Elitserietråden 2006/2007.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Officiella Elitserietråden 2006/2007.

Då var det dags att återigen (tredje gången gillt) skapa denna tråd som skapar så mycket glädje, sorg, uppsvallade känslor, hetlevrade diskussioner, trevliga diskussioner, påhopp, teorier, åsikter och framförallt KVALITATIVT hockeysnack! Vi hoppas verkligen att slutspelsexperterna uteblir, medgångssupportrarna sätter flaggan i halsen och huliganerna stannar i Linköping! ;)

Nordic Trophy, träningsturneringen där fyra svenska och fyra finska lag gör upp om 60000€ startade på tisdagen och fortsätter under augusti och lite i september, den 9e går finalen. Uppföljningen ser spännande ut, får de deltagande lagen fördel i den kommande serien?

Vi ser verkligen fram emot årets serie där lagen har gjort många intressanta och spektakulära värvningar. Vi väntar oss även genombrott hos flera av de unga lovande spelarna...

Frågorna är många, kommer Skellefteå med gammelräven Wernblom att klara trycket?, lirar skånepågarna med Percys piska på arslet?, ska FBK sega i serien och komma igång i slutspelet?, ÄR lillebror Kariya snabb som blixten?, eller kommer Bäckström lira i åttor kring alla motståndare?

Återigen, må bästa lag vinna!

@Valmers, Gudstoff och kompani, i år är jag het! ;)

Elitseriens första omgång ser ut såhär;

Omgång 1
Måndag 2006-09-18 19.00 Skellefteå Kraft Arena Skellefteå AIK - Brynäs IF
Måndag 2006-09-18 19.00 Löfbergs Lila Arena Färjestads BK - Luleå HF
Måndag 2006-09-18 19.00 Cloetta Center Linköpings HC - Frölunda HC
Tisdag 2006-09-19 19.00 E.ON Arena Timrå IK - MODO Hockey
Tisdag 2006-09-19 19.00 Kinnarps Arena HV 71 - Malmö Redhawks
Tisdag 2006-09-19 19.00 Globen Djurgårdens IF - Mora IK
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
hållundan skrev:
2364327Måndag 2006-09-18 19.00 Cloetta Center Linköpings HC - Frölunda HC [/I]

Ja jävlar vilken öppningsmatch! I år kommer huliganlaget Linköping ta guld, det känns i magen. Magen känns bra... :hihi
Förutom guldet så hoppas jag på att de där jävla nazistsupportrarna får livstids avstängning till allehanda allmänna platser (så som gator, torg, hockeyrinkar osv) så vi kan få lite ordning i klubben.
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Måndag 2006-09-18 19.00 Skellefteå Kraft Arena Skellefteå AIK - Brynäs IF

Värre trafikstockningar än vanligt i schtaan och inte är man intresserad för 5öre, nä riv ut all skit och bygg en speedwaybana :)
 

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Gävle
Hoj
wr250f
Ähh nu när vi byggt en sån fin arena här i gävle så kommer ju brynäs spela som gudar, för det är väl arenan det hänger på?
 

SirDave

when I feel ugly I just look at you
Gick med
16 Jun 2005
Ort
framsidan
Hoj
CBR 600
Färjestad tar hem det denna säsong också. Kom ihåg var ni läste det först.
 

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Speaking like a true motorfantast :tummenupp
Fast som tur är blir det aldrig av ;)

ghandi skrev:
2364452 Värre trafikstockningar än vanligt i schtaan och inte är man intresserad för 5öre, nä riv ut all skit och bygg en speedwaybana :)

Då kommer vi (modo) att vinna sm-guld. :tungan
Dirtfighter skrev:
2364490 Ähh nu när vi byggt en sån fin arena här i gävle så kommer ju brynäs spela som gudar, för det är väl arenan det hänger på?
 
Last edited:

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Dirtfighter skrev:
2364490 Ähh nu när vi byggt en sån fin arena här i gävle så kommer ju brynäs spela som gudar, för det är väl arenan det hänger på?
Vi kan ju konstatera att Borken kommer ha färre fingrar med i spelet iaf... :)
 

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Haha... fy fan vad dåligt. Men jag skrattar.
Såg att Läkerol arena har samma entrepenör som våran arena.

Skanska.

Arenorna ser himla lika ut måste jag säga. Måste nog ta mig en tur till Gävle i vinter. Oftast bra matcher.
Hoppas bäckström eller vad han heter är på spelhumör.

Matulda skrev:
2364668 Vi kan ju konstatera att Borken kommer ha färre fingrar med i spelet iaf... :)
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Scott Sexpump skrev:
2364697 Haha... fy fan vad dåligt. Men jag skrattar.
Såg att Läkerol arena har samma entrepenör som våran arena.

Skanska.

Arenorna ser himla lika ut måste jag säga. Måste nog ta mig en tur till Gävle i vinter. Oftast bra matcher.
Hoppas bäckström eller vad han heter är på spelhumör.
Visst är den dålig men skrattar gör man.. :) Bäckis kommer visa vad skåpet ska stå i vinter + en del andra juniorer.Bra matcher har det vart lite ont om sista åren men denna säsong kommer BIF ligga högt upp i tabellen.
 

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Sant. Inga höjdarmatcher. Men med 99 färskt i minne så bygger jag upp en sådan enorm laddning inombords varje gång vi möter brynäs.
Då blir det per automatik bra matcher. Typ.

Fast annars håller jag med dig. Det har varit lite si och så vad gäller matchkvalitéerna. Både Modo o Brynäs får ta o skärpa till sig i år.


Matulda skrev:
2364716 Visst är den dålig men skrattar gör man.. :) Bäckis kommer visa vad skåpet ska stå i vinter + en del andra juniorer.Bra matcher har det vart lite ont om sista åren men denna säsong kommer BIF ligga högt upp i tabellen.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Oj, Linköping redan i inledningsmatchen, det kan bli kul. :) Vågar man tippa redan nu tros?
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Scott Sexpump skrev:
2364733 Sant. Inga höjdarmatcher. Men med 99 färskt i minne så bygger jag upp en sådan enorm laddning inombords varje gång vi möter brynäs.
Då blir det per automatik bra matcher. Typ.

Fast annars håller jag med dig. Det har varit lite si och så vad gäller matchkvalitéerna. Både Modo o Brynäs får ta o skärpa till sig i år.
Jag satt på Gavlerinken fjärde matchen 99.. Trodde det var helkört ..men vi vet hur det gick.. :) Absolut den bästa match jag varit med om... den stämningen vill man gärna vara med om igen.. :) Och naturligtvis sista matchen...:pannkyss :)

Vi får hoppas på härliga figher denna säsong.. Väl mött!!
 

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Ort
Norrland
Hoj
Aprilia
Dirtfighter skrev:
2364490 Ähh nu när vi byggt en sån fin arena här i gävle så kommer ju brynäs spela som gudar, för det är väl arenan det hänger på?

Det var ju tydligen det enda som behövdes för "toppenlaget" LHC så varför inte :tummenupp
Nä, i år får äntligen MoDos gamla erfarna rävar som Sundström och Timander ta och bli en lyckad blandning med fullblodsynglingarna som klubben bara öser fram år efter år. På tal om finalserien mellan MoDo - Brynäs..Sjukt. Sinnesjukt.
Nä, jag ser fram emot en lyckad hockeysäsong och hoppas på att dom två lagen med mest hjärta, inte mest pengar, MODO och Skellefte visar framfötterna, helst i översta delen, annars har jag inget emot att skellefte tar hand om mittenfighten heller.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Färjestad har värvat Olausson. Måtte den snigeln aldrig bli frisk från sin knäoperation.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
valmers skrev:
2365886 Färjestad har värvat Olausson. Måtte den snigeln aldrig bli frisk från sin knäoperation.
Man får väl innerligen hoppas, för er skull, att han inte är som Blåvitt's eminenta värvning av Martin Uhlander. Jihaa!

Undrar vem TV4 ska ha som "Expert" i studion under kommande slutspel när Andreas Johansson (förhoppningsvis inte) spelar... Det lär väl bli någon annan med anknytning till FBK, det brukar dom lösa så bra.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top