Elitserietråden 2006/2007.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Första perioden av AIK-BIF är sådär skoj. Visst, jäkla gött med hockey igen, men så värst hungrigt tycker jag inte att det verkar.

VF har 0-2 på LHC efter första, skådar vi en tuff säsong för Lillis grabbar?

Luleå leder över FBK, ingen aning om den matchbilden...

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
...
Salo skulle jag vilja luta mig mot i en storm.Stabilare kille får man leta efter. Såg ni när han styrde upp pucken i krysset? Snacka om klass! Inte många som klarar det.
Men LHC var tydligen grymma igår. Kom igen Cluben!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Känns som att det kommer att bli en lång serie. Har inte riktigt fattat att det kommit igång än.

Gårdagens resultat var mestadels överraskande, faktiskt. BIF ska nog inte räknas bort i år. Kanske är dumt att dra några som helst slutsatser efter två omgångar dock.

Omröstning på aftonhoran;

Vilken elitseriearena har fulast namn?
Ställningen just nu:
Läkerol Arena (16.2 %)
Kinnarps Arena (2.5 %)
Coop Arena (8.5 %)
Löfbergs Lila Arena (10.3 %)
Malmö isstadion (5.9 %)
Cloetta Center (4.4 %)
E.ON (14.6 %)
FM Mattsson Arena (18.2 %)
Swedbank Arena (7.4 %)
Skellefteå Kraft Arena (6.7 %)
Scandinavium (1.2 %)
Globen (4.1 %)

Min röst hamnade på LLA, givetvis.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
AndreasNo skrev:
2480060 Cloetta Center e ju den enda me riktigt fyndigt namn iaf :D..

oså e de en snygg arena o sveriges bästa lag spelar där inne :D.. japp japp!..

:nicka ... men vaf fan hände igår :6surkart

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Jag blir så besviken när Frölunda drar på sig så många onödiga utvisningar :huvet
hade dom bara spelat smartare är jag övertygad att dom hade vunnit.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Djurgården-LHC 6-2 :tummenner

Pinsamt att sluta spela för att man ligger under. Vilket lag som helst kunde ha vunnit när det stod 2-2 i andra. Sen börjar man bråka o fjanta sig och får spela 5 mot 3 med 2 och 2+2. Det punkterade matchen.

Två straffar blev det oxo, den ena sämre än den andra. Trode de spelade på elitnivå med nerver därefter.

sandstream

Guest
Som djurgårdare gäller det att passa på att njuta, inte ofta de varit med i toppen av serien de senaste åren :)

Sen hoppas jag att ni slutar skriva AIK i den här tråden, det finns bara ett AIK och de platsar som bekant inte i Elitserien. Skellefteå bör inte svärtas ned :D

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
Hornet 600 -99
Djurgårn är ju heta i år. Fattar inte folk som tippar dom som 9:a/10:a nånting, helt klart slutspel. Kändes som om LHC inte va lika heta ikväll.

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
NYA REGLER FRÅN DENNA SESONG

Ja, iår har det varit ett stort regelår och varför jag skriver detta är för att ni inte skapaffa när ni sitter framför burken eller ser på när er son spelar en match.

Det finns ett projekt iår som heter Fairplay. Det projektet går ut på att få hakningar, trippingar och interference att försvinna. Derför har vi hockeydomare blivit tillsagda att arbeta stenhårt med detta vilket menas med att vi kommer att vara ca: 300% petigare iår en förgående år om utvisningar ovan.

Exempel:
Lag A åker längs sarien, Lag B tar upp klubban för att "göra sig större med klubban" vilket gör att det förhindrar Lag A att komma förbi. Åtgärd: Mindrestraffet (2min).

1 mot 1 situation, Lag A har pucken och är på väg till Lag B´s mål. Backen i Lag B sträcker ut händerna på bredden och där med "gör sig större" på bredden. Åtgärd: Mindre starffet (2min)

Icing
1. Lag A skjuter en icing puck som går igenom målområdet hos Lag B. Åtgärd: ICING

2.En Icing puck skjuts och målvakten i motståndar laget står utanför sitt målområde. Atgärd: Icing Avslås

RASSISTISKA OCH KRÄNKADE ORD ÄR ALLTID MATCH PENALTY (VILKET BETYDER MATCHSTARAFF, SPELAREN BLIR AVSTÄNGD PÅGÅENDE MATCH SAMT NÄSTA. EN RAPPORT SKRIVS TILL FÖRBUNDET SOM FÅR BESLUTA OM HAN/HON SKA BLI AVSTÄNGD EN LÄNGRE TID)

Har ni domarfrågor är det bara att ställa dom.

MVH: Hockeydomare och Hockeyspelare, Daniel

Last edited:

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
AndreasNo skrev:
2480060 Cloetta Center e ju den enda me riktigt fyndigt namn iaf :D..

oså e de en snygg arena o sveriges bästa lag spelar där inne :D.. japp japp!..

Enligt vad jag hörde från anställda på cloetta så var tanken från början att den skulle heta Cloetta kex plopp center. Det hade suttit fint! :3freak

/I

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
2484981 Som djurgårdare gäller det att passa på att njuta, inte ofta de varit med i toppen av serien de senaste åren :)

Sen hoppas jag att ni slutar skriva AIK i den här tråden, det finns bara ett AIK och de platsar som bekant inte i Elitserien. Skellefteå bör inte svärtas ned :D
5000 pers, storpublik i Globen som vanligt.

Flesh skrev:
2485450 NYA REGLER FRÅN DENNA SESONG

Ja, iår har det varit ett stort regelår och varför jag skriver detta är för att ni inte skapaffa när ni sitter framför burken eller ser på när er son spelar en match.

Det finns ett projekt iår som heter Fairplay. Det projektet går ut på att få hakningar, trippingar och interference att försvinna. Derför har vi hockeydomare blivit tillsagda att arbeta stenhårt med detta vilket menas med att vi kommer att vara ca: 300% petigare iår en förgående år om utvisningar ovan.

Exempel:
Lag A åker längs sarien, Lag B tar upp klubban för att "göra sig större med klubban" vilket gör att det förhindrar Lag A att komma förbi. Åtgärd: Mindrestraffet (2min).

1 mot 1 situation, Lag A har pucken och är på väg till Lag B´s mål. Backen i Lag B sträcker ut händerna på bredden och där med "gör sig större" på bredden. Åtgärd: Mindre starffet (2min)

Icing
1. Lag A skjuter en icing puck som går igenom målområdet hos Lag B. Åtgärd: ICING

2.En Icing puck skjuts och målvakten i motståndar laget står utanför sitt målområde. Atgärd: Icing Avslås

RASSISTISKA OCH KRÄNKADE ORD ÄR ALLTID MATCH PENALTY (VILKET BETYDER MATCHSTARAFF, SPELAREN BLIR AVSTÄNGD PÅGÅENDE MATCH SAMT NÄSTA. EN RAPPORT SKRIVS TILL FÖRBUNDET SOM FÅR BESLUTA OM HAN/HON SKA BLI AVSTÄNGD EN LÄNGRE TID)

Har ni domarfrågor är det bara att ställa dom.

MVH: Hockeydomare och Hockeyspelare, Daniel
:3freak

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...