Elitserietråden 2006/2007.

sandstream

Guest
valmers skrev:
2486802 5000 pers, storpublik i Globen som vanligt.
:3freak
Ja, det är pinsamt rent ut sagt.
Men DIF har själva bäddat för detta genom åren och raset började så sakta när de flyttade från Hovet till Globen, stämningen vart aldrig densamma.

Expressens hockeykrönikör skriver om just detta i dagens sportdel och undrar vad fan stockholmarna håller på med.
Det största felet DIF gjort enligt mig är att stänga ut Blue Saints/Järnkaminerna genom dåliga biljettpriser. De borde vara de första DIF försöker se till att få tillbaka.

I går vart djurgårdarna utbuade vid spelarpresentationen för att LHCs klack var större än DIFs :3freak

Nä, nu ska jag kolla Gefle - DIF på TV :rolleyes: :D
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
sandstream skrev:
2487363 Ja, det är pinsamt rent ut sagt.
Men DIF har själva bäddat för detta genom åren och raset började så sakta när de flyttade från Hovet till Globen, stämningen vart aldrig densamma.

Expressens hockeykrönikör skriver om just detta i dagens sportdel och undrar vad fan stockholmarna håller på med.
Det största felet DIF gjort enligt mig är att stänga ut Blue Saints/Järnkaminerna genom dåliga biljettpriser. De borde vara de första DIF försöker se till att få tillbaka.

I går vart djurgårdarna utbuade vid spelarpresentationen för att LHCs klack var större än DIFs :3freak

Nä, nu ska jag kolla Gefle - DIF på TV :rolleyes: :D

Ja DIF's klack var pinsamt liten... som tur va :tungan Däremot var det ju pinsamt hur dåligt arrangerat det var. DIF borde byta ägare... eller tillsätta ngn kompetent person bakom spakarna. Men men... de vann ju iaf :argpådato
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ett par sådana här matcher till så slipper man ju iallfall masa sig till scandinavium i vinter. Den största underhållningen var när de zoomade in på Bengt Åke Gustafson på storbilden och lade texten 'frölundafan' under.


Bortsett från det var det enbart misär, jag orkar inte ens kommentera eländet.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
t-rex skrev:
Bortsett från det var det enbart misär, jag orkar inte ens kommentera eländet.
Inte jag heller. Såg halva matchen på PPV, sen drog jag och tränade innebandy istället.

Vi får väl hoppas att Calle och Lillis stühr upp detta lite grann.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
2490950 Inte jag heller. Såg halva matchen på PPV, sen drog jag och tränade innebandy istället.

Vi får väl hoppas att Calle och Lillis stühr upp detta lite grann.
Ni sitter ju med ES mest överskattade tränare i Lillis Lundh. Skellefteå har ES coolaste tränare i Perra Johnson. Ett strålande resultat i Scandinavium idag.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Gustav O skrev:
2490963 Ni sitter ju med ES mest överskattade tränare i Lillis Lundh. Skellefteå har ES coolaste tränare i Perra Johnson. Ett strålande resultat i Scandinavium idag.
Jag håller väl med. Lite.

Lillis har ju som vi tidigare diskuterat inte behövt coacha speciellt mycket, därav hans "lilla överskattning" inom diverse massmedia och bland hockeyfolk. Jag tycker ändå att Perra Johnsson har fått ta över denna "överskattning" lite grann. Visst, han gick in i FBK förra säsongen med 3 månader kvar, vände på skutan och kirrade ett SM-guld. Hedersamt. Men. Även han hade rätt bra material att labba med, injicerade lite inhemsk "Värmlandsstolthet" i gôbbera och vips så visade FBK att de ÄR ett topplag.

Nu har Perra Johnsson hamnat i Skellefteå av alla jäkla ställen, har inte alls speciellt bra material att labba med, ändå är han sjukt upphausad i media och annat. Visst, kanske inte har direkt med överskattning att göra, utan uppmärksamheten trycker mer kanske på hans kontraster mellan mästarlag och tippat "bottenlag"...

Äsch, jag vet inte riktigt var jag vill komma. Frusterad är jag inte. Än.

Hade faktiskt förhoppningen att Calle Johansson skulle ha lite "Perra Johnsson-effekt" i VF, men den verkar ha uteblivit. Idag måste vi se till att HV71 och Pelle Mårts (hur många säsonger har han varit i HV?) får på näsan i säsongens första utsålda (?) gråa Scandinavium.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
hållundan skrev:
...gråa Scandinavium.



Hmmmm... där har vi det. Jag tror inte planen var att måla den grå, jag tyckte jag läste något om silverfärg. Silver=andra plats=bristande vinnarinstinkt=spela apdålig hockey=allsvenskan ihop med stockholmslag=trist.


Jag skall skriva arga insändare nu och kräva att vi målar kåken orange igen.


Sedan skall jag underteckna med 'arg skattebetalare'.



Edit Eller kanske 'bekymrad pensionär'
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
t-rex skrev:
2494041 Hmmmm... där har vi det. Jag tror inte planen var att måla den grå, jag tyckte jag läste något om silverfärg. Silver=andra plats=bristande vinnarinstinkt=spela apdålig hockey=allsvenskan ihop med stockholmslag=trist.


Jag skall skriva arga insändare nu och kräva att vi målar kåken orange igen.


Sedan skall jag underteckna med 'arg skattebetalare'.



Edit Eller kanske 'bekymrad pensionär'
:hihi

That´s the spirit.

Jag hörde något om att de skulle belysa hockeyborgen med en massa (gay)färgade lampor och annat för att få den gamla byggnaden att "bli som ny". Frågan är bara när det blir, och framförallt HUR det blir?!

Men jag köper ditt resonemang. Ska "vi" bli årets strykgäng och ta över efter Brynäs?

Edit: Eller rentav Leksand? :skrämd
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
hållundan skrev:
2493976 Jag håller väl med. Lite.

Lillis har ju som vi tidigare diskuterat inte behövt coacha speciellt mycket, därav hans "lilla överskattning" inom diverse massmedia och bland hockeyfolk. Jag tycker ändå att Perra Johnsson har fått ta över denna "överskattning" lite grann. Visst, han gick in i FBK förra säsongen med 3 månader kvar, vände på skutan och kirrade ett SM-guld. Hedersamt. Men. Även han hade rätt bra material att labba med, injicerade lite inhemsk "Värmlandsstolthet" i gôbbera och vips så visade FBK att de ÄR ett topplag.

Nu har Perra Johnsson hamnat i Skellefteå av alla jäkla ställen, har inte alls speciellt bra material att labba med, ändå är han sjukt upphausad i media och annat. Visst, kanske inte har direkt med överskattning att göra, utan uppmärksamheten trycker mer kanske på hans kontraster mellan mästarlag och tippat "bottenlag"...

Äsch, jag vet inte riktigt var jag vill komma. Frusterad är jag inte. Än.

Hade faktiskt förhoppningen att Calle Johansson skulle ha lite "Perra Johnsson-effekt" i VF, men den verkar ha uteblivit. Idag måste vi se till att HV71 och Pelle Mårts (hur många säsonger har han varit i HV?) får på näsan i säsongens första utsålda (?) gråa Scandinavium.
När det gäller Perra så har jag inte hävdat att han är bäst utan att han är coolast. VI får väl se hur det går för honom i Skellefteå men han verkar ha Frölundas nummer i varje fall. :hihi
Pelle Mårts är ju en tränare som borde bytts ut tror jag. Jag tror det är livsfarligt med tränare som sitter för längre, farligt för lagens prestationer vill säga.

Undrar vad Calle JOhansson hade sagt om VFs spel om han suttit kvar på Canal+?
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Gustav O skrev:
2494063 När det gäller PErra så har jag inte hävdat att han är bäst utan att han är coolast. VI får väl se hur det går för honom i Skellefteå men han verkar ha Frölundas nummer i varje fall. :hihi
Pelle Mårts är ju en tränare som borde bytts ut tror jag. Jag tror det är livsfarligt med tränare som sitter för längre, farligt för lagens prestationer vill säga.
Jo, Perra är rätt ball. Übervärmlänning och brandman. Men som sagt, vi får väl se hur det går för honom och AIK när Wernblom är skadad.

Angående Mårts (urdjuret) håller jag med dig. Finns garanterat stor risk för mossa om man sitter för länge...
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
t-rex skrev:
2494041 Hmmmm... där har vi det. Jag tror inte planen var att måla den grå, jag tyckte jag läste något om silverfärg. Silver=andra plats=bristande vinnarinstinkt=spela apdålig hockey=allsvenskan ihop med stockholmslag=trist.


Jag skall skriva arga insändare nu och kräva att vi målar kåken orange igen.


Sedan skall jag underteckna med 'arg skattebetalare'.



Edit Eller kanske 'bekymrad pensionär'
Ett är iallafall säkert. Vi kände ingen sorg när vi tog guldet från Göteborg. :hihi

hållundan skrev:
2494068 Jo, Perra är rätt ball. Übervärmlänning och brandman. Men som sagt, vi får väl se hur det går för honom och AIK när Wernblom är skadad.

Angående Mårts (urdjuret) håller jag med dig. Finns garanterat stor risk för mossa om man sitter för länge...
Perra är från Molkom, en gudsförgäten håla i värmlandsskogen. Så även undertecknad. Där fostras stenhårda människor med hjälp av dunksprit, rallarslagsmål, logdans och EPA-traktorer. :fakta

Edit: Här är en eminent tråd om orten i fråga: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=27509
 
Last edited:

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Gött med seger, lite onödigt spännande på slutet bara. :gnissla

Vafan har hänt med Vf? 6-1 mot Hv är... ehh... inte bra.:va
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det är så i helvete jävla dåligt att jag inte ôrker mä't.

:tummenner

valmers skrev:
Perra är från Molkom, en gudsförgäten håla i värmlandsskogen. Så även undertecknad. Där fostras stenhårda människor med hjälp av dunksprit, rallarslagsmål, logdans och EPA-traktorer. :fakta

Edit: Här är en eminent tråd om orten i fråga: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=27509
It's the place to be...
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
När finske nyförvärvet Timo Vertala kom fri och lirkade in 4-0 med 53 sekunder kvar av den första perioden började delar av hemmapubliken att lämna arenan.

Har tvåveckorsfansen förirrat sig in i Skabbinavium redan nu?
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
valmers skrev:
2495829 När finske nyförvärvet Timo Vertala kom fri och lirkade in 4-0 med 53 sekunder kvar av den första perioden började delar av hemmapubliken att lämna arenan.

Har tvåveckorsfansen förirrat sig in i Skabbinavium redan nu?


Fan vad dåligt!

Visst har man sett FBK göra mindre bra matcher men inte fan drar man innan första perioden är slut utan man får ta i och heja på och hoppas att det vänder!
Och lyckas ens lag vända 4-0 vill inte jag missa det i allafall!
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
valmers skrev:
...

Har tvåveckorsfansen förirrat sig in i Skabbinavium redan nu?


Usch, jag orkade inte ens ta mig dit efter skellefteåspektaklet... Skall äta pasta och sova riktigt under helgen och ta nya tag nästa vecka!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Roligast var att höra Lundhs klyschfestival efter matchen.
"Ibland är det solsken och ibland regnar det en rakt i ansiktet och då gäller det att visa vad man är gjord av."

Lundh är inte gjord av något för VF att hålla sig i. Kommer tex ihåg Johan Tornbergs sågning av Lillis egenskaper i motgång. :D
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Medgångssupportrar som sviker i Scandinavium, det tjabbar ni gärna om. Men, alla LHC-"fans" som brukar hänga här allt som oftast, dom slår ni inte på. Schysst...

Nej, jag får nog ta mig en sväng till Wallenstamhallen (träningsanläggning) och snacka lite med gubbarna. :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top