Elitserietråden 2007/2008!

oppe

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2007
Ort
i en by
Hoj
ingen
brynäs är det ända som gäller viserligen tror jag inte dom vinner men enda sedan bork tog över brynäs har det gått riktigt bra dom blir nog het i år
(hoppas jag)
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Riktigt gött att börja med seger! Mycket betydande! :tungan

Missade tyvärr att vara på plats, blir förhoppningsvis att kolla i Borås mot FBK.

3-2 mot DIF och 2 av målen från "röda femman" fortfarande förstaformationen? De gamla kan än iallafall. Fan vet var alla ska lira när Morrison dyker upp och Kariya kommer tillbaka. :va
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Skönt att vinna mot LHC trots att Jönsson, Nordström, Prestberg, Somervouri, Motin och Cullen inte spelade. Istället hade FBK som ju förstört sin, och hela Sveriges, juniorhockey :)rolleyes:) med följande spelar i laget.

# Per Åslund forward född -86
# Martin Johansson, forward född -87
# Per Johnsson, back född -88
# Marcus "Mackan" Karlsson, back född -88
# Emil Bejmo, forward född -89
# Johan Erkgärds, forward, född -89.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Skönt att vinna mot LHC trots att Jönsson, Nordström, Prestberg, Somervouri, Motin och Cullen inte spelade. Istället hade FBK som ju förstört sin, och hela Sveriges, juniorhockey :)rolleyes:) med följande spelar i laget.

# Per Åslund forward född -86
# Martin Johansson, forward född -87
# Per Johnsson, back född -88
# Marcus "Mackan" Karlsson, back född -88
# Emil Bejmo, forward född -89
# Johan Erkgärds, forward, född -89.
Samt Fabian Brunnström, född -85.
 

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640
Jag vet då vilka som vinner den nya damelitserien! leksand såklart :rolleyes:

Nä skämt åsido hoppas jag på att HV lyckas sno guldet iår även fast de inte har varit det bästa laget på länge :)
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Skönt att vinna mot LHC trots att Jönsson, Nordström, Prestberg, Somervouri, Motin och Cullen inte spelade. Istället hade FBK som ju förstört sin, och hela Sveriges, juniorhockey :)rolleyes:) med följande spelar i laget.

# Per Åslund forward född -86
# Martin Johansson, forward född -87
# Per Johnsson, back född -88
# Marcus "Mackan" Karlsson, back född -88
# Emil Bejmo, forward född -89
# Johan Erkgärds, forward, född -89.

Är alla fostrade i klubben, eller är det "Real FBK" för juniskids?

/Ja, jag är lite bitter att man inte själv lirar på elitnivå. Eller över huvud taget, för den delen. :gnissla
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3108061 Är alla fostrade i klubben, eller är det "Real FBK" för juniskids?

/Ja, jag är lite bitter att man inte själv lirar på elitnivå. Eller över huvud taget, för den delen. :gnissla
Vadå, du menar som alla VFs fantastiska juniorer som draftast in till hockeygymnasiet och presenteras som en VF produkt? ;)


Micke Johansson från Arvika, i FBKs organisation sedan 03.
Martin Johansson son till gamle FBK spelaren/tränare Gunnar Johansson, i FBKs organisation sedn 03.
Per Åslund från Kil, i FBKs organisation sedan 02.
MA
Marcus Karlsson från Blekinge, i FBKs organisation sedan 05.

Erkgärds, Bejmo och Johnson (Guld-Perras son) kommer alla från FBK J18.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tji fick du. FBK seger med 4-5 efter straffar, eftersom matchen ingår i Nordic Trophy. :blah

Jo, så illa var det. Å andra sidan berättade min utsände polare att VF var helt klart det bättre laget större delen av matchen, borde punGterat i tredje i PP. Släpper istället herr Nordström fri och han gör som han ska. Tre stolpträffar i straffläggningen och Ahonen är inte tillräckligt kall. Bortförklaringar redan nu. Fiffan, hur ska detta gå? :va :rolleyes:

Överlag bra match, fin intensitet. Förjäkla kass med tvådomarsystemet tydligen, eller iallafall bra jävla petigt på sina håll.

Den generella matchbilden var iallafall att förloppet helt klart höll "säsongsklass".

I dag blev jag f.ö itutad Löfbergs Illa-kaffe. Fy fan.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3112999 Jo, så illa var det. Å andra sidan berättade min utsände polare att VF var helt klart det bättre laget större delen av matchen, borde punGterat i tredje i PP. Släpper istället herr Nordström fri och han gör som han ska. Tre stolpträffar i straffläggningen och Ahonen är inte tillräckligt kall. Bortförklaringar redan nu. Fiffan, hur ska detta gå? :va :rolleyes:

Överlag bra match, fin intensitet. Förjäkla kass med tvådomarsystemet tydligen, eller iallafall bra jävla petigt på sina håll.

Den generella matchbilden var iallafall att förloppet helt klart höll "säsongsklass".

I dag blev jag f.ö itutad Löfbergs Illa-kaffe. Fy fan.
Som vanligt är det olika bud om vem som borde vunnit matchen, finns flera versioner på nätet. Oddset på vilka som skriver vad är dock lågt...

Stryk fick ni i varje fall, dessutom tror ja de som skrivit att FBK var det något bättre laget har bättre hcokey koll. ;)
 

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
brynäs är det ända som gäller viserligen tror jag inte dom vinner men enda sedan bork tog över brynäs har det gått riktigt bra dom blir nog het i år
(hoppas jag)


Det blir en stabil mittenplacering i serien.:tummenupp

Sedan tror jag personligen på minst semifinal till våren.:yoparty

FORZA! Brynäs :D
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det blir en stabil mittenplacering i serien.:tummenupp

Sedan tror jag personligen på minst semifinal till våren.:yoparty

FORZA! Brynäs :D
Äntligen någon man kan hetsa på jobbet! :hihi Alla tjommar på min avdelning håller ju antingen på med ridsport, golf eller är totalt ointresserade.

Förresten så ser det ju rätt bra ut i Nordic Trophy. Obesegrade om man räknar ordinarie matchtid och serieledning!

Surt med Morrison, men han ska ju vara tillbaka i spel innan 22 oktober förhoppningsvis!

FORZA VF! :yoparty

Tack! nu vet jag vilken tråd jag ska läsa när jag har svårt att somna.....
Kul att man kan glädjas.
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Esa Pirnes har fått harpest. Det beror på att han ligger med hundar, enligt Anders Timell.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Brynäs ser ut att gå bra ialla fall nu på försäsongen. Många juniorer som har visat framfötterna. Ska bli intressant och se vad Brendl kan prestera....
Att Brynäs dessutom har en väldigt stor trupp kan ju bara ses som positivt. Många spelare att välja emellan och inte lika sårbara om//när skador börjar komma!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top