Elitserietråden 2005/2006

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
2089360 Nu vet ju varken du eller jag vad han sa för att få 10an. Charging var väl lite att ta i också kanske, men, i den situationen tog Andersson båda. Tycker överlag att Andersson höll matchen riktigt bra igår.

Du nämnde aldrig något om Ledins totala fällning av Oduya?
Enligt uppgift sa han ingenting medan Joel skrek "jävla f***a". Tycke rdock liksom du att Andersson var bra i den matchen.
Jag såg helt enkelt inte incidenten med Ledin/Oduya så jag kan inte kommentera den.

hållundan skrev:
2090495 Perlskog är väl inte känd för att vara universums bästa kommentator.
Snarare den sämsta...

hållundan skrev:
2090730 Där var nog guldet i Karlstad igen.
Skinnet är inte sålt förrän björnen är skjuten. Satan vad nervös jag kommer vara imorgon...

HanneZ skrev:
2091409 Skön vinst! Åter igen pinsamt från Ledin och Salos sida. Ledin som nog bör tänka sig lite mer för vad han säger och Salo som mer och mer framstår som världens sämsta förlorare. Han själv slår med klubben lite då och då i knävecken på motståndarna och sen springer han till domarbasen och lipar över psykningar. :hihi
Hela Salos agerande förklarar exakt varför FBK är på honom, han visade det i kvarten i fjol och har visat det igen. Han sväljer betet med hull och hår. Han vill tydligen ha en Lex Salo där ingen får göra något eller säga något till honom. Risken nu är väl att han spikar igen imorgon... :gnissla

Ledins agerande vid incidenten med det, enligt mig korrekt om än hårfint, bortdömda målet är ju generande och han har ju fått göra en rejäl pudel idag på en presskonferens. Bra att FBK visar var skåpet ska stå. Risken är väl nu att tombolanämnden får för sig att gå in och stänga av honom. Böter bör räcka, matchfunktionärer ska såklart inte få hånas.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Gustav O skrev:
Ledins agerande vid incidenten med det, enligt mig korrekt om än hårfint, bortdömda målet är ju generande och han har ju fått göra en rejäl pudel idag på en presskonferens. Bra att FBK visar var skåpet ska stå. Risken är väl nu att tombolanämnden får för sig att gå in och stänga av honom. Böter bör räcka, matchfunktionärer ska såklart inte få hånas.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,810656,00.html

Det blir polisärende av det iaf.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Gustav O skrev:
2092396 Enligt uppgift sa han ingenting medan Joel skrek "jävla f***a". Tycke rdock liksom du att Andersson var bra i den matchen.
Jag såg helt enkelt inte incidenten med Ledin/Oduya så jag kan inte kommentera den.
Enligt uppgift?

Gustav O skrev:
Skinnet är inte sålt förrän björnen är skjuten. Satan vad nervös jag kommer vara imorgon...
Det kryper allt närmre, det är så sant som det är sagt.

Gustav O skrev:
Risken nu är väl att han spikar igen imorgon... :gnissla
Vi kan inte hoppas på annat...

Gustav O skrev:
Hårfin? Nja, det är väl inte riktigt sanning. Böter ska han ha. Avstängning? Nej för fan. Polisanmälan? Jösses.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Inte mycket som talar för VF ikväll, tyvärr. SKulle väl i så fall vara at laget tycks skärpa sig lite extra med kniven på strupen. Man vände ju mot Linkeboda, och Färjestad har ju dessutom viss rutin på att förlora i vinnarhålet. Ser fram mot en grym match.
Får Ledin spela?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Thundercat skrev:
Vilket är tämligen löjligt.

hållundan skrev:
2093660 Enligt uppgift?
Kåberg själv i detta fall.

hållundan skrev:
2093660Hårfin? Nja, det är väl inte riktigt sanning. Böter ska han ha. Avstängning? Nej för fan. Polisanmälan? Jösses.
Du menar att det inte var hårfint att pucken var inne? Närmare mål än så är svårt att komma.
Böter är ett rimligt straff för Ledin för sina uttalanden.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gustav O skrev:
2093740 Vilket är tämligen löjligt.
Sanning, men, mycket av hans beteende är fan inte försvarbart...

Gustav O skrev:
2093740 Vilket är tämligen löjligt.

Kåberg själv i detta fall.

Du menar att det inte var hårfint att pucken var inne? Närmare mål än så är svårt att komma.
Böter är ett rimligt straff för Ledin för sina uttalanden.
Trodde du menade gränsen mellan "vettigt agerande" och Ledins agerande. Puckjäveln är millimeter från att vara inne, så visst är det hårfint.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ankan skrev:
2093689 Inte mycket som talar för VF ikväll, tyvärr. SKulle väl i så fall vara at laget tycks skärpa sig lite extra med kniven på strupen. Man vände ju mot Linkeboda, och Färjestad har ju dessutom viss rutin på att förlora i vinnarhålet. Ser fram mot en grym match.
Får Ledin spela?
Får Ledin inte spela är det ett skämt.
Skillnaden mellan LHC och FBK är att FBK har Jörgen Jönsson. Tror han ensam är den största anledningen till att alla spelare i FBK spelar som om det var deras sista match och ger allt för varandra i varje byte.
Visst kommer det finnas nerver i dagens match men jag ser två troliga scenarier för i kväll. Tokoffensiv från FBK och en gansk aklar seger från sekudn ett eller spänt och jämnt. Tror nog mest på det först amen det är säkert var romatiska skäl också. :gnissla

hållundan skrev:
2093760 Sanning, men, mycket av hans beteende är fan inte försvarbart...
Nej det är det inte men det är inte en polissak.

-----------------------
FBK hataren Janne Bengtsson är ute på cykeltur och tycker att ledins pååkning av Salo är likvärdig med Ekmans på Lundqvist. Frågan är om det är tillåtet att vara packad på SvDs redaktion?

http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_12394427.asp

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Det var ju under nått VM som en målvakt gick ut och tog pucken och spelaren tacklade målvakten och tog pucken och gjorde mål. Får man aldrig under några omständigheter tackla en målvakt?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Gustav O skrev:
Målvakten är inte tacklingsbar.

känns ju ganska mesigt... okej i målområdet, men ute på isen som vilken spelare som helst borde nissen med mest "packning" på sig tåla lite knuffar :)

Gustav O skrev:
Jönköping för att vara korrekt. :D

SÄFTEN ME DIG! :4skrika

snart blir det säkert anmälan vid varje tackling... och snacka om att poliserna kommer bli helt upptagna vid alla boxningsmatcher... eller ja just det, så fort man börjar tjäna pengar på det så är det förbjudet... jaja, men säg alla boxningsträningar... inte lite anmälningar det borde bli...

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Gustav O skrev:
2093763 Får Ledin inte spela är det ett skämt.
Skillnaden mellan LHC och FBK är att FBK har Jörgen Jönsson. Tror han ensam är den största anledningen till att alla spelare i FBK spelar som om det var deras sista match och ger allt för varandra i varje byte.
Visst kommer det finnas nerver i dagens match men jag ser två troliga scenarier för i kväll. Tokoffensiv från FBK och en gansk aklar seger från sekudn ett eller spänt och jämnt. Tror nog mest på det först amen det är säkert var romatiska skäl också. :gnissla

Håller med om att Ledin bör få spela. Han är stor i käften men jag förstår faktiskt inte vad folk har emot honom. Själv har jag alltid retat mig mer på Kåberg, men han framstår ju närmast som en svärmorsdröm numera jämfört med förr om åren.

Blir förmodligen en ordentlig Färjestadsanstormning i första perioden ikväll. Släpper Salo ett par puckar då så är det nog kört. Själv tror jag dock mer på ditt andrascenario. Jämt, bökigt, lite grinigt och mycket nerv. Då blir det spännande. :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
spectre skrev:
2093837 Det var ju under nått VM som en målvakt gick ut och tog pucken och spelaren tacklade målvakten och tog pucken och gjorde mål. Får man aldrig under några omständigheter tackla en målvakt?
Målvakten är teoretiskt tacklingsbar, men i praktiken utdöms charging.

Gustav O skrev:
2093984 Nu är både Ledin och Wallin anmälda pga sina uttalanden. De riskerar att stängas av från dagens match. OM så sker tycker jag det är skandal.
Ge dem böter vilket är ett helt rimligt straff och i linje med vad Roger Melin fick för sin sågning av Sjöberg.
Om Ledin eller Wallin stängs av skall Färjestad givetvis anmäla Salo för den spearing han delade ut i avsikt att skada Wallin. Och sedan är cirkusen igång. Jävla ynkryggar; det Ledin och Wallin har sagt är en fis i rymden jämfört med det tugg som finns på varenda seniormatch i Sverige, oavsett division.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Tror mest att media skruvar upp allt som har med Ledin, Salo, Kåberg, Wallin, Loob eller Lundh (eller vem som helst) att göra i nuläget.

Låt Tomas Andersson döma, så det blir en riktig slutspelsmatch. Lahti är pinsamt dålig.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024