Elitserietråden 2005/2006

Hellzen

Guest
Timrå IK kommer komma igång snart, nu när Manderville har kommit hit så börjar de se ljusare ut. :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag var nervös inför dagens match mot LIF eftersom ett lag som är så nedsablat och sågat garanterat kommer göra en sak och det är kriga som satan. Nu var tydligen FBK ganska överlägsna i två perioder. Inte nöjd med oavgjort men inte oväntat. Kris efter sex omgångar? Kom igen nu....

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
hållundan skrev:
:tungan

@RoLLER, kommer den 17e förlusten för BIF mot Frölunda idag månntro?

Jag såg att vi ska lira mot er idag. Jobbigt! :( Men... magkänslan säger att vi kommer att skrälla! :tomten

Jag har missat en omgång. Luleå har tydligen spöat Brynäs om jag förstått tråden rätt. Var det hemma eller borta (i Brynäsögon)? såg att dom hade klättrat förbi i tabellen också. Jag känner mig nöjd med Brynäs start på den här säsongen ändå. hoppas att det inte blir nåt magplask nu bara.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
RoLLER skrev:
Jag såg att vi ska lira mot er idag. Jobbigt! :( Men... magkänslan säger att vi kommer att skrälla! :tomten

Jag har missat en omgång. Luleå har tydligen spöat Brynäs om jag förstått tråden rätt. Var det hemma eller borta (i Brynäsögon)? såg att dom hade klättrat förbi i tabellen också. Jag känner mig nöjd med Brynäs start på den här säsongen ändå. hoppas att det inte blir nåt magplask nu bara.
Brynäs spelade borta mot Luleå i lördags och torskade med 2-0.

Idag är det halvfull omgång. Resten spelas imorgon. Idag slutar matcherna såhär;

Leksand - Timrå 2-3
Mora - Modo 3-3
Brynäs - Frölunda 1-5

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
hållundan skrev:

Idag är det halvfull omgång. Resten spelas imorgon. Idag slutar matcherna såhär;

Leksand - Timrå 2-3
Mora - Modo 3-3
Brynäs - Frölunda 1-5

Tack för infon...

Jag tippar:

Leksand - Timrå 3-2
Mora - Modo 2-3
Brynäs - Frölunda 3-2

Troligt..? Njae, men inte omöjligt. :tuttar

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
hållundan skrev:

Leksand - Timrå 2-3
Mora - Modo 3-3
Brynäs - Frölunda 1-5

Nej nej. Så här blir det:

Leksand - Timrå 3-3
Mora - Modo 1-4
Brynäs - Frölunda 3-4

Alm

Saknar tvåtakt.
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Skeppad till Rhodesia.
17:eek:nde raka mot Frölunda. Bara Borta Vinster Idag. Leksand har hela 1 poäng. Dalarna får förbereda för ett nytt återtåg (igen) ?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Tja, mitt tips stämde la sådär. Iofs vann Frölunda vilket var det viktigaste. 17 matcher nu mot BIF. Imponerande svit.

Leksingarna får nog komma igång lite.

Själv satt jag och kollade på Washington Capitals mot N.Y. Rangers. Tyvärr fick inte Henke lira nu när man väl kunde kolla en match på vettig tid. Capitals vann med 3-2. Kevin Weeks är ingen demonmålis direkt, men gör sitt jobb. Hoppas dock att Henke får komma in och briljera lite.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
SKa bli intressant att se exakt hur defensivt DIF kommer spela mot FBK imorgon. Till skillnad mot Frölunda är de inte lika vassa i kontringarna men det blir nog ungefär samma spel fast extremare.

Honda forever

livet börjar vid 14000rpm
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR1000RR
Efter 4 raka vinster för Luleå (tror inte att dom hade 4 raka på hela fjolårets säsong) borde dom ha tillräckligt med självförtroende för att klara av SSK i kväll. Men det är borta is och det är INTE Luleås starka sida, får inte glömma att 5 av 6 matcher har varit hemma denna säsong. O andra sidan så fick Luleå stryk hemma mot FBK men vann mot dom på borta is.... :rolleyes:
Extra kul om Luleå tar det i kväll, för i SSK båset står ju Luleås gamla tränare Uffe T

Kvällens omgång slutar så här.

Färjestad - Djurgården 4-1
HV - Linköping 2-3
SSK - Luleå 1-2

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
7-1 :banana Nu börjar det se ljust ut igen.... men nu får fan alla karlstadbor se till att pallra sig ner på matcherna, 7 260 pers är ju riktigt kasst...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Djurgården var väldigt bleka, även om man stretade emot skapligt i en perre. När proppen väl gick ut fanns ingen räddning, trots en tidig time out. Bremberg är totalt ointresserad av allt utom power play. Vilken "ledargestalt".

Coolt dock att man har två målvakter med "stora efternamn från förr"; det gick ett sus genom publiken när Ridderwall byttes in. Dessutom tätade han djurgårdskassen sista fem.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Befogad "kritik" från Expressen krönikör Mattias Ek?

http://expressen.se/index.jsp?a=450995

Är de andra lagen så dåliga? Är "topplagen" mycket bättre? Platsar HV in bland dessa topplag? Okej, de har börjat starkt i år, men hur såg det ut förra året? Lite bergochdalbaneform... Självfallet ska man inte förglömma deras SM-guld senast.

FBK såg starkt ut igår. SSK - Luleå, vilket sömnpiller. Tajt mellan LHC och HV, Linköping imponerar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
MadManAxel skrev:
7-1 :banana Nu börjar det se ljust ut igen.... men nu får fan alla karlstadbor se till att pallra sig ner på matcherna, 7 260 pers är ju riktigt kasst...
7260 för att se ett riktigt bonkegäng som DIF är inte så illa tycker jag.

sandstream

Guest
Tyckte DIF hängde med hyfsat i första men det märks rätt tydligt att det är klasskillnad på lagen.
Man kan ju undra hur krisen DIF genomgår kan komma som en nyhet för styrelsen, de har ju haft flera månader på sig att handla spelare.

Angående Lassila, visst var de hans farsa som var grymt snabb med plocken och stod i FBK nångång på 80-talet?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln