Elitserietråden 2006/2007.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gnällbältet? :va

Du vet, det är inte Örebro FBK möter. :tungan

Till nästa match lägger LHC också i 5:an så ska ni se att FBK inte får det så lätt. Sen byter vi domare till nästa match, Lahti har inte så många rätt idag. Dock var ju 3 - 0 korrekt bortdömt om man såg på reprisen - men det gör man kanske inte som FBK:are. :tungan
Nej, det var inte korrekt bortdömt. Tyvärr blåser domarna rutinmässigt när klubban är över höften.

Snälla, ge oss Tomas Andersson igen.

yeees...lhc!..inte vetat om resultatet forrns nu...muuumma!
Hockeyintresserad? :rolleyes:

Last edited:

snobben

stunt4life
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
ktm & suzuki
Ja, den domarmissen var ju inte rolig direkt :mad: men att skylla på domaren är väl typiskt... vi torska för att killarna inte spelade vidare bra.

Bara hoppas att de skärper sig imorgon. :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Linköping kan ju tacka gud för att en professionell domare dömde match 3. Annars kanske ytterligare ett solklart mål blivit bortdömt, med allt vad det innebär.

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Har själv precis lagt av hockeyn, vann tv-pucken, så vet vad hockey handlar om. Å LHC har bra mycke flyt. Bara å inse :p

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Jag tippar på Modo-FBK i finalen, fy fasen alltså. MoDo istheshit.:yoparty Undrar bara vad fan Foppa gör i Nashville? Nu hade han haft chansen att vinna det han inte har vunnit ännu..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vissa matcher är det skönt att man inte kan se. :gnissla
LHC verkar gjort mål på allt i andra perioden....slut på sötebrödsdagarna på tisdag. :mad:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Har själv precis lagt av hockeyn, vann tv-pucken, så vet vad hockey handlar om. Å LHC har bra mycke flyt. Bara å inse :p

Först skyller vi på domaren, sen skyller vi på att motståndarlaget har tur. Joråsåatteeeh... :rolleyes:

Jag förväntar mig inte att LHC ska slå FBK efter Färjestads ångvält i serien men vad som bara är att inse är att det lag som vinner efter sju matcher knappast vinner på tur eller domartabbar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Då blir det tv-soffan för mig.
Med tre barn så får man välja sin slag och diag valde jag GP vilket i efterhand visade sig vara helt korrekt.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Först skyller vi på domaren, sen skyller vi på att motståndarlaget har tur. Joråsåatteeeh... :rolleyes:

Jag förväntar mig inte att LHC ska slå FBK efter Färjestads ångvält i serien men vad som bara är att inse är att det lag som vinner efter sju matcher knappast vinner på tur eller domartabbar.
Självklart inte, men ett korrekt mål som med säkerhet hade avgjort match 2 dömdes bort av en amatördomare som gjort sig känd för att tappa matcher. Förjävla surt om en sådan grej avgör matchserien.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Självklart inte, men ett korrekt mål som med säkerhet hade avgjort match 2 dömdes bort av en amatördomare som gjort sig känd för att tappa matcher. Förjävla surt om en sådan grej avgör matchserien.

Buuuhhuhuhuhuhuuh...

Är det domarens fel att FBK inte kan fortsätta spela efter 3-0 o 2-0 ledningar också eller?
Nej usch, LHC har sån tur me allt bara, jävla flyt bara att ta sig från kvalserieplats till ledning 2-1 i semin... japp japp :rolleyes:

Vi är inte hela vägen fram än, men dedär SM-guldet jag tjoade om för ett tag sen börjar närma sig o endel kanske får ta o äta upp sina hattar snart? :D

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Det är bara att inse... LHC kommer att spräcka 15-säsonger-i-final-färjestad i år.. Så bra som dom spela igår samtidigt som FBK kunde visa att de kan spela riktigt dåligt..

Även solen har ju sina fläckar... :arsele

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Buuuhhuhuhuhuhuuh...

Är det domarens fel att FBK inte kan fortsätta spela efter 3-0 o 2-0 ledningar också eller?
Nej usch, LHC har sån tur me allt bara, jävla flyt bara att ta sig från kvalserieplats till ledning 2-1 i semin... japp japp :rolleyes:

Vi är inte hela vägen fram än, men dedär SM-guldet jag tjoade om för ett tag sen börjar närma sig o endel kanske får ta o äta upp sina hattar snart? :D
Vi får väl se hur det låter om Linköping får ett matchavgörande mål bortdömt.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Vi får väl se hur det låter om Linköping får ett matchavgörande mål bortdömt.

Om LHC leder med 2-0 för andra matchen i rad o får ett 3-0 mål bortdömt o sen går o förlorar så ska ja gnälla över hur kassa LHC e som släpper en 2-0 ledning i tredje perioden, igen. :D

:pannkyss
Du börjar känna att de va lite dumt att racka ner på mitt tjat om SM-guld nu va?... :tungan

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Om LHC leder med 2-0 för andra matchen i rad o får ett 3-0 mål bortdömt o sen går o förlorar så ska ja gnälla över hur kassa LHC e som släpper en 2-0 ledning i tredje perioden, igen. :D

:pannkyss
Du börjar känna att de va lite dumt att racka ner på mitt tjat om SM-guld nu va?... :tungan
Nej, varför då? Det är först till fyra segrar som gäller. Behöver jag ens nämna 2006 och Frölunda?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha