Elitserietråden 2006/2007.

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Grattis Frölunda! En poäng hemma mot tuffa Malmö. Är VF på gång nu? :D

Förlåt, känner på mig att jag får äta upp det här. Men jag kunde inte låta bli!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Itssoeasy skrev:
2583678 Grattis Frölunda! En poäng hemma mot tuffa Malmö. Är VF på gång nu? :D

Förlåt, känner på mig att jag får äta upp det här. Men jag kunde inte låta bli!
Mohahha, det är ett steg i rätt riktning. Absolut.

Nu lossnar det när Sean Bergenheim kommer. Garanterat. ( :rolleyes: )
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Ullis skrev:
2582364
Vad det gäller alla de här mindre Cuperna känns de surt bara om man ska få sina spelare skadade så elitserien blir drabbad. Det är ju inte precis de "sämre" killarna i lagen som plockas ut. LHC skulle tydligen skicka två spelare, TIK sex. Det känns inte alls ok. Ska de promt hålla på med dessa cuper & ta folk från elitserien, då kan de iaf plocka ur lika många ur varje lag. Eller tycker ni att jag är ute & cyklar nu :confused:


Håller med dig, 2 man från varje lag, det vore rättvist. Oavsett hur duktiga de är eller i eller ur form, ska inte spela nån roll. Kanske kan kvotera in lite folk också. Tycker att om man ska plocka fler spelare från nått lag så måste de leda elitserien, som i Timrås fall. Kan ju inte få vara för att testa andra spelare än de som redan är givna. Eller hur skulle det vara det nu?





:rolleyes:


Slutspelet har ju inte börjat än, ta det lugnt... :)
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Itssoeasy skrev:
2584198 Slutspelet har ju inte börjat än, ta det lugnt... :)

Det bara rasslar till så är det slutspel.

Hur som helst, jag bara ler & ler än så länge :) TIK vann med 4-0 mot DIF idag. De är underbart då vi fick stryk sist när jag var & kollade matchen i Hovet mellan dem.

Endast 3 matcher förlorade, det är ett jäkla bra facit :yoparty


// Ullis :cdevil
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kryss i dagens match. Total utspelning i första perioden, 19-1 i skott! Totalt 43-20, ändå bara 2-2. Hur som helst, ingen förlust. Steg i rätt riktning.

Timrå ångar på. HV vinner och vinner. EN Jefla massa mål i Luleå, LHC vänder på steken i Malmö och Skellefteå vinner i sudden. Händelserik omgång.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nu var det klart. Lillis får gå från tränarposten i VF.

Såhär spontant tror jag att det var ett rätt dåligt beslut, men, något måste hända. Vi får se hur stor plånbok de viftar med i sökandet av ersättare.

Tack för den här tiden Lillis! :tummenupp
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
hållundan skrev:
2598472 Nu var det klart. Lillis får gå från tränarposten i VF.

Såhär spontant tror jag att det var ett rätt dåligt beslut, men, något måste hända. Vi får se hur stor plånbok de viftar med i sökandet av ersättare.

Tack för den här tiden Lillis! :tummenupp

Det verkar inte som om frölundaledningen har riktigt koll på läget. Intervjun med Kjellgren igår visade rätt tydligt på desperationen. Beslutet synes mest handla om att göra något. Tror inte det var rätt. Såvida de inte redan gjort klart med Evenson, något som jag dock finner helt osannolikt.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ankan skrev:
2598766 Det verkar inte som om frölundaledningen har riktigt koll på läget. Intervjun med Kjellgren igår visade rätt tydligt på desperationen. Beslutet synes mest handla om att göra något. Tror inte det var rätt. Såvida de inte redan gjort klart med Evenson, något som jag dock finner helt osannolikt.
Nej, Conny är knappast intresserad.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Var det Kellgren som på reporterns fråga 'Har spelarna varit med och påverkat detta beslutet' svarade 'Nä, de har inget att säga till om'?

Halvhyffsad teambuilding där...


Nåväl, vi får väl se hur det går!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
t-rex skrev:
2599137 Var det Kellgren som på reporterns fråga 'Har spelarna varit med och påverkat detta beslutet' svarade 'Nä, de har inget att säga till om'?

Halvhyffsad teambuilding där...


Nåväl, vi får väl se hur det går!
Jag tycker inte att det verkar som att Kellgren och styrelsen har skött detta jättebra direkt.

Nu är det dock klart med Pelle Bäckman. Ingen stor favorit hos mig. Alls. Vi får hoppas att han gör ett bra jobb och vänder på skutan.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Oerhört skönt att slippa överskattade Lillis i ES för ett tag. Årets tränare 2005? De behagar skämta med mig. Tom jag hade kunnat stå med armarna i kors med det laget på isen och fått en medalj runt halsen.
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
hållundan skrev:
2599217 t.

Nu är det dock klart med Pelle Bäckman. Ingen stor favorit hos mig. Alls. Vi får hoppas att han gör ett bra jobb och vänder på skutan.

Tror faktiskt att Bäckman är det indianerna behöver. Lite "jävlar anamma". Kan få fart på rören och rätt inställning. Menar inte att dom vinner serien men ett par snäpp upp i tabellen tror jag på. Kan ju bara bli bättre iofs....
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Det har skett många mirakel sedan en tränare bytts ut....jag kan bara hänvisa till Timrå IK.
Vår gamla tränare, Peo Larsson, tog Timrå upp till både allsvenskan, elitserien & höll oss kvar som nykomlingar. Han var med i fem år innan det tog tvärstopp. Ingenting fungerade & i nov 2001 avgick Peo frivilligt. Kenta Johansson klev in & sen vände det.....stort :)
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ullis skrev:
2600744 Det har skett många mirakel sedan en tränare bytts ut....jag kan bara hänvisa till Timrå IK.
Vår gamla tränare, Peo Larsson, tog Timrå upp till både allsvenskan, elitserien & höll oss kvar som nykomlingar. Han var med i fem år innan det tog tvärstopp. Ingenting fungerade & i nov 2001 avgick Peo frivilligt. Kenta Johansson klev in & sen vände det.....stort :)
Det vände men mer än till semi har ni ju inte kommit och förra säsongen var ju hyfsat miserabel. Kom ihåg att TIK inte vunnit något ännu den här säsongen. :)
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
2600915 Det vände men mer än till semi har ni ju inte kommit och förra säsongen var ju hyfsat miserabel. Kom ihåg att TIK inte vunnit något ännu den här säsongen. :)
Och om de mot förmodan gör det är de inte "värdiga" mästare. :hihi
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
2600950 Och om de mot förmodan gör det är de inte "värdiga" mästare. :hihi
Jo då. För i hockey kan man inte glida med som tvåa, trea utan där måste man vinna mest för att bli mästare. :såjaponken.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Gustav O skrev:
2600915 Det vände men mer än till semi har ni ju inte kommit och förra säsongen var ju hyfsat miserabel. Kom ihåg att TIK inte vunnit något ännu den här säsongen. :)

Det gick käpprätt utför för TIK efter första säsongen i eliten, men efter tränarbytet bar det uppåt igen. Och med tanke på att TIK blivit nertippade & sågade varje säsong, så tycker iaf jag att det har gått jävligt bra. Bättre att slåss i toppen ett par ggr, än att få slåss i botten.
Och ja, förra säsongen var miserabel...vad annat kan man vänta sej av ett lag som tappat båda sina målisar & poänggörare.

Att vi inte vunnit än, det är båda jag & alla andra medvetna om....vägen dit är lång. Men så länge de flyter på är jag ruskigt glad :)

// Ullis :cdevil
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Man ska väl inte dra för stora växlar än av någon form av "Pelle Bäckmaneffekt", men det var sannerligen trevliga mål igår.

Nu är det bara att fortsätta kriget, det "såg" ju inte så svårt ut igår.

Kul att Kariya får sätta två. Det är det han ska göra, mål, mål och mål. Den "nya" andrafemman kommer förhoppningsvis fortsätta att leverera. Det ska bli spännande detta.
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Jefla Sperrle :mad: :arsele :huvet

Inte ens ett slagsmål kunde de bjuda på heller, vad är det med Blomdahl iår?

Fy fan

/Itsnotsoeasy
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Itssoeasy skrev:
Inte ens ett slagsmål kunde de bjuda på heller, vad är det med Blomdahl iår?
Han har väl förhoppningsvis mognat till sig och släppt sina idiotutbrott. Fast, man ska väl inte hoppas på för mycket.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top