Elitserietråden 2006/2007.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Om någon vecka eller så kommer tvåveckorsfansen insläntrande i tråden. Om nu Frölunda går till slutspel, förstås.
Finns det inte redan ett visst antal sådana förståsigpåare i tråden? Fast, visst, det brukar ju dyka upp ett gäng när VF lirar finalspel...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Man kan inte göra mer än att glädjas över att det inte blev kvalseriespel och att vi fick DIF bakom oss.

Annars kan man tillägga att det absolut finns sämre lag än VF som gått till slutspel. BIF har tex färre segrar än VF har. Linköping ska absolut inte hamna 4 om man ser till serien i stort. Men visst, tabellen ljuger inte.

Poängterar dock att sen Bäckman kom till VF så slutade laget 4 i "den serien".

Nej, det känns tomt och jävligt tråkigt. Samtidigt som det känns lättande efter en total fittsäsong, rent ut sagt. Men, man får väl se det som någon form av "mellansäsong" utan direkt coachning i de 16 första omgångarna. Nu finns lång tid till briefing och utvärderingar av säsongen som gått. Likaså måste en rejäl översyn göras kring truppen, vilka som ska stanna och vad man har att bygga på.

Jag kan inget annat göra än att gratulera FBK till seriesegern och samtidigt säga att resten av lagen är direkt "ovärdiga" i slutspel! ;)

Om jag tippar med hjärnan tar FBK guldet, igen.
Om jag tippar med viljan tar LHC guldet.

Tack för mig. Jag kommer att vara än mer passiv i tråden under slutspelet. Eller, näe, det finns alltid någon tjockis, tattare eller idiot att gnälla på... :tungan :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det var länge sedan man hörde Scandinavium låta så mycket för att VF.....klara sig från kvalserien. Måste säga att jag gillade det. :D
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Tråkigt med indiantöntarna... hade gärna sett Brynäs göra processen kort med dem i en kvartsfinalserie. Fast nu kom vi ju femma så vi får ju inte välja ändå.

Men positivt med att det går dåligt för Frölunda är att Blåvitt får mer medial uppmärksamhet.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kul att modo ansträngde sig, två raka förluster mot bonngänget Mora
PATETISKT...
Nja, det är ett sätt att se det på. Samtidigt ska man inte sticka under stol med att det är ens egna insatser som ska betyda något i ett seriespel. VF kukar ur, säsongen i stort. Men visst, man kanske hade kunnat begära mer av Forsbergfanatikerna i Öskvik.

Tråkigt med indiantöntarna... hade gärna sett Brynäs göra processen kort med dem i en kvartsfinalserie. Fast nu kom vi ju femma så vi får ju inte välja ändå.

Men positivt med att det går dåligt för Frölunda är att Blåvitt får mer medial uppmärksamhet.

Brynäs. :hihi
 
Last edited:

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
bra fråga...
Hoj
Väntar på en Mille...
Nej visst var VF dåliga en stor del av säsongen det håller jag med om men det är trist att inte alla lag gör sitt bästa i hela serien, dom som fick möta flest lag som var klara för slutspel i de sista omgångarna hade en stor fördel.

HV modo och brynäs var totalt värdelösa de sista 5omgångarna.
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Ännu mer patetisk var de "fans" i DIF-klacken som kom till Linköping bara för att bråka. Jag har sett väldigt mycket hockey, men aldrig sett något liknande vad som hände ikväll. Det såg ut som sånt man bara ser på TV.

Det började så bra med att DIF-klacken sjöng och stojade som en klack ska göra. Det har aldrig varit ett så bra tryck i Cloetta Center. Sen när matchen drar igång är det 20-30 puckon som prompt ska över till LHC-klacken och bråka. Jävla idioter!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ja, vad är det för några "fans" som håller på sådär? Jag vågar påstå att det är avdankade fotbolls"supportrar" som inte har något annat för sig på vinterhalvåret och bidrar med total noll hockeykunskap, eller intresse, utan bara vill fightas mot LHC's "hårda grabbar"...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2796986 Nej visst var VF dåliga en stor del av säsongen det håller jag med om men det är trist att inte alla lag gör sitt bästa i hela serien, dom som fick möta flest lag som var klara för slutspel i de sista omgångarna hade en stor fördel.

HV modo och brynäs var totalt värdelösa de sista 5omgångarna.
VFs öde avgjordes inte nun utan i början av serien pga en massa orsaker som inte har med andra lag att göra.
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Det är så extremt tråkigt. 99% av DIF-supportrarna skötte sig, men så är det en klick puckon som förstör för alla. Halvvägs in i första perioden är det sånt kaos att Jimmie Ölvestad åker ut till sekretariatet, tar micken och ber sina fans att skärpa sig.

Jaja... nu slipper vi förhoppningsvis de "fansen" resten av säsongen.
 

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
bra fråga...
Hoj
Väntar på en Mille...
VFs öde avgjordes väl verkligen i sista omgången även om en annan start också hade kunnat påverka slutresultatet.

Ska vi acceptera läggmatcher bara för att dom spelade skit i början?

Jag tycker det är helt ok att VF åkte ut kan man inte bli bland dom 8bästa har man fan inget i slutspel att göra men sättet det gick till på nu på slutet var väldigt trist
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2797022 Det är så extremt tråkigt. 99% av DIF-supportrarna skötte sig, men så är det en klick puckon som förstör för alla. Halvvägs in i första perioden är det sånt kaos att Jimmie Ölvestad åker ut till sekretariatet, tar micken och ber sina fans att skärpa sig.

Jaja... nu slipper vi förhoppningsvis de "fansen" resten av säsongen.
Stort agerat av Ölvestad. :tummenupp
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
är det sånt kaos att Jimmie Ölvestad åker ut till sekretariatet, tar micken och ber sina fans att skärpa sig.
Hypotetisk frågeställning;

Tror någon, på fullaste allvar att detta skulle hända någon annan klubb än DIF? Jag bara frågar, inget som helst påhopp ( :rolleyes: ) eller någon annan intention till kisseri.


Judit: Det finns ju inga DIF-supporters i tråden ändå...
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top