för döva öron, försökt förklara att om man är så lång som Chara, rör man inte benen lika fort som en kortare spelare i åkningen. Likväl åker han lika fort och bra som övriga toppbackar. Sett över hela säsongen är Chara elitseriens bäste back.
Jag vet inte om du kallar mig för fikarumssupporter, det struntar jag i, men, Chara är inte snabb på skridskorna, han är inte snabb i vändningarna i och med att han är såpass stor som han är. Om han nu inte rör sina ben lika snabbt som en "normal" hockeyspelare och är jämnsnabb (enligt dig), hur kommer det sig då att Alfredsson, Peppen, Jari, you name it, åker ifrån honom? Är dessa spelare ultrasnabba då? Även tycker jag att Chara spelar ju så fruktansvärt klantigt. I de flesta närkamper han gått in i de senaste matcherna har han ju jämt och ständigt handskarna framme. Okej, han är stor, det blir kanske per automatik att motspelarna får handskarna i ansiktet. MEN, iom hans storlek och tyngd torde det väl vara bättre att bara gå in med kroppen för att sätta till. Han krossar ju i princip alla motståndare om han tacklar "riktigt". Nu tacklar han ju som en riktig ful fjolla.

valmers skrev:
En liten undran 1: Tycker verkligen göteborgspubliken att Chara och Souray är så bra att man måste bua så fort någon av dem har pucken? Så bra tycker inte ens jag att de är.
Nej, vi buar för att de är jäkla fula spelare som uppenbarligen kommer i obalans när de har lite motgångar. Det var ju inte en och två passningar som era kära backar både slog till icing och rakt i gapet på våra hungriga rödtröjor. Tack för den.

valmers skrev:
En lite undran 2: Gäller inte reglerna för tripping/vårdslöst spel med klubban för Henrik Lundqvist? Någon, exempelvis Souray, borde lära honom en läxa, om han ska överleva i NHL.
Den regeln verkar ju framförallt inte gälla för Martin Gerber. Sällan skådat en sådan fult spelande målvakt. Henke har väl kanske rappat någon en eller två gånger. Gerber gör det hela tiden. Kom inte och hävda något annat. Vad gör Souray när han ska lära Henke en läxa? Skämma ut sig ännu mer?
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
hållundan skrev:
Han slåss bra? Okej, det kanske är bra i någon annan sport, men så vitt jag vet är det väl inte direkt någon jätteprestation att slåss bra i en hockeyrink. Det är dumma amerikaner som tycker om att titta på boxningsfajter inne på isen. Helt jävla aslöjligt om du frågar mig. Att spela upp någon på läktaren svider nog mer än en käftsmäll från en tjötig tjomme som kan slåss.
Som sagt, han är en av elitseriens fem bästa backar. Dessutom en duktig fighter (läs en spelare som kan stå upp för sitt lag).
hållundan skrev:
Jag vet inte om du kallar mig för fikarumssupporter, det struntar jag i, men, Chara är inte snabb på skridskorna, han är inte snabb i vändningarna i och med att han är såpass stor som han är. Om han nu inte rör sina ben lika snabbt som en "normal" hockeyspelare och är jämnsnabb (enligt dig), hur kommer det sig då att Alfredsson, Peppen, Jari, you name it, åker ifrån honom? Är dessa spelare ultrasnabba då? Även tycker jag att Chara spelar ju så fruktansvärt klantigt. I de flesta närkamper han gått in i de senaste matcherna har han ju jämt och ständigt handskarna framme. Okej, han är stor, det blir kanske per automatik att motspelarna får handskarna i ansiktet. MEN, iom hans storlek och tyngd torde det väl vara bättre att bara gå in med kroppen för att sätta till. Han krossar ju i princip alla motståndare om han tacklar "riktigt". Nu tacklar han ju som en riktig ful fjolla.
En stor back är mindre rörlig än en liten, inget konstigt med det. Frölundas forechecking gav Färjestads backar problem. I första matchen var det precis tvärt om. Glömt det?

Chara tacklar efter sin storlek. Utan idiotiska armbågar, som vissa Frölundaspelare gjort till sitt signum.
hållundan skrev:
Nej, vi buar för att de är jäkla fula spelare som uppenbarligen kommer i obalans när de har lite motgångar. Det var ju inte en och två passningar som era kära backar både slog till icing och rakt i gapet på våra hungriga rödtröjor. Tack för den.
Så det är okej med armbågstacklande Förlundaspelare, men inte en crosschecking från en Färjestadspelare? Lägg av, det är hockey vi diskuterar; alla som lirat hockey vet att man spelar fult med klubban ibland, speciellt i egen zon.
En icing måste man våga slå i ett trängt läge.
hållundan skrev:
Den regeln verkar ju framförallt inte gälla för Martin Gerber. Sällan skådat en sådan fult spelande målvakt. Henke har väl kanske rappat någon en eller två gånger. Gerber gör det hela tiden. Kom inte och hävda något annat. Vad gör Souray när han ska lära Henke en läxa? Skämma ut sig ännu mer?
Herregud, är du totalt blind? Gerber fick helt riktigt en utvisning för slashing, Lundqvist slapp undan en lika klar tripping.

Dessutom kan man fråga sig om Lundqvist har fått en ny regel införd, som innebär att domaren blåser för blockering om pucken ligger fri i närheten av honom, exempelvis på benskyddet? Pinsamt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top