Elitserietråden 2005/2006

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
jahopp, då vart det slut...
vart en riktigt ospännande och tråkig match :död
kändes som ett antiklimax... fast det kan nog bero på att jag såg matchen på en 14" skittv ensam i studentlyan...

(hejar främst på HV och i andra hand Färjestad förövrigt)
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Äh.. Fan också. Å andra sidan är det väl på tiden att FBK vinner en final, grattis och bra spelat, ni var bättre. :tummenupp
 

IronMike

Guest
Jag förstår inte hur man orkar bry sig om ngt så primitivt som hockey allsvenskan eller vad det nu heter..

Ok om sverige spelar..

Men att bry sig så hårt om små lokala lag ? jag gjorde det också, när jag va 12 år... typ

:va
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Gustav O skrev:
Förvisso. Lundh är dock den förste som skulle säga. Va bra! om Ledin gick till Frölunda. Ni har saknat en spelartyp som Kåberg och Ledin i år. Joel är ju inte alls lika bra som förra året.

Är inte så säker på att Lillis skulle göra det faktiskt. Titta på Oduya som i Djurgården hade klara drag av Ledin-Kåberg. Han skulle definitivt kunna vara den saknade spelartypen, som jag personligen håller med om behövs i VF. Oduya har tuktats ordentligt av Lillis och spelar nu helt annorlunda jämfört med förra året. Ett medvetet val av Lillis vill jag inbilla mig.

Matchkommentar: Ingen som helst tvekan om att bästa laget vann sett över hela finalserien. VF gjorde egentligen bara en riktigt bra match och det håller naturlgtvis inte. Färjestad såg ut att vilja mer från första nedsläpp i första matchen. Rättvis seger alltså. Bara att gratulera.

Gustav O skrev:
2095885 Burn baby burn! Disco inferno!Bonuspoäng till den som prickar rätt film.

Satan vad skönt det där var! :fyllisar

Saturday Night Fever?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ankan skrev:
2096405 Är inte så säker på att Lillis skulle göra det faktiskt. Titta på Oduya som i Djurgården hade klara drag av Ledin-Kåberg. Han skulle definitivt kunna vara den saknade spelartypen, som jag personligen håller med om behövs i VF. Oduya har tuktats ordentligt av Lillis och spelar nu helt annorlunda jämfört med förra året. Ett medvetet val av Lillis vill jag inbilla mig.
Det är möjligt att du har rätt men jag tror att Lillis kan se längre än till kommentarerna i media från Ledin. Han är en förbannat nyttig spelare med sin uppoffrande stil.

Ankan skrev:
2096405Matchkommentar: Ingen som helst tvekan om att bästa laget vann sett över hela finalserien. VF gjorde egentligen bara en riktigt bra match och det håller naturlgtvis inte. Färjestad såg ut att vilja mer från första nedsläpp i första matchen. Rättvis seger alltså. Bara att gratulera.
Jag är grymt imponerad och tror att Jönssons deklaration att det inte är något annat än guld som gäller har smittat av sig på hela laget eftersom alla jobbat som idioter hela tiden. Se bara på Höglunds backchecking i finalspelet. Sinnessjukt.

Ankan skrev:
2096405Saturday Night Fever?
Nix. King pin. :lol

IronMike skrev:
2096144 Jag förstår inte hur man orkar bry sig om ngt så primitivt som hockey allsvenskan eller vad det nu heter..

Ok om sverige spelar..

Men att bry sig så hårt om små lokala lag ? jag gjorde det också, när jag va 12 år... typ

:va
Tur att det finns vuxna personer som du som bryr dig om analflikar och hur dyrt det är att bo i Stockholm. :hej
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Gustav O skrev:
2096507 Det är möjligt att du har rätt men jag tror att Lillis kan se längre än till kommentarerna i media från Ledin. Han är en förbannat nyttig spelare med sin uppoffrande stil.


Jag är grymt imponerad och tror att Jönssons deklaration att det inte är något annat än guld som gäller har smittat av sig på hela laget eftersom alla jobbat som idioter hela tiden. Se bara på Höglunds backchecking i finalspelet. Sinnessjukt.


Nix. King pin. :lol

Håller med om att Ledin är en nyttig spelare. Dock borde han lära sig hålla käften.

Höglund är ett bra exempekl på vad viljan betyder i hockey.

King pin... vad fan är det? Har jag aldrig sett. :brinnerup
 

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
MANGAN skrev:
2066337 Guldet ska hem, Guldet ska hem, Guldet ska hem te Karlstad igen!!!!!!!!!!!!!!

FBK

Va va det jag sa :7peta :fakta

Har precis kommit hem från Karlstad vilken känsla

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! sm-guld, Sm-guld, SM-guld, SM-Guld, SM-GUld, SM-GULd, S,M,-GULD!!!!!!
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ankan skrev:
2096529 Håller med om att Ledin är en nyttig spelare. Dock borde han lära sig hålla käften.

Höglund är ett bra exempekl på vad viljan betyder i hockey.

King pin... vad fan är det? Har jag aldrig sett. :brinnerup
Jag tror han tänker sig för nästa gång, han svor ju inte ens när han segerintervjuades efter matchen. :)

King pin är rolig. Se den.

Ravetrancer skrev:
2065927 FRÖÖÖÖLUNDAAAA!!!!

Fan va gött det är.

FBK, nu förlorar dom med fyra raka :)
Hallå!!! Var är du?

:rofl
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Hallå!!! Var är du?

:rofl
Tvåveckorfansen har lämnat tråden för länge sedan. :hihi


Oj oj, vaknade just efter gårdagens spontana brakfest. Jag tror varenda hockeyhora i häraden var på efterfesten med FBK! :lol Max Grimdahl (stavning?) fick nöja sig med någon andrasortering vad jag såg, Anders Timell roade hockeyhororna i baren och Robert Perlskog såg nykter ut.

Jag hade ett möte 10.00, hoppsan.....hehe.....får se om jag pallar att masa mig till jobbet om någon halvtimme.

Mitt i allt segerjubel och mitt i all fascination över hur bra alla FBK-lirarna var igår lider åtminstone jag med Frölunda. När guldet är klart kan man på ett nyanserat sätt se på alla motståndare man "hatat" under finalserien. Niklas Andersson försökte, men nästan ingen annan ville vara med igår. Tommy Salo såg ut som han sov hela första perioden. Jimmy Odoya var klart bäste VF-back.

Ingen utom jag ville igår erkänna att det kunde ha blivit en helt annan match om VF fått in 3-2 under pressen i andra perioden. Själv höll jag på att skita på mig i under matchen, flera gånger.

FBK-klacken skanderade "Frölunda" när silvermedaljerna delades ut. Stort.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2096790 Tvåveckorfansen har lämnat tråden för länge sedan. :hihi .
Ja det är märkligt tsyt från Götet idag, inte ens de mest hängivna fansen hör av sig.

valmers skrev:
2096790 Oj oj, vaknade just efter gårdagens spontana brakfest. Jag tror varenda hockeyhora i häraden var på efterfesten med FBK! :lol Max Grimdahl (stavning?) fick nöja sig med någon andrasortering vad jag såg, Anders Timell roade hockeyhororna i baren och Robert Perlskog såg nykter ut..
Det är klart även de patetiska TV4:an människorna vill frottera sig med mästarna.

valmers skrev:
2096790[/sIngen utom jag ville igår erkänna att det kunde ha blivit en helt annan match om VF fått in 3-2 under pressen i andra perioden. Själv höll jag på att skita på mig i under matchen, flera gånger.

FBK-klacken skanderade "Frölunda" när silvermedaljerna delades ut. Stort.

Jag var skitnervös ända till Mattes 5-1 mål.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Var just ned till McDonalds, och såg då tre fulla tjecker drälla runt på stan i t-shirt. Radek Hamr, Pavel Patera och Martin Sevc har inte slutat fira än! :fyllisar
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
valmers skrev:
2098546 Var just ned till McDonalds, och såg då tre fulla tjecker drälla runt på stan i t-shirt. Radek Hamr, Pavel Patera och Martin Sevc har inte slutat fira än! :fyllisar
Finns la inte mycket annat att göra i Karlstad för tre tjecker än att härja på donken...

:tungan
 

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
De är så jä**a härligt!!! ...Har inte smällt matchen ännu.
 

Bifogat

  • SM-GULD.JPG
    SM-GULD.JPG
    42.5 KB · Visningar: 32
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top