Elitserietråden 2007/2008!

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Du e ju dummare än en jävla mongolidapa för fan.
Den var inte blockerad för fem öre, gå o läs regelboken innan du skriver nåt jävla muppjävel...


Hatar folk som tror dem kan hockey o ska komma o förstå sig på o säga si o så.. idiotjävel..
:rofl Gå nu till skåpet och ta den lilla tabletten du fick av farbror doktorn.

Läs regelboken? :rofl (igen) Efter vaddå? Jag använder ögonen för att kolla på tv bilderna.
Syns klart och tydligt att pucken är blockerad mellan plocken och benskyddet när Håkansson är där med klubban.
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
fylla fylla FYLLA JAG ÄR PILO JAG ÄR LYCKLIG JAG ÄR BÄST hv blå HV BLÅ Party

Svårt att vara ödmjuk när man är bäst :yoparty ÄT SKIT ALLA LHC FANS:D
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
:rofl Gå nu till skåpet och ta den lilla tabletten du fick av farbror doktorn.

Läs regelboken? :rofl (igen) Efter vaddå? Jag använder ögonen för att kolla på tv bilderna.
Syns klart och tydligt att pucken är blockerad mellan plocken och benskyddet när Håkansson är där med klubban.

Om du kolla på matchen o kollade o lyssnade på vad som sas istället för o va nå låtsassupporter o bara slökolla på hockeyn så hade du dels sett att pucken inte överhuvudtaget var under kontroll samt att domarbasen tillome sa i pausen att det var en felaktig avblåsning.
Men fortsätt tro att du vet nåt när du kollar me dina ögon du som kan hockey så jävla bra :tummenupp
 

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Om du kolla på matchen o kollade o lyssnade på vad som sas istället för o va nå låtsassupporter o bara slökolla på hockeyn så hade du dels sett att pucken inte överhuvudtaget var under kontroll samt att domarbasen tillome sa i pausen att det var en felaktig avblåsning.
Men fortsätt tro att du vet nåt när du kollar me dina ögon du som kan hockey så jävla bra :tummenupp

Vaddå kontroll? :va Blockering är blockering.

Menmen, bästa laget vann ju tillslut. Så det spelar ingen roll.
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03

Ekerholm

Guest
JAAAAAAAAAAAA SM GULD.... fy fan vad gött... det bästa laget vann...
 

blocket

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Öland
Hoj
Xjr 1300 å ett gammalt elände

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Jaha, det var det det. Förjävligt sorgligt. Synd att LHC blir blåsta på målet, men det är som det är. Tycker iaf att ska de förlora så är det så här. Jämn match, förhållandevis bra spel, tom powerplayet funkade ju lite grand. Jag var betydligt mer förbannad efter förra matchen i Jönköping. Nu spelade de iaf inte juniorhockey. Grattis HV71, ses nästa säsong.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jämtin är en gris som alla bör tycka illa om konstant. Ledin är jävligt nyttig för det mesta.

Jämtin kommer ju från hockeyns motsvarighet till Samhall, killen är totalt handikappad när han får pucken, han bara grisar och spelar fult, det är vad han kan. Ledin har jag stor respekt för, jobbar sjukt mycket, stökar, slår fantastiska passningar och är arg. Fast han har börjat filma en massa i år, sånt gillar vi inte. Det är nog Thörnberg som smittar.

Oj oj oj vilken match! Vem trodde det skulle bli såhär efter dom första finalmatcherna?
Fart och fläkt, tacklingar och dramatik (Iaf nu i slutet).

Sen angående det sista nu som hände. Är absolut inget mål. Liv har den ju blockerad mellan plocken och benskyddet, spelar ingen roll om det var blåst eller inte. Är den blockerad= inget mål.

Jag tror fröken ska plocka fram de stora glasögonen, pucken är inte blockerad mellan plock och benskydd utan mellan benskydd och stolpe vilket inte är blockering eftersom Liv inte har en endaste jävla aning om var pucken är och med andra ord inte har den under kontroll = inte blockering. Håkansson är aldrig på pucken och den har lossnat och är på väg mot mål innan han sticker in klubban där. Alltså skulle det varit mål, det finns inte ens skuggan av tvivel av det - inte ens för en HV-supporter (trots att du håller på Färjestad ;) ).

Grattis HV - ni var det bättre laget i tre av de sex matcherna men igår var det rent bonnaflyt att ni vann - det gör inget, det var otroligt kul att se att LHC spelar som de ska trots att de får domsluten mot sig.

Den största slutsatsen av det här slutspelet är ju dock att blir det inte fyrdomarssystem till nästa säsong så vet jag i alla fall en som inte kommer se mer på Elitserien.
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Oj oj oj vilken match! Vem trodde det skulle bli såhär efter dom första finalmatcherna?
Fart och fläkt, tacklingar och dramatik (Iaf nu i slutet).

Sen angående det sista nu som hände. Är absolut inget mål. Liv har den ju blockerad mellan plocken och benskyddet, spelar ingen roll om det var blåst eller inte. Är den blockerad= inget mål. Trodde LHC hade lärt sig det efter förra matchen.



Edit: Bra supportrar som buar ut sitt eget lag i en skapligt viktig match i en sm-final serie. Starkt jobbat! :tummenupp

Lär dig nåt om hockey först. Den är inte blockerad och Rönnmark blåser dessutom alldeles för tidigt så gå och lägg dig muppjävel.
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Angående diskussionen om bortdömda målet, tänk på att domaren har ungeför en tiondelssekund att ta ett beslut. I det här fallet blåste han ju lite väl tidigt. Men men... Spelare slår felpassningar, domare tar lite väl snabba/ (helt åt helvete fel beslut) ibland. Man kan inte klandra honom.

Hursomhelst va det en grym match! Väldigt spännande... Och jag led med Linköping när dom fick lite väl många domslut emot sig. Men jag tycker domaren ska ha en eloge för att ändå få kontroll om matchen tillslut. Det kändes ändå som att Linköping fick en ärlig chans till att vinna.

Men vilket jävla skitmål det sista målet va då... Snacka om röta! :) Man kunde ju önska att det målet som avgjorde allt kunde vara lite snyggare. Typ ett friläge egen blå och en sköndragning och en liten lyftning i nättaket...

Men ett mål är ett mål! :)

Grattis som fan HV71! Och speciellt Grillfors som är en gammal lagkamrat med mig...
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ja herrejävlar. Patric Blomdahl till VF.

En ärkegris som man måste lära sig att gilla nu då. Å andra sidan behöver VF en "Ledin-typ"...
 

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Lär dig nåt om hockey först. Den är inte blockerad och Rönnmark blåser dessutom alldeles för tidigt så gå och lägg dig muppjävel.

:lol Ni är för roliga!

Ok, ber om ursäkt för att jag hade en åsikt. Ska inte hända igen... :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top