Elitserietråden 2006/2007.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
VFs öde avgjordes väl verkligen i sista omgången även om en annan start också hade kunnat påverka slutresultatet.

Ska vi acceptera läggmatcher bara för att dom spelade skit i början?

Jag tycker det är helt ok att VF åkte ut kan man inte bli bland dom 8bästa har man fan inget i slutspel att göra men sättet det gick till på nu på slutet var väldigt trist
Visst, om det hade varit en uppenbar läggmatch hade man ju kunnat undra. Men, hur vet du, eller någon OM det är en läggmatch?

Visst, man kan ju tänka att HV hellre vill ha VF på besök i Jerusalem än Slöddertälje eller Rögle...

Men, näe, jag tror inte att förekommit läggmatcher a'la Italienska ligan im fussball.
 

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
bra fråga...
Hoj
Väntar på en Mille...
inte direkta läggmatcher men modo är tillsammans med färjestad ligans bästa lag för närvarande att dom ska förlora två raka mot mora finns knappt ens på världskartan.

titta på hur många matcher modo hv och brynäs vann i de 3-4sista omgångarna.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2797024 VFs öde avgjordes väl verkligen i sista omgången även om en annan start också hade kunnat påverka slutresultatet.

Ska vi acceptera läggmatcher bara för att dom spelade skit i början?

Jag tycker det är helt ok att VF åkte ut kan man inte bli bland dom 8bästa har man fan inget i slutspel att göra men sättet det gick till på nu på slutet var väldigt trist
Sluta böla. Nästa gång är det Frölunda som vilar två "skadade" spelare medan de andra har tankarna på flrsta kvarten.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2797061 Det är knappast rätt om frölunda skulle göra det heller.
Men det är så det funkar. Enkel psykolgi, ska man spekla slutspel ger man inte precis allt i sista betydelselösa matchen eftersom man inte vill skada sig oavsett vad man säger innan. Dessutom är alla lag sig själv närmast oavsett vad alla som uttalar sig i tidningen säger om heder och att man alltid ska göra sitt bästa.
 

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Ort
bra fråga...
Hoj
Väntar på en Mille...
Jo du jag är nog medveten om det men det är ändå trist att vissa lag får fördelar pga spelchemat.

för övrigt hade jag mkt hellre sett djurgården i kvarten än mora med deras trååååååååkhockey
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jo du jag är nog medveten om det men det är ändå trist att vissa lag får fördelar pga spelchemat.

för övrigt hade jag mkt hellre sett djurgården i kvarten än mora med deras trååååååååkhockey

Jag håller helt med dig, jag hade gärna sett SAIK i slutspel också men nu blev det inte så för HV vann ju faktiskt "läggmatchen". Alla lag gör såhär. Kolla NHL, Allsvenskan i fotboll, hockey-, fotbolls-VM, alla serier där det finns viktigare matcher. Klart som fan man vilar sina bästa spelar och ser till att de inte blir skadade om man redan är klar. Att de som spelar sen ger allt, det tycker jag inte är mer än rätt men att låta viktiga spelare stå över oviktiga matcher, det är inget som helst fel på tycker jag.

Nu kör vi, LHC mot GULD! :yoparty

Och när vi lyckas se en lugn säsong hos LHC-fansen, ja då kommer DIF-'klacken' och förstör det hela. Jaja, det var väl gamla avdankade AIK:are... :hihi
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
WOOO!!..

va ja satt o tjoa o skrek i bilen när ja lyssna på radion

LHC!!...

Fy fan va ja jubla när de blev 3-2...trodde knappt de va sant me en 4de plats!..

Nu måste jag se te att ta mig ner till lkpg o kolla på nån match, eller ska man räkna iskallt me att de blir final mot FBK så man kan dra te karlstad o kolla? jaaa för fan :yoparty :D
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
FBK tar Mora i kvarten. 4-1 i matcher.
LHC torskar mot Luleå. 3-4 i matcher.
HV vinner mot Brynäs. 4-2 i matcher.
Modo tar Timrå. 4-2 i matcher.

Ni vet var ni läste det först. :gnissla
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man borde göra om formatet så att vinnaren får välja fritt bland de fyra sämst placerade lagen. Ska man ha fördelen av att välja så borde det vara så. Nu är dte ju mest av schematisk karaktär eftersom urvalet är så litet.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Man borde göra om formatet så att vinnaren får välja fritt bland de fyra sämst placerade lagen. Ska man ha fördelen av att välja så borde det vara så. Nu är dte ju mest av schematisk karaktär eftersom urvalet är så litet.
Förstår inte riktigt varför man ska välja öht. Lika bra att 1an möter 8an osv...

Att dom ska visa skiten på TV är ju ännu löjligare.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2799378 Förstår inte riktigt varför man ska välja öht. Lika bra att 1an möter 8an osv...

Att dom ska visa skiten på TV är ju ännu löjligare.
Fast skulel man få välja mellan de fyra sämst placerade lagen skulle chansen vara större för mer oväntade val.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Ni kan slicka min :arsele, LHC går för GULD! :D..

Hihihi..

6-0 just nu :2cool

Ja kommer stå fast vid vad jag tror in i de sista, ni andra kan tvivla bäst ni vill :tungan
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2804042 Ni kan slicka min :arsele, LHC går för GULD! :D..

Hihihi..

6-0 just nu :2cool

Ja kommer stå fast vid vad jag tror in i de sista, ni andra kan tvivla bäst ni vill :tungan
Det var ju iofs mycket Luleås totalt obefintliga försvarsspel som gjorde mycket av jobbet åt er. :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top