Elitserierietråden.

Status
Ej öppen för fler svar.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
hållundan skrev:
Otroligt att Skellefteå torskar med 11-2. Det tyder enbart på att dom inte är ett elitserielag. Tyvärr, hade vart kul med lite nytt blod i Elitserien. Men men. Det blir Leksand och Brynäs som kommer tillbaka. :Bugar

Jag hoppas verkligen att du har rätt!

De 4'a första lagen har fortfarande chansen dock. otroligt tåjjt. För tåjjt att man ska orka titta nästan :(

Hoppas hoppas hoppas att vi slår Skellefteå borta nu på Söndag. Då kommer det kännas lugnare!!!

Jag är den enda som intresserar mig av kvalserien här verkar det som. Finns det inga Leksingar här, vart är Malmöiterna som gapade tidigare och är jag den enda Brynäsaren? :confused:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
RoLLER skrev:
Jag hoppas verkligen att du har rätt!

De 4'a första lagen har fortfarande chansen dock. otroligt tåjjt. För tåjjt att man ska orka titta nästan :(

Hoppas hoppas hoppas att vi slår Skellefteå borta nu på Söndag. Då kommer det kännas lugnare!!!

Jag är den enda som intresserar mig av kvalserien här verkar det som. Finns det inga Leksingar här, vart är Malmöiterna som gapade tidigare och är jag den enda Brynäsaren? :confused:
Tycker det är tråkigt att det inte är fler som intresserar sig av kvalserien av oss "utomstående"... Leksand brukar ju ha supportrar (medgångs?) överallt. Malmöfolk brukar vara bra på att gapa och skrika över allt, så de borde väl också engagera sig. Men men... Vi väntar med spänning på vad som händer och hur upplösningen blir...

:hej

sandstream

Guest
hållundan skrev:
Tycker det är tråkigt att det inte är fler som intresserar sig av kvalserien av oss "utomstående"... Leksand brukar ju ha supportrar (medgångs?) överallt. Malmöfolk brukar vara bra på att gapa och skrika över allt, så de borde väl också engagera sig. Men men... Vi väntar med spänning på vad som händer och hur upplösningen blir...

:hej
Kvalserien är lite som 125 och 250 i MotoGP, vem bryr sig när de stora pojkarnas räjs är det som gäller :D

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jaha, gnetbrynäs är på väg tillbaka. Ska vi tippa på att man kör vidare med Molin och Sjödin rakt ned i kvalserien nästa år också? Gäsp.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
valmers skrev:
Jaha, gnetbrynäs är på väg tillbaka. Ska vi tippa på att man kör vidare med Molin och Sjödin rakt ned i kvalserien nästa år också? Gäsp.

Näe fan.... nu måste det göras nåt. Hela 2000-talet har varit katastrofalt! :mad: 1999 var ett kul år dock! Men då var du bara 11 så det kommer du inte ihåg :arsele

Frykmo

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
None
Jo nu är det otäckt spännande i kvalserien, men får hoppas att det är norrlandslag som går upp (läs Leksand) sen kvittar det men gärna Brynäs för bra derbyn :)

sandstream

Guest
Nu har jag satsat sextio surt förvärvade kronor på FBK så se nu för f*n till att vinna :yoparty

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Idag måste de fan vinna, hemmaplan å krav på revansch för i tisdags :huvet
Jäkla surt att inte kunna se hela matchen, har träning så ja missar 2:a och 3:e :död

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Frykmo skrev:
Jo nu är det otäckt spännande i kvalserien, men får hoppas att det är norrlandslag som går upp (läs Leksand) sen kvittar det men gärna Brynäs för bra derbyn :)

Leksand e ju inte ett norrlandslag.... men ok. Jag hoppas oxå på Leksand utöver Brynäs förstås.

Frykmo

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
None
Jaja men det ligger en bit norr om Stockholm :) .Men jag är ju från Hudiksvall och pratar man med folk som är längre norrifrån så är man ju skåning då :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Inget snack om vilka som var bäst senast. FBK gör en riktig plattmatch och VF gör en mycket bra macth, skriverierna i media satte fyr på dem tyvärr.

Angående fult spel så var Sourays slashing på Högardh ful, liksom Berglunds opolerade spel med klubban. Inte snyggt. Dock tycker jag att den hitills fulaste spelaren i matchserien är Anti Jussi-Niemi som fortsätter med sina armbågstacklingar. Jenni i första finalen och senast var det bara millimetrar från att Kåberg fick en riktig fularmbåge i ansiktet, han såg i sista sekunden och han flytta på huvudet. Det är riktigt fult och farligt spel, och inte första gångerna från Niemi. Hoppas du såg när Kåberg drog några VF spelare i tredje perioden Hållundan. :)
Souray var förbannad för att man inte hängde med och för att VF spelarna dels gömmer sig bakom linjedomaren, Sundin och Lundqvist (som var riktigt bra), och för att man initierar fighter men inte tar dem. Det är lätt att vara kaxig när man har folk emellan eller sitter i båset. Kom ut och ta det på isen istället.
Alfredsson skott är grymt!
Lundqvist var bra i kassen men hade ingen aning om att han gjorde vissa räddningar.
Nåväl. Ny match med oviss utgång. Några 5-0 till Frölunda blir det inte.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det är kanske inte Sundin som åker och gömmer sig bakom linjedomaren, utan denne som ställer sig emellan. En tanke bara...

Okej, Kåberg kanske fick en genomskärare, inget snack om saken. Var jag vill komma är att man vinner inga matcher i utvisningsbåset. Man vinner inte på att spela fult. Souray är ju lätt tusen gånger fulare i spelet än vad A.J. Niemi är...

"Lundqvist var bra i kassen men hade ingen aning om att han gjorde vissa räddningar..."

Är det det inte relativt signifikant för en stormålvakt att ha den där lilla extra "turen" (om man nu kan kalla det tur) med sig i en såpass viktig match? Han var förövrigt helt rätt placerad i varje situation. Att han inte såg var returen tog vägen är väl relativt mänskligt i vissa avseenden.

Hur som helst, hoppas att det fula spelet och fjolliga mentaliteten från diverse spelare avtar i dagens match och vi får se en kul, snabb och tuff match. Förhoppningsvis är det INTE Tomas Andersson som avgör den.

Edit: Calle Steen's lilla utspel i tacklingen mot sargen (minns ej VFspelaren). Var inte det fult spel? Det hela kom som påföljd att spelaren helt enkelt inte hängde med i svängarna...

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
Det är kanske inte Sundin som åker och gömmer sig bakom linjedomaren, utan denne som ställer sig emellan. En tanke bara...

Okej, Kåberg kanske fick en genomskärare, inget snack om saken. Var jag vill komma är att man vinner inga matcher i utvisningsbåset. Man vinner inte på att spela fult. Souray är ju lätt tusen gånger fulare i spelet än vad A.J. Niemi är...
Fick en genomskärare? Han drog två gubbar. Skit samma.
Har aldrig hävdat att man vinner matcher i utvisningsbåset.
Att Souray är tusen gånger fulare än Niemi är inte ett seriöst argument. Souray och Chara använder klubban när de rensar framför mål vilket Salo och Sundin också gör. Sourays fula slashing på Högardh var inte vacker men fråga dig vad som är farligast. En crosschecking som ger blåmärken eller en armbågstackling levererad i hög fart och klart inriktad mot spelarens huvud? Jag vet vad jag skulel föredra att få riktat mot mig. Kika på reprisen av Niemis tackling på Kåberg och säg helt ärligt att det inte är fult.

hållundan skrev:
Är det det inte relativt signifikant för en stormålvakt att ha den där lilla extra "turen" (om man nu kan kalla det tur) med sig i en såpass viktig match? Han var förövrigt helt rätt placerad i varje situation. Att han inte såg var returen tog vägen är väl relativt mänskligt i vissa avseenden.
Det kanske är turen som skiljer de bästa målisarna från varandra, jag vet inte.

hållundan skrev:
Hur som helst, hoppas att det fula spelet och fjolliga mentaliteten från diverse spelare avtar i dagens match och vi får se en kul, snabb och tuff match. Förhoppningsvis är det INTE Tomas Andersson som avgör den.
Niemi bör hålla ner armbågarna ja. Hade Souray och Chara spelat i VF hade du lovordat deras hårda spel och knappast kallat dem fjollor....egna barn och andras ungar.

hållundan skrev:
Edit: Calle Steen's lilla utspel i tacklingen mot sargen (minns ej VFspelaren). Var inte det fult spel? Det hela kom som påföljd att spelaren helt enkelt inte hängde med i svängarna...
Det var fult men inte så fult som VF publiken vill få det till och som det ser ut i initialskedet. Sundin vet att det kommer en spelare bakifrån och stannar upp, se hur han snedställer skridskorna, för att screena bort honom. Steen ger honom en knuff i ryggen vid förlängd mållinje, det är ingen tackling, och Sundin ramlar.
Oförståndigt och ansvarslöst men inte mer än de 2 minuter han fick.

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Jag undrar hur spelet blir idag, 1:a perioden förra matchen tycker jag var väldigt rolig, alla verkade små griniga :D

Undrar om det blir lugnare spel idag, va tror ni?
Eller kommer vissa spelare i FBK att revanschera sig genom att fortsätta spela som de gjorde i i tisdags + lite till?
Och vad kommer Niemi och co hitta på?

sandstream

Guest
hållundan skrev:
Var det inte Oscar Steen?

Kan någon reda ut vilka Steen:are vi har i Elistserien och om de är släkt med varandra?

Laphroaig

Hangaround
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
Njaaa...
Scott Sexpump skrev:
Alfredsson smäller INTE på allt och alla. Och det ska han inte göra heller. Han är så mycket bättre på andra saker. Det såg vi inte minst ikväll.

Johodå! :)
Inte så att han åker runt ett helt byte och bara tacklar folk men han tvekar inte att tackla nån oavsett vilket namn som står på tröjan :fakta

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Domarjävel är väl på plats att säga nu, va fan ser han med, hur kan man döma straff????

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM