Elitserierietråden.

Status
Ej öppen för fler svar.

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
VF och Lundqvist är världbäst i Göteborg! Det räcker inte för SM-guld... Färjestad kommer att leka hem finalserien i år!

/Ssss
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Superlight skrev:
VF och Lundqvist är världbäst i Göteborg! Det räcker inte för SM-guld... Färjestad kommer att leka hem finalserien i år!

/Ssss
Japp, det är han verkligen. Mr. Gerber är däremot juniormästare i kaffestan, så lekande roligt blir det nog inte när frölundas alla förstafemmor sätter igång målsprutan på den stackars retursläpparen med gammal sunkhjälm från Anaheim.

:blah
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är många som skriver att VF var såååå dåliga men det var delvis eftersom de inte gavs tid att spela sitt spel. I senaste matchen såg man en del av anledningarna till varför Sami Salo tradades från Ottawa - han är inte bra under press, och skadebenägen i NHL.

Angående Jönsson är det ingen slump att han är lagkapten i Tre Kronor och gjort ca 240 landskamper. Han har en väldigt hög lägstanivå och spelar som bäst när det gäller, tex var han och Nordström ledande i vändningen mot Finland i VM. Han åkte hem från NHL eftersom hans familj mådde för dåligt där, han hade ett 4-miljoners tvåårskontrakt från Anaheim.

Skicka in Karlsson ni för det är en riktigt överskattad "tuffing". :)

Ikväll blir det spännande....
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Goodstuff skrev:
Det är många som skriver att VF var såååå dåliga men det var delvis eftersom de inte gavs tid att spela sitt spel. I senaste matchen såg man en del av anledningarna till varför Sami Salo tradades från Ottawa - han är inte bra under press, och skadebenägen i NHL.

Angående Jönsson är det ingen slump att han är lagkapten i Tre Kronor och gjort ca 240 landskamper. Han har en väldigt hög lägstanivå och spelar som bäst när det gäller, tex var han och Nordström ledande i vändningen mot Finland i VM. Han åkte hem från NHL eftersom hans familj mådde för dåligt där, han hade ett 4-miljoners tvåårskontrakt från Anaheim.

Skicka in Karlsson ni för det är en riktigt överskattad "tuffing". :)

Ikväll blir det spännande....
Som sagt, Frölunda drabbades sannerligen av kappvändarjournalister och s.k. förståsigpåare efter förra förlusten. Jonas Höglund (jävligt duktig lirare förövrigt) nämnde i en intervju efteråt att han itne alls tyckte VF var dåliga utan det var tufft, jämnt och finalkamp. Givetvis var FBK lite bättre, men återigen, VF får fruktansvärt mycket kritik tack vare "favoritskapet". Ikväll blir det kul dock. Jösses, det kommer svänga bakom FBK's trio som VF måste övervinna (allt enligt aftonblaskan som är en ohyggligt kompetent hockeytidning :rolleyes: )

Det skrivs iaf ingenting om Jensa. Klart, han spelar ju ingenting, men han är långväga lika överskattad (i media) som andra storväxta, tuffa spelare...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
Som sagt, Frölunda drabbades sannerligen av kappvändarjournalister och s.k. förståsigpåare efter förra förlusten. Jonas Höglund (jävligt duktig lirare förövrigt) nämnde i en intervju efteråt att han itne alls tyckte VF var dåliga utan det var tufft, jämnt och finalkamp. Givetvis var FBK lite bättre, men återigen, VF får fruktansvärt mycket kritik tack vare "favoritskapet". Ikväll blir det kul dock. Jösses, det kommer svänga bakom FBK's trio som VF måste övervinna (allt enligt aftonblaskan som är en ohyggligt kompetent hockeytidning :rolleyes: )
Att kvällsblaskorna är sjuka kappvänadre är ju inget nytt, GTs "Matts Någonting" är för övrigt en av de absolut sämsta krönikörerna, så det tar man med en nypa salt.

hållundan skrev:
Det skrivs iaf ingenting om Jensa. Klart, han spelar ju ingenting, men han är långväga lika överskattad (i media) som andra storväxta, tuffa spelare...
Tror inte Jensa får spela för han är för dålig. Antar att du menar Chara, Souray och Kåberg i din sista mening. Chara var inte mer än ok senast men han är en av de tre bästa spelarna i ES och den bästa backen. Att Chara och Souray är tuffare än vilken Frölundait som helst är ställt utom tvekan oavsett om man håller på FBK eller inte.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Goodstuff skrev:
Att kvällsblaskorna är sjuka kappvänadre är ju inget nytt, GTs "Matts Någonting" är för övrigt en av de absolut sämsta krönikörerna, så det tar man med en nypa salt.
Håller med till fullo.
Goodstuff skrev:
Tror inte Jensa får spela för han är för dålig. Antar att du menar Chara, Souray och Kåberg i din sista mening. Chara var inte mer än ok senast men han är en av de tre bästa spelarna i ES och den bästa backen. Att Chara och Souray är tuffare än vilken Frölundait som helst är ställt utom tvekan oavsett om man håller på FBK eller inte.
Själövklart är det bästa spelarna som lirar. Därav Jensas frånvarande. Inget snack om saken.

Frågeställningarna jag får gentemot dina påståeenden ovan är följande:

Chara, okej, riktigt bra back, poängstark och riktigt bra både defensivt. Inget snack om saken. MEN!

Hur i helskotta kan du ta med Kåberg i det sammanhanget? Han är ju inte ens i närheten lika komplett som Chara. Kåberg spelar hårt, tufft och ibland jävligt fult. Kan han något mer? Har inte sett honom snurra upp en enda spelare, men visst, jag kanske har missat det.

Det sista jag undrar. Vinner man någon match på att bara vara tuff? Souray och gubbarna vinner la fan inga matcher på att tacklas och spela fysiskt? Visst, en kombination av speltyper är optimalt, men tugget om att FBK enbart ska vinna på sin "styrka" och "fysiska spelstil" köper jag inte. Varesig jag håller på VF eller inte...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
Håller med till fullo.

Själövklart är det bästa spelarna som lirar. Därav Jensas frånvarande. Inget snack om saken.

Frågeställningarna jag får gentemot dina påståeenden ovan är följande:

Chara, okej, riktigt bra back, poängstark och riktigt bra både defensivt. Inget snack om saken. MEN!

Hur i helskotta kan du ta med Kåberg i det sammanhanget? Han är ju inte ens i närheten lika komplett som Chara. Kåberg spelar hårt, tufft och ibland jävligt fult. Kan han något mer? Har inte sett honom snurra upp en enda spelare, men visst, jag kanske har missat det.

Det sista jag undrar. Vinner man någon match på att bara vara tuff? Souray och gubbarna vinner la fan inga matcher på att tacklas och spela fysiskt? Visst, en kombination av speltyper är optimalt, men tugget om att FBK enbart ska vinna på sin "styrka" och "fysiska spelstil" köper jag inte. Varesig jag håller på VF eller inte...

Har aldrig hävdat att Kåberg är komplett eller att FBK vinner enbart på fysiskt spel. Det är något du läser in själv.

Angående Kåberg är han en rollspelare som vet sin roll och går in 100% för att göra det han ska. Han ska inte dra en gubbe utan in och kötta och vara jobbis som fan att möta. Han är helt hänsynslös omt sig själv och ger alltid allt och kämpar för laget, täcker skott, river och sliter vilket är en nog så viktig egenskap som att dra en gubbe. Tex skulle Kåberg göra mer nytta i VF än vad Plüss har bidragit med i slutspelet. Han gör även en del mål också - bland annat avgjorde han mot TIK med en snärtig backhand och förra året avgjorde han mot Luleå när han snyggt trampade runt sin back och sprätte in pucken högt bakom Gusten Thörnqvist.

Det är få spelare som är kompletta och därför har rollspelare stor betydelse. Det är faktiskt en av de saker som kan anses vara VFs svagheter. Era spelare är väldigt duktiga men också ganska snarlika vilket ger ett bra lag som dock är ngt begränsat i sina spelsätt, för många lirare och för få "grinders". VF har inte lika många sätt att spela på och har delvis svårt att förändra sig och spela fränare och mer fysiskt. Det är både en styrka och en svaghet. När det ska dras fram tuffingar i VF så nämns tex Joel Lundqvist vilket är betydligt underligare än att jag nämner Kåberg i diskussionen om tuffa spelare.
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
Frölunda är bra, riktigt jävla bra idag :mad: Ligger ju på som ilskna bålgetingar för bövelen! Skärpning FBK annars blir det :whip av indianerna ikväll :huvet
 

Laphroaig

Hangaround
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Njaaa...
hållundan skrev:
Förstår inte riktigt. Det är väl ingen som är otuff eller feg i VF? Niemi vinklade ner mesen Presberg galant vid sargen. Ronnie nacksvingade ner Jörgel Jönsen framför mål. Okej, vi har ingen jättejävel (läs: brutalt överskattad, okej duktig) Chara. Det är väl den skillnaden?!

Men visst, jag saknar Jensa, inget snack om saken...

Jag har inte tyckt att VF är fega för det räcker med att titta på Alfredsson som är en av de största stjärnorna i elitserien men han smäller minsann på allt och alla :)

Men Jensa skulle vara nyttig mot Chara och Souray för skulle nån av dem få matchstraff så tror jag att det påverkar Färjestad mer än spelmässigt för såna killar "lutar" man sig tillbaka mot i tuffa matcher och Jensa är ju inte lika viktig för VF som de båda bjässarna är för FBK :jäs
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
OJ OJ OJ!

Det finns så mycket jag väll säga ang. Chara, Kåberg, Berglund och framförallt den fulaste jävla fjollan jag sett någonsin. Souray. Han säger till VFlirarna att komma ut och slåss på isen. OKej, do it. Men ge fan i att spela så innihelvete fult då. Fjolla. Jag tyckte han var bra innan, när han höll på med Salo och i den vevan. Nu skämmer han ut sig själv, spelar fult och är allmänt totalt sopren i huvudet.

Frölunda piskar FBK. Självskrivna Jönsen var relativt osynlig idag, märkligt, han är ju elitseriens bästa spelare!? :va

Chara skämmer ut sig själv i sista minuten. Riktigt löjligt osportsligt att inte sitta av straffet. Nej, kaffepojkar, fysik är uppenbarligen viktigt. Fult spel? Det hör fan inte hemma på isen.

Go VF, nu vinner vi resten!

Henke :Bugar
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Idag var VF riktigt bra :banana . Ok en del tur hade de också å Gerber var darrig men det blir nog tufft uppe i Karlstad igen
 

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
För långt norrut
Hoj
såld
hållundan skrev:
OJ OJ OJ!

Det finns så mycket jag väll säga ang. Chara, Kåberg, Berglund och framförallt den fulaste jävla fjollan jag sett någonsin. Souray. Han säger till VFlirarna att komma ut och slåss på isen. OKej, do it. Men ge fan i att spela så innihelvete fult då. Fjolla. Jag tyckte han var bra innan, när han höll på med Salo och i den vevan. Nu skämmer han ut sig själv, spelar fult och är allmänt totalt sopren i huvudet.

Frölunda piskar FBK. Självskrivna Jönsen var relativt osynlig idag, märkligt, han är ju elitseriens bästa spelare!? :va

Chara skämmer ut sig själv i sista minuten. Riktigt löjligt osportsligt att inte sitta av straffet. Nej, kaffepojkar, fysik är uppenbarligen viktigt. Fult spel? Det hör fan inte hemma på isen.

Go VF, nu vinner vi resten!

Henke :Bugar


Håller med helt och hållet.
Det snackas om att Färjestad och speciellt Souray e så jävla hårda osv....
Men vad det är som e så tufft med att åka omkring och skrika och crosschecka folk över knäna och i ryggen har i.a.f. inte jag förtått
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top