Elitserierietråden.

Status
Ej öppen för fler svar.

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
Fan också :( Verkar lika bra att gratulera Frölunda till SM-GULDET redan nu :mad: Färjestad har chanser men sätter dem inte, Frölunda får också chanser och sätter dem direkt :huvet

Skulle FBK vinna i Göteborg och utjämna i matcher så ska jag tro på :tomten
Så besviken.............
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Gixxer 1 skrev:
Fan också :( Verkar lika bra att gratulera Frölunda till SM-GULDET redan nu :mad: Färjestad har chanser men sätter dem inte, Frölunda får också chanser och sätter dem direkt :huvet

Skulle FBK vinna i Göteborg och utjämna i matcher så ska jag tro på :tomten
Så besviken.............
Bättre lycka nästa år, men surt attgå till final 3 år i rad utan att vinna :)
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
Ravetrancer skrev:
Bättre lycka nästa år, men surt attgå till final 3 år i rad utan att vinna :)
Japp, surt sa räven om rönnbären :3freak OK, guldet är inte klart än men efter att ha sett indianerna spela på det sätt som de gör, så inser man att något mirakel måste ske för att FBK ska kunna hänga med till slutet som innebär att ta just GULDET.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kommentarer överflödiga. Tomas Andersson är den sämsta domaren i Elitseriens slutspel detta året. Inget snack om saken.

Frölunda är bättre på alla positioner, därför blir det SMguld iår. Underbart.

:yoparty
 

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Karlstad
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
hållundan skrev:
Komigen då kaffetaskar. Ös på med bortförklaringar nu...

Är det ok att skylla på domarn :7peta ....nä men seriöst, finns ingen bra bortförklaring som ja ser det. VF är bättre än FBK idag, så enkelt är det :död
Att Färjestads ENDA mål är på en totalt felaktigt dömd straff är jäkligt pinsamt och inget annat.
Grattis till segern :tummenupp
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
MadManAxel skrev:
Är det ok att skylla på domarn :7peta ....nä men seriöst, finns ingen bra bortförklaring som ja ser det. VF är bättre än FBK idag, så enkelt är det :död
Att Färjestads ENDA mål är på en totalt felaktigt dömd straff är jäkligt pinsamt och inget annat.
Grattis till segern :tummenupp
Tack, hoppas det blir 2 spännande matcher här hemma nu då. Givetvis så skall man sitta på plats i Scandinavium o medverka i festligheterna :)
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
MadManAxel skrev:
Är det ok att skylla på domarn :7peta ....nä men seriöst, finns ingen bra bortförklaring som ja ser det. VF är bättre än FBK idag, så enkelt är det :död
Att Färjestads ENDA mål är på en totalt felaktigt dömd straff är jäkligt pinsamt och inget annat.
Grattis till segern :tummenupp
:Bugar

Sportsligt sagt! Du har även helt rätt i ditt utlägg...

:hej
 

sandstream

Guest
hållundan skrev:
Kommentarer överflödiga. Tomas Andersson är den sämsta domaren i Elitseriens slutspel detta året. Inget snack om saken.

Frölunda är bättre på alla positioner, därför blir det SMguld iår. Underbart.

:yoparty
Man ska inte sälja skinnet förrän vargen är skjuten! :D
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
hållundan skrev:
Vi får väl se. De böglila vargarna från kaffeburken är dock i brygga...

Det tyder på respekt för motståndaren. Underskattning är väl FBK:s chans fortsättningsvis. Tyvärr...

/Ssss
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Superlight skrev:
Det tyder på respekt för motståndaren. Underskattning är väl FBK:s chans fortsättningsvis. Tyvärr...

/Ssss
Underskattningen i mitt föregående inlägg syns, var då någonstans?

De är i brygga? Ja, det är FBK, med tanke på antalet spelmål som presterats under de senaste två matcherna, samt det totala spelet som levererats.

Böglila vargar? Det har dom ju varit så länge jag kan minnas. Slutspel eller ej. ;)
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Den här är väl gammal som gatan, men iaf...

"Lille Glenn gick i småskolan och en dag frågade fröken vad deras
pappor jobbade med. De vanliga svaren dök upp: polis, advokat, brandman,
revisor,läkare osv. Men Glenn som vanligtvis var den mest aktive och
brukade hålla låda jämt, satt tyst. Detta tyckte fröken var konstigt och
frågade därför Glenn om inte han också skulle berätta för klassen vad
hans pappa jobbar med.

-Min farsa är erotisk dansare på en bögbar. Där tar han av sig alla kläderna, och dansar näck framför en massa män som betalar honom för det.
Och de som betalar riktigt bra följer han med hem och så får de sätta på honom.

Fröken blev mycket förskräckt över detta och tog med Glenn ut i korridoren medan de andra barnen fick sitta för sig själva och rita.

-Är detta verkligen sanning, Glenn?

-Näee, svarade Glenn skamset, men farsan spelar hockey i Färjestad o
det e så jävla pinsamt..."
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
INte mycket snack igår heller. VF är äckligt effektiva. Tycker FBK hade bättre spel första halvan av första men VF gör mål på allt. Gerber kan inte lastas för ngt av målen tycker jag. Första är markeringsmiss av FBK forward och ett bra direktskott. Andra är schabbel av Chara som ska spela för svårt och det blir 2-1 nära mål och svår sidoförflyttning och vid tredje visar Alfredson vilket grymt skott han har trots uppvaktning från Frögren. Gerber visade i resten av matchen att det var rätt beslut att ha kvar honom på isen. Boork har för all tid uteslutit sig själv från diskussioner av målvaktspsykologi sedan han slängde in Göte Wälitalo i Kanada Cup finalen 81.

Ny match imorgon och då går puckarna stolpe in för FBK och inte ut som senast. Det står trots allt bara 2-1 i matcher.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Goodstuff skrev:
Ny match imorgon och då går puckarna stolpe in för FBK och inte ut som senast. Det står trots allt bara 2-1 i matcher.

LIka mycket som jag gläds åt VF:s framgång, så lider jag med dig som genuin Färjestadssupporter.

Det är faktiskt svårt att se vad som skulle kunna rubba VF nu. Det känns som om det bara är VF-spelarnas huvuden i form av underskatting som skulle kunna bli ett problem nu. Kan hålla med om att Färjestad ibland blixtrar till och visar bättre klass, men sett över hela perioder och matcher är VF för närvarande bättre oavsett vilken lagdel man betraktar, möjligen undantaget målvakterna där jag tycker Gerber fått oförtjänt dålig kritik.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
VF är grymt starka och har ett flyt som är osannolikt som tex. snabba mål i de senaste matcherna, Alfredsson i Scandinavium gör han inte om även om han får 100 försök, stolpe in istället för stolpe ut som FBK haft i båda de senaste matcherna ( Trygg och Chara tex.)
VF gör alla små detaljer rätt och FBK har för långt mellan sina lagdelar och har tappat sitt fina försvarsspel. De har viktiga spelare som inte nått upp till sin rätta kapacitet, tex Nordström som spelar med ryggproblem vilekt hämmar skridskoåkningen.

Vet inte om det är möjligt med en vändning men en seger imorgon kanske kan grusa VF lite. FBK måste förbrylla VF spelarna och få dem att svikta i sin tilltro til sig själva hru fan det nu ska gå till.

En sak som stör mig är att Stephan Lundh är coach för jag tror inte han har särskilt stor del i VFs framgångar utan det handlar om spelarna som lyckats nå en nivå där förtroendet för varandra är grundmurat och de vet vad de ska göra, som FBk var 01/02 ungefär.
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Goodstuff skrev:
VF är grymt starka och har ett flyt som är osannolikt som tex. snabba mål i de senaste matcherna, Alfredsson i Scandinavium gör han inte om även om han får 100 försök, stolpe in istället för stolpe ut som FBK haft i båda de senaste matcherna ( Trygg och Chara tex.)

Jonas Johnson prickade ju insidan av stolpen efter att han lurat Gerber.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Thundercat skrev:
Jonas Johnson prickade ju insidan av stolpen efter att han lurat Gerber.
Likaså Kallio hade en galen stolpträff i första matchen i Karlstad. Hade den pucken letat sig in hade säkerligen matchen sett annorlunda ut.

Goodstuff, du har rätt i att det bara står 2-1, det skall icke förglömmas. Jävlar vad jag längtar till matchen imorgon.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top