Elitserietråden 2008/2009

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Pratar vi historia och traditioner så rekommenderar jag en liten visit till denna sida.

Det roliga är ju att R6Sandra på fullaste allvar tror att dom har mest kultur, är bäst på allt.
Sen är det ju bara gratulera till kvalserien, jag ser hellre AIK i elitserien....

Ett tips till dig, vi vet att ni har ett elitserie lag, du behöver inte försöka övertyga alla om det. Alla vet att det är skit där nere men vi låter er ändå komma in i finrummen emellanåt.

Ta inte allt på sånt jävla stort allvar..

R6Sandra

Rögle för alltid
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
R6:a 99:a
Det roliga är ju att R6Sandra på fullaste allvar tror att dom har mest kultur, är bäst på allt.
Sen är det ju bara gratulera till kvalserien, jag ser hellre AIK i elitserien....

Ett tips till dig, vi vet att ni har ett elitserie lag, du behöver inte försöka övertyga alla om det. Alla vet att det är skit där nere men vi låter er ändå komma in i finrummen emellanåt.

Ta inte allt på sånt jävla stort allvar..

Men vi kommer inte att hamna i kvalserien så om aik nu skulle gå upp tar do iaf inte vår plats!
Men kanske slödertälljes eller djurgårdens!

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Men vi kommer inte att hamna i kvalserien så om aik nu skulle gå upp tar do iaf inte vår plats!
Men kanske slödertälljes eller djurgårdens!

Jag hatar tälje över allt annat, men det blir jävligt roliga "derbyn" mot dom. Mycket känslor som ska ut då. Så dom vill jag ha kvar. Sen skulle det vara bra för svensk hockey om ett till Stockholms lag kom upp.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag hatar tälje över allt annat, men det blir jävligt roliga "derbyn" mot dom. Mycket känslor som ska ut då. Så dom vill jag ha kvar. Sen skulle det vara bra för svensk hockey om ett till Stockholms lag kom upp.
Varför i hela friden då? Vad tillför en match på sunkhovet med 3000 åskådare svensk hockey?

R6Sandra

Rögle för alltid
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
R6:a 99:a

Varför skulle det vara bra med ett sthlm´s lag till?
Ni har ju ens inte någon publik som det är nu, hur skulle det då gå sen?
Ska kanske köpa den precis som man värvar spelare..
Men fråga malmö´s dom är nog nöjda om dom har något att titta på som håller samma låga klass..

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Var en sväng på HardRock i lördags kväll efter VF-SAIK. "Träffade" lite VF-folk och jag tog i hand med Kallio. Jag passade på att tacka för allt och gratulera till ett fint mål.

Det var stort.

(Måste vara segt för stora idrottsprofiler att behöva lystra till smått bedövade sportfånar bara för att man visar sig på stan. Undertecknad inräknad.)

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Pratar vi historia och traditioner så rekommenderar jag en liten visit till denna sida.

Det är ingen idé att försöka förklara för vissa bönder som besöker den tråd, de har fällt ut skygglapparna och bestämt sig för att Ängelholm och Karlstad har mkt bättre läktarkultur, historia, hockeyarenor m.m. Jag går hellre till en arena (Hovet) med arv och tradition, med många minnen sedan 40 år tillbaks för min del, än en ny arena som heter läkerol eller löfbergs lila.

Man kan och får tycka illa om andra lag, men att säga att t.ex. Brynäs inte har arv och traditioner, eller att Färjestad är ett bottenlag det gör inte jag iaf.

Vissa fakta behöver man nog ha med sig, sedan kan man tycka illa om DIF, det är helt ok, men om man på fullaste allvar tycker att vi inte har någon läktarkultur, hockeytradition, ingen publik osv, då har man nog kört ner huvudet lite väl långt i dyngstacken.

Djurgår´n tills jag dör!:yoparty

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Det är ingen idé att försöka förklara för vissa bönder som besöker den tråd, de har fällt ut skygglapparna och bestämt sig för att Ängelholm och Karlstad har mkt bättre läktarkultur, historia, hockeyarenor m.m. Jag går hellre till en arena (Hovet) med arv och tradition, med många minnen sedan 40 år tillbaks för min del, än en ny arena som heter läkerol eller löfbergs lila.

Man kan och får tycka illa om andra lag, men att säga att t.ex. Brynäs inte har arv och traditioner, eller att Färjestad är ett bottenlag det gör inte jag iaf.

Vissa fakta behöver man nog ha med sig, sedan kan man tycka illa om DIF, det är helt ok, men om man på fullaste allvar tycker att vi inte har någon läktarkultur, hockeytradition, ingen publik osv, då har man nog kört ner huvudet lite väl långt i dyngstacken.

Djurgår´n tills jag dör!:yoparty

Kunde inte skriva det bättre själv.

Förstår de som inte har åldern inne tycker att det är dåligt drag på läktarna i Stockholm. Förutom storsatsningarna och finalerna 2000/2001 har det ju varit dött, speciellt i Globen, den senaste 10+15 åren. Nu börjar det ordna till sig igen och även sorkarna har fått upp stämningen denna säsong. Publiksiffermässigt (viktig fråga att diskuteras om man är bajare och numer även sork) så har väl snittet ändå legat topp fem under alla år.

...när han träffar pucken så blir det mål...

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
DIF!!!! DIF!!! DIF!!!

Men faaan vilken nagelbitare det blir i varje omgång nu!

Djurgårn tills jag döööör!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ja, kämpa på där nere i botten. Det är tur att det var mycket folk på matcherna i Stockholm förr, så kan ni åtminstone prata om hur bra det var förr.

Vi 'bönder' lever i nuet.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Fittirackern! Nu börjar det likna något. Finns det något lag som härligare att tvåla till än Läääääääääääääääääääääiiiiiiijjjjjjjjjnkööööööööööööööping?

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Fittirackern! Nu börjar det likna något. Finns det något lag som härligare att tvåla till än Läääääääääääääääääääääiiiiiiijjjjjjjjjnkööööööööööööööping?

:skrattaåt :rofl Ja jävlar, idag gick faktiskt alla matcherna precis som jag hoppades. Blir nog slutspel för Skellefteå AIK i år igen :)

5 matcher kvar nu... :gnissla
Nåja, kvalserieplatserna är ju klara. Bra jobbat, Rögle :arsele

Ser fram emot fler sthlms-derbyn i wünderschöna Hovet nästa säsong :tummenupp :hihi

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Var på LHC-Timrå 1-3 i lördags. Med den fjutthockey som LHC presterade då så blir det inget guld i år heller:mad:

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Föööör Djurgården är inte att leka med.....

Phuuuuu! Jädrans vad det är fortsatt skitnödigt läge...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0