Elitserietråden 2006/2007.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
hållundan skrev:
2365923 Man får väl innerligen hoppas, för er skull, att han inte är som Blåvitt's eminenta värvning av Martin Uhlander. Jihaa!

Undrar vem TV4 ska ha som "Expert" i studion under kommande slutspel när Andreas Johansson (förhoppningsvis inte) spelar... Det lär väl bli någon annan med anknytning till FBK, det brukar dom lösa så bra.
Övriga landet orkar inte med någon Veiron i ottan i studion. Det fattar du väl? Änna (eller när ni nu använder det obegripliga ordet)?

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
Hornet 600 -99
ghandi skrev:
Värre trafikstockningar än vanligt i schtaan och inte är man intresserad för 5öre, nä riv ut all skit och bygg en speedwaybana
Shiet, finns ju knappt en tråkigare sport än speedway. Ungefär i samma klass som curling å dressyr :3freak

Själv hoppas man på att Djurgårn ska rycka upp sej ordentligt så man slipper vara orloig för kvalspel till allsvenskan igen. Ser väl inte så jättebra ut med årets lag, men man får väl hoppas att Bremberg, Otto å grabbarna fortsätter med sitt magiska powerplay och att Lassila blir lite (läs: mycket) jämnare i kassen.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
valmers skrev:
2365937 Övriga landet orkar inte med någon Veiron i ottan i studion. Det fattar du väl? Änna (eller när ni nu använder det obegripliga ordet)?
Nä, inget ont om Andreas Johansson. Han skötte det bra när han stod och tampades med Suzanne Sjögrens infantilfrågor.

Fast, du menar Veiron i ottan, såsom Robert Gustavsson - stockholmare/fjant eller Calle Johansson, f.d. expertkommentator på C+?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
hållundan skrev:
2365953 Nä, inget ont om Andreas Johansson. Han skötte det bra när han stod och tampades med Suzanne Sjögrens infantilfrågor.

Fast, du menar Veiron i ottan, såsom Robert Gustavsson - stockholmare/fjant eller Calle Johansson, f.d. expertkommentator på C+?
Nej, jag menar generellt. :hihi

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
2365960 Nej, jag menar generellt. :hihi
På så vis! :mad:

Vad tycker du om Suzanne Sjögren då? Va? Va? VA? Hur ska det gå om MIF går till slutspel och den räpan står där och tuggar skånska med Percy och hans adepter? Å andra sidan lär väl inte det hända...

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Sportradion för alla experkommentarer. Nu har jag fått tillfällig hjärnblödning, men LG janson heter han väl, hjälten?

Mr.M

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
none
Ja! Äntligen så är hockey liret igång och snart börjar elitserien. Tror jag ska se någon av frölundas matcher i nordic trophy!

Här är de matcherna som spelats hittils i cupen.

Kärpät Färjestad 4-1
Tappara Djurgården 6-1
TPS Färjestad 3-4
HIFK - Djurgården 2-3

Just nu spelas matchen Kärpät mot Frölunda inte lyckats hitta någon resultat för den, borde vara färdig spelad när som.

Ska bli ännu en härlig säsong och iår tar Självklart Frölunda guldet som dom blev snuvade på föra året :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
t-rex skrev:
2366187 Sportradion för alla experkommentarer. Nu har jag fått tillfällig hjärnblödning, men LG janson heter han väl, hjälten?
Lars-Gunnar Jansson ja. Han är duktig, låter dock som den där kriminal-LG emellanåt.

Mr.M skrev:
Just nu spelas matchen Kärpät mot Frölunda inte lyckats hitta någon resultat för den, borde vara färdig spelad när som.
Ja, Frölunda torskade med 9-0. Hujedamig.

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
t-rex skrev:
2366187 Sportradion för alla experkommentarer. Nu har jag fått tillfällig hjärnblödning, men LG janson heter han väl, hjälten?

Ljudet av på tv:n, radion på. Gör samma sak med Champions League för 3:ans kommentatorer är inte av denna världen (inte positivt).

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
VF knäppte LHC på näsan igår, vann med 4-1. Det börjar ta sig lite. Eller i alla fall om man jämför spelet mot lag som vart på is lika länge.

Såg matchen på Göteborgs Kanal Lokal, riktigt najs faktiskt. Fast, någon vinst i Nordic Trophy lär väl bli svårt...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
I morgon smäller det med lite hockey, skönt med ytterligare en riktig sport som kan balansera upp alla förbenad fotboll som det här landet är febersjukt av.

Det är väl the usual suspects som ser farligast ut inför säsongen och som FBK:are måste man vara nöjd även om det finns fläckar. Oerhört bra forwardsuppställning, stabilt bakåt och en offensiv spelidé som givit gott resultat på försäsongen gör att jag ser säsongen an med tillförsikt. Dessutom slipper man de lila/gula ställen men jag hade hoppats på djupt mörkgröna istället för svarta hemmaställ. Dessutom hade jag hellre sett Nicolas Angell istälet för Olausson samt att Rikard Wallin hade stannat.

Premiäromgången ser ut som följer.

Måndag.
Linköping - Frölunda 3-2

Färjestag - Luleå 5-2

Skellefteå - Brynäs 3-2

Tisdag

Djurgården - Mora 4-1

HV71 - Malmö 5-2

Timrå - Modo 3-3

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ja det finns inte mycket som är bättre än att Elitserien drar igång under morgondagen.

C+ är införskaffat och soffan är uppvärmd.

GO VF!

Mitt tips kommer inom kort.

kruss

~
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Z
hållundan skrev:
2466824 Ja det finns inte mycket som är bättre än att Elitserien drar igång under morgondagen.

C+ är införskaffat och soffan är uppvärmd.

GO VF!

Mitt tips kommer inom kort.

Och jag ska på DIF - MORA på Tisdag :) inte för att jag håller på nått av lagen, men polaren har 2 gratisbiljetter och är djurgårdare. Själv är jag gnagare så det blir väll att heja på Mora för att man kan ju inte heja på ett sånt skitlag som Djurgården . :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha