Nej. Han träffade utsidan av stolpen. Svårt att träffa insidan med ett skott från den vinkeln.Thundercat skrev:Jonas Johnson prickade ju insidan av stolpen efter att han lurat Gerber.
Nej. Han träffade utsidan av stolpen. Svårt att träffa insidan med ett skott från den vinkeln.Thundercat skrev:Jonas Johnson prickade ju insidan av stolpen efter att han lurat Gerber.
Goodstuff skrev:Nej. Han träffade utsidan av stolpen. Svårt att träffa insidan med ett skott från den vinkeln.
sant, sant, men jag har svårt att tänka mig att FBK klarar av att samla sig psykiskt efter dessa 3 matcher. Henke måste kännas som att skjta på en mur av stål. Speciellt mållösheten i 3 matcher sätter nog sina spår, hemma plan igen likaså.valmers skrev:Inget snack om saken idag, men än är vi inte uträknade.
Vad ska han passa sig för? En texasindian som är halvbra? En jättejävel som åker skridskor långsammare än barnen i bullerbyn?Goodstuff skrev:VF måste vara i sitt livs form. Imponerande. Första perioden borde varit oavgjord men likväl leder VF med två strutar.
Hållundan --> Visst är VF bra men det räcker inte i ett VM. Har du sett embryno till de andra lagens trupper....
Apropå snack om osportslighet så tycker jag Joels uppträdande mot Souray var direkt pinsamt. Tror han ska passa sig om han fortsätter på den inslagna vägen.
Souray är en av elitseriens fem bästa backar. Han vet hur man spelar hårt, och slåss riktigt, riktigt bra. Junisen Joel bör passa sig noga, annars kan det göra riktigt ont. Man gör inte som Joel gjorde, det är en oskriven regel.hållundan skrev:Vad ska han passa sig för? En texasindian som är halvbra? En jättejävel som åker skridskor långsammare än barnen i bullerbyn?
valmers skrev:Man gör inte som Joel gjorde, det är en oskriven regel.
Han slåss bra? Okej, det kanske är bra i någon annan sport, men så vitt jag vet är det väl inte direkt någon jätteprestation att slåss bra i en hockeyrink. Det är dumma amerikaner som tycker om att titta på boxningsfajter inne på isen. Helt jävla aslöjligt om du frågar mig. Att spela upp någon på läktaren svider nog mer än en käftsmäll från en tjötig tjomme som kan slåss.valmers skrev:Souray är en av elitseriens fem bästa backar. Han vet hur man spelar hårt, och slåss riktigt, riktigt bra. Junisen Joel bör passa sig noga, annars kan det göra riktigt ont. Man gör inte som Joel gjorde, det är en oskriven regel.
Jag vet inte om du kallar mig för fikarumssupporter, det struntar jag i, men, Chara är inte snabb på skridskorna, han är inte snabb i vändningarna i och med att han är såpass stor som han är. Om han nu inte rör sina ben lika snabbt som en "normal" hockeyspelare och är jämnsnabb (enligt dig), hur kommer det sig då att Alfredsson, Peppen, Jari, you name it, åker ifrån honom? Är dessa spelare ultrasnabba då? Även tycker jag att Chara spelar ju så fruktansvärt klantigt. I de flesta närkamper han gått in i de senaste matcherna har han ju jämt och ständigt handskarna framme. Okej, han är stor, det blir kanske per automatik att motspelarna får handskarna i ansiktet. MEN, iom hans storlek och tyngd torde det väl vara bättre att bara gå in med kroppen för att sätta till. Han krossar ju i princip alla motståndare om han tacklar "riktigt". Nu tacklar han ju som en riktig ful fjolla.valmers skrev:Att Chara skulle åka långsamt är en synvilla; jag trodde du fattade mer om hockey än så. I fikarummet på jobbet har alla hockeynoviser uttalat sig om att "Chara knappt kan åka skridskor". Jag har, för döva öron, försökt förklara att om man är så lång som Chara, rör man inte benen lika fort som en kortare spelare i åkningen. Likväl åker han lika fort och bra som övriga toppbackar. Sett över hela säsongen är Chara elitseriens bäste back.
Nej, vi buar för att de är jäkla fula spelare som uppenbarligen kommer i obalans när de har lite motgångar. Det var ju inte en och två passningar som era kära backar både slog till icing och rakt i gapet på våra hungriga rödtröjor. Tack för den.valmers skrev:En liten undran 1: Tycker verkligen göteborgspubliken att Chara och Souray är så bra att man måste bua så fort någon av dem har pucken? Så bra tycker inte ens jag att de är.
Den regeln verkar ju framförallt inte gälla för Martin Gerber. Sällan skådat en sådan fult spelande målvakt. Henke har väl kanske rappat någon en eller två gånger. Gerber gör det hela tiden. Kom inte och hävda något annat. Vad gör Souray när han ska lära Henke en läxa? Skämma ut sig ännu mer?valmers skrev:En lite undran 2: Gäller inte reglerna för tripping/vårdslöst spel med klubban för Henrik Lundqvist? Någon, exempelvis Souray, borde lära honom en läxa, om han ska överleva i NHL.
Som sagt, han är en av elitseriens fem bästa backar. Dessutom en duktig fighter (läs en spelare som kan stå upp för sitt lag).hållundan skrev:Han slåss bra? Okej, det kanske är bra i någon annan sport, men så vitt jag vet är det väl inte direkt någon jätteprestation att slåss bra i en hockeyrink. Det är dumma amerikaner som tycker om att titta på boxningsfajter inne på isen. Helt jävla aslöjligt om du frågar mig. Att spela upp någon på läktaren svider nog mer än en käftsmäll från en tjötig tjomme som kan slåss.
En stor back är mindre rörlig än en liten, inget konstigt med det. Frölundas forechecking gav Färjestads backar problem. I första matchen var det precis tvärt om. Glömt det?hållundan skrev:Jag vet inte om du kallar mig för fikarumssupporter, det struntar jag i, men, Chara är inte snabb på skridskorna, han är inte snabb i vändningarna i och med att han är såpass stor som han är. Om han nu inte rör sina ben lika snabbt som en "normal" hockeyspelare och är jämnsnabb (enligt dig), hur kommer det sig då att Alfredsson, Peppen, Jari, you name it, åker ifrån honom? Är dessa spelare ultrasnabba då? Även tycker jag att Chara spelar ju så fruktansvärt klantigt. I de flesta närkamper han gått in i de senaste matcherna har han ju jämt och ständigt handskarna framme. Okej, han är stor, det blir kanske per automatik att motspelarna får handskarna i ansiktet. MEN, iom hans storlek och tyngd torde det väl vara bättre att bara gå in med kroppen för att sätta till. Han krossar ju i princip alla motståndare om han tacklar "riktigt". Nu tacklar han ju som en riktig ful fjolla.
Så det är okej med armbågstacklande Förlundaspelare, men inte en crosschecking från en Färjestadspelare? Lägg av, det är hockey vi diskuterar; alla som lirat hockey vet att man spelar fult med klubban ibland, speciellt i egen zon.hållundan skrev:Nej, vi buar för att de är jäkla fula spelare som uppenbarligen kommer i obalans när de har lite motgångar. Det var ju inte en och två passningar som era kära backar både slog till icing och rakt i gapet på våra hungriga rödtröjor. Tack för den.
Herregud, är du totalt blind? Gerber fick helt riktigt en utvisning för slashing, Lundqvist slapp undan en lika klar tripping.hållundan skrev:Den regeln verkar ju framförallt inte gälla för Martin Gerber. Sällan skådat en sådan fult spelande målvakt. Henke har väl kanske rappat någon en eller två gånger. Gerber gör det hela tiden. Kom inte och hävda något annat. Vad gör Souray när han ska lära Henke en läxa? Skämma ut sig ännu mer?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|