Elitserietråden 2007/2008!

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
*Suck* Ja vad säger man!!
Länge sedan jag såg killarna spela så uselt, de var tvåa på pucken hela tiden & tappade den stup i ett. Så här blir det inget guld.

Nu är det SKÄRPNING :mad:
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Såg inte Pihls "överfall" under matchen igår, men efter lite koll imorse så vore det RIKTIGT konstigt om han inte får någon/några matchers avstängning.

Jag menar, en liten vantvift gav storebror Holmqvist tre matcher. Vad ska då Pihls förfarande rendera i? Fast, det är ju slutspel, då är ju allt på planen tillåtet, även sinnessjuka chargings, boardings och nu high sticks. :rolleyes:


Edit: Jag tror att LHC sänker FBK-skutan ikväll. En får hoppas, ivf.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man vet att LHC kommer att vinna när de gör ett sådant mål som deras första....FBK fortsätter spela med huvudet under armen.

Inte för att jag hade mycket respekt för honom innan men efter det där står Pihl jävligt långt ner på listan över spelare man respekterar. Om inte diciplinnämnden stänger av honom fler matcher för det där är det skandal.

Hållundan --> "vantviftningen" var utan snack värd en avstängning. :fakta
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Absolut. Men kanske inte tre matcher, när tokiga checking from behind mot sargerna ger max en tvåa.

Förvånansvärt hur lätt Brunnström fick glida in igår när han gjorde 1-1 målet.
Det som var allvarligt där var ju att han gör det från båset. En oskriven regel i hockeyn som du säkert känner till.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det som var allvarligt där var ju att han gör det från båset. En oskriven regel i hockeyn som du säkert känner till.
Självfallet, det är dock inte riktigt det jag är ute efter. Jag ifrågasätter relationen mellan en förhållandevis "löjlig grej" (ja, oskriven regel, dumt, onödigt och osportsligt) och förfaranden som kan rendera i svåra skador och till och med men för livet.

Varför ger inte checking from behind (oavsett om det är Pihl, A-J Niemi, Wallin, Ward, Wernblom, Jämtin eller Ledin som gör det) längre straff än för det mesta 2 minuter? DÄR är problemet. Det finns en taskig, haltande och rentav förjävla dålig relation till vad som EGENTLIGEN sker.

Fult och farligt spel ska straffas. Hårt. Osportsligt spel ska givetvis också stävjas, men det är fan inte värre än farligt spel.
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Varför ger inte checking from behind (oavsett om det är Pihl, A-J Niemi, Wallin, Ward, Wernblom, Jämtin eller Ledin som gör det) längre straff än för det mesta 2 minuter?

Fega domare? Enligt reglerna så finns det tre möjliga straff för en checking from behind:
- Mindre straffet + Misconduct (2+10 min)
- Större straffet + Game Misconduct (5 min + GM)
- Match penalty (MP)
Om det bara blir 2 minuter så är det inte reglerna det är fel på utan domaren.
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Är faktiskt, tro det eller ej, optimistisk inför de kommande (förhoppningsvis) matcherna. Bara FBK får tummen ur och börjar åka lite skridskor och slutar med dessa förbannade junis, nej förlåt, pojklags misstagen.


Vafan höll Phil på med? :va Hoppas han blir avstängd resten av säsongen, gärna nån match in på nästa också.


Äääh du fattar inte hur bra LHC är.. (angående Phil är det givetvis bedövligt, men jag har svårt att tro att det verkligen var meningen att nitan' över läppen..)


Oj vad vi leker LHC!!!
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Verkar lite grinigt hos Karlstadpojkarna... kanske vore bättre att fokusera lite på sitt eget spel än att dra på sig onödiga utvisningar.
 

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Ja nu jävlar small det till. Dåligt av FBK att vika ner sig som dom gör, dom är ju ändå välbetalda proffs.
Men nu är det dags för STORstädning i truppen. Sevc, Letekainen (stavning?) och förhoppnigsvis Niskala är mycket välkommna nyförvärv.
Söderström, Mattson och Mattias J ser jag gärna i nån annan klubb.
Synd bara att Tuppurainen inte stannar...
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Ja nu jävlar small det till. Dåligt av FBK att vika ner sig som dom gör, dom är ju ändå välbetalda proffs.
Men nu är det dags för STORstädning i truppen. Sevc, Letekainen (stavning?) och förhoppnigsvis Niskala är mycket välkommna nyförvärv.
Söderström, Mattson och Mattias J ser jag gärna i nån annan klubb.
Synd bara att Tuppurainen inte stannar...

Som sagt. Varken du eller kommentatorerna verkar förstå hur bra LHC är.. Måste vi ta ut er tre gånger i rad i semi för att ni skall böja hajja? =)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top