Elitserietråden 2008/2009

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jahaja... det tog en halv period så var den här kvällen förstörd.

FY SATAN SÅ SJUKT JÄVLA PISSDÅLIGT FÖRSVARSSPEL AV SKELLEFTEÅ AIK
:mad: :huvet :huvet :huvet :mad: :mad:

Bara att dra ner rullgardinen, Skellefteå har ju för faan redan gått å lagt sig...

JAG SKÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄMS!!!!! :(

Smagatusk

Guest
Jahaja... det tog en halv period så var den här kvällen förstörd.

FY SATAN SÅ SJUKT JÄVLA PISSDÅLIGT FÖRSVARSSPEL AV SKELLEFTEÅ AIK
:mad: :huvet :huvet :huvet :mad: :mad:

Bara att dra ner rullgardinen, Skellefteå har ju för faan redan gått å lagt sig...

JAG SKÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄMS!!!!! :(

Än så länge är jag stolt som en tupp:banana

Men jag förstår dig, 6-0 och matchen är inte ens slut... Timrå gjorde sitt jobb, så än så länge lever hoppet på sexlingen. 2 lock om den går in:)

Smagatusk

Guest
Och min sexling sprack... Förbannade Linköping. Kan ni aldrig lyckas med nå´t!!!:huvet

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
:confused:
Jaha, så har vi fått ta del av "läktarkulturen" på sunkhovet igen.

Var du där? Nåväl, skit samma. Att diskutera med dig Valmers är som att slåss med väderkvarnar... Jag borde veta bättre:huvet

Mitt stolta Djurgårdshjärta förbjuder mig dock från att kommentera rent infama påståenden.

En klack som mangrannt stannar kvar trots 0-3 efter 1:a och sjunger fram sitt lag till 3-4 är då mer än vad många klackar förmår i elitserien.

Färjestads bortskämda publik som bara hyllar sitt lag vid framgång är ett skräckexempel för de flesta supporters i Sverige.:arsele

MEN; Nu ska du få höra hur man kan bete sig om man har en helhetssyn på idrott och hockeykultur;

Jag medger utan förbehåll att laget Färjestad är äckligt effektiva och har en bländande målvakt. (trots lite väl mkt anlag för teater, men det bjuder vi på)
Därför stod det 0-4 innan DIF vaknade och satte lite press fram till 3-4.
Vi kan om vi vill rubba även topplagen.
Jag gick stolt och rakryggad från ännu en kul kväll med Djurgårdsfamiljen.

(Å så kan du slutligen släppa det där med sunkhovet, för vi Djurgårdare ÄLSKAR hovet.) Nånting kanske går in iaf....

Puss & Kram:krama

Last edited:

EmiliosFantomen

Guest
Tacka vetja Omark
[YOUTUBE-ID]dtx4WcCd7WY[/YOUTUBE-ID]

För bättre stämning kan ni få en ramsa att öva på i samband med klippet.

Omark är vår idol!
Omark är vår idol!
Käka marshmallows å gör mål!
Omark är våår idoool!

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Var du där? Nåväl, skit samma. Att diskutera med dig Valmers är som att slåss med väderkvarnar... Jag borde veta bättre :huvet

:rofl Valmers är som en B52-bombmatta från lilleputtlandet karlstad... :hihi
Eller nåt...men han ger sig aldrig. :rolleyes:

Å så kan du slutligen släppa det där med sunkhovet, för vi Djurgårdare ÄLSKAR hovet.

Faan. Jag är från Skellefteå, och älskar oxå Hovet... :näsblod
Få se nu...frugan é ju från STHLM & Djurgårdare...men...näe...Måste nog snarare va för att Skellefteå AIK vinner där så ofta.

Nästa gång den 24 februari :FU

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
:rofl Valmers är som en B52-bombmatta från lilleputtlandet karlstad... :hihi
Eller nåt...men han ger sig aldrig. :rolleyes:

Faan. Jag är från Skellefteå, och älskar oxå Hovet... :näsblod
Få se nu...frugan é ju från STHLM & Djurgårdare...men...näe...Måste nog snarare va för att Skellefteå AIK vinner där så ofta.

Nästa gång den 24 februari :FU

See :arsele U on tuesday mate!:arsele

Å tack för hjälpen med att ta två pinnar från reservdanskarna!

Nu är det mer än skitnödigt läge...:(

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
:confused:

Var du där? Nåväl, skit samma. Att diskutera med dig Valmers är som att slåss med väderkvarnar... Jag borde veta bättre:huvet

Mitt stolta Djurgårdshjärta förbjuder mig dock från att kommentera rent infama påståenden.

En klack som mangrannt stannar kvar trots 0-3 efter 1:a och sjunger fram sitt lag till 3-4 är då mer än vad många klackar förmår i elitserien.

Färjestads bortskämda publik som bara hyllar sitt lag vid framgång är ett skräckexempel för de flesta supporters i Sverige.:arsele

MEN; Nu ska du få höra hur man kan bete sig om man har en helhetssyn på idrott och hockeykultur;

Jag medger utan förbehåll att laget Färjestad är äckligt effektiva och har en bländande målvakt. (trots lite väl mkt anlag för teater, men det bjuder vi på)
Därför stod det 0-4 innan DIF vaknade och satte lite press fram till 3-4.
Vi kan om vi vill rubba även topplagen.
Jag gick stolt och rakryggad från ännu en kul kväll med Djurgårdsfamiljen.

(Å så kan du slutligen släppa det där med sunkhovet, för vi Djurgårdare ÄLSKAR hovet.) Nånting kanske går in iaf....

Puss & Kram:krama
Vad yrar du om? Det var AIK:s "fans" som visade sitt rätta ansikte på sunkhovet.

Det var väl kul att Djurgården fick till lite spänning i matchen, men hur menar du när du pratar om att Färjestads supportrar bara hyllar laget vid framgång? Ska vi jämföra publiksnitt igen? Ska vi dessutom lägga till att det bor 10 gånger fler potentiella supportrar i Stockholm jämfört med Karlstad?

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Vad yrar du om? Det var AIK:s "fans" som visade sitt rätta ansikte på sunkhovet.

Det var väl kul att Djurgården fick till lite spänning i matchen, men hur menar du när du pratar om att Färjestads supportrar bara hyllar laget vid framgång? Ska vi jämföra publiksnitt igen? Ska vi dessutom lägga till att det bor 10 gånger fler potentiella supportrar i Stockholm jämfört med Karlstad?

Eftersom denna tråd heter "Elitserietråden", förutsätter jag att det handlar om lag i elitserien.

Det jag referar till är den totala avsaknaden av stämning i kaffeburken i Karlstad och bland era supportrar som besöker Hovet.

Potentiella möjligheter till aktiviteter är något fler i storstan, och tyvärr verkar inte idrott vara lika prioriterat från kommunen sida i Stockholm som på landsorten.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Potentiella möjligheter till aktiviteter är något fler i storstan, och tyvärr verkar inte idrott vara lika prioriterat från kommunens sida i Stockholm som på landsorten.

Fast imorgon är det närmast fullsatt på Valmers love-to-hate-"sunkhov" :hihi
Plockade ut biljetterna i eftermiddags.

Att stämningen blir bra tvivlar jag inte på :tummenupp
Huvudsaken matchen är ok & pausbiran kall nu bara... :fyllisar

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Eftersom denna tråd heter "Elitserietråden", förutsätter jag att det handlar om lag i elitserien.

Det jag referar till är den totala avsaknaden av stämning i kaffeburken i Karlstad och bland era supportrar som besöker Hovet.

Potentiella möjligheter till aktiviteter är något fler i storstan, och tyvärr verkar inte idrott vara lika prioriterat från kommunen sida i Stockholm som på landsorten.
Konstigt, sist jag såg Djurgården i Karlstad var det kanske 4-5 stackare på bortaståplats. Fast ni kanske hördes ändå? Har du ens varit i Karlstad?

Där kom den där enormt dåliga bortförklaringen igen, "Potentiella möjligheter till aktiviteter är något fler i storstan, och tyvärr verkar inte idrott vara lika prioriterat från kommunen sida i Stockholm som på landsorten."
Allvarligt, klarar ni inte ens av att attrahera 10-12 tusen åskådare i en miljonstad? Hur går det ihop med den påstått fantastiska läktarkulturen? I Göteborg är den kommunalägda arenan nästan alltid fullsatt, hur förklarar du det?
Det är riktigt pinsamt att höra dessa bortförklaringar gång på gång. Men visst, vill ni leva i villfarelsen att man på "landet" bara har att välja på att gå på logdans eller elithockey, samt att alla kommuner utanför Stockholm skänker bort arenorna gratis till klubbarna så är det OK för mig. Ni kan ju alltid sitta och titta på VHS hur det var sista gången ett stockholmslag vann SM-guld, och bläddra i maratontabellen tills tummarna blöder.
Vi bonnjävlar väljer att se till nutiden och framtiden.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0