Elitserietråden 2009/2010!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mitt inlägg handlade om ditt eviga orerande om publiken och Hovet. Har inte hört det på ett tag, så du kanske förstått ett och annat. Tackar vi för.

Djurgården är det enda elitserielag som ökat sitt publiksnitt från förra säsongen. Denna ökning började tidigt, innan tabellplaceringen var bra.
Klacken behöver vi inte nämna, den har varit stor och bra de tre senaste säsongerna. Sen vi flyttade tillbaks till Hovet.
Med ett publikunderlag på kanske 2 miljoner människor vore det väl otroligt om man inte kunde fylla Johannes Lada?

Nu när även Stockholmarna verkar ha fattat att man kan gå på hockey, kanske vi slipper snacket om att storpublik kräver en egen arena?

Vad gäller Färjestad blir jag förvånad om man ens orkar lura dit halvfullt, drygt 4000, nästa hemmamatch. Så illa är det.

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Väntar på en Mille...
Djävlar vilken bra och underhållande match det var mellan Frölunda och HiV71 ikväll, det finns kanske hopp trots allt för en elitserie som jag nästan tröttnat på i år, tycker hockeyn brukar hålla katastrofdålig kvalitet oftast.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Vilken skitmatch mellan Brynäs och Modo idag,men tre poäng är ju alltid tre poäng...

Då såg du inte DIF-SAIK ikväll... :rolleyes:

Satt på läktarn med Skellefteå AIK-matchtröja på mig och ville tammefaan bara sjunka rakt genom läktaren. Nog det sämsta jag sett SAIK prestera NÅGONSIN... :huvet

Mest tacksam att det inte blev 12-0 till DIF. :D

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Den där Gorens verkar vara en festlig prick!
Nog för att Karlstads finaste gäng, eller vad de nu kallar sig för fränt på engelska, är ståplatsdrägg som 99% av alla andra ståplatsare, men att en professionell spelare (det smärtar mig att kalla Goren för professionell just nu) låter sig provoceras så till den milda grad är helt otroligt.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Man vill ju hoppas och tro på sitt lag varenda jävla match, men det finns ingenting som tyder på någon sorts vändning i trenden.

Det är sannolikt bara att gratulera Timrå till tre friska poäng.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Man vill ju hoppas och tro på sitt lag varenda jävla match, men det finns ingenting som tyder på någon sorts vändning i trenden.

Det är sannolikt bara att gratulera Timrå till tre friska poäng.

Nja, om Färjestad har sex raka matcher utan seger och dessutom fyra raka förluster så skulle jag nog satsa pengar på att dom vinner den här, dessutom, hur mycket det än tar emot att säga det så är Färjestad ett bättre lag i grunden... Så om jag skulle satsa pengar på dagens matcher så skulle jag satsa på Färjestad...

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Är det Klockglenn som sköter målfyrverkerierna också?Borde kunna hålla sig till pucken är inne i målet åtminstone...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Frölunda, snart på en uterink nära dig.

Mitt rått är mågat. Jag kommer inte gå på en match till denna säsong sålänge Idol-Ahdrian, Blocket-Nubben och dump-the-puck-blaj-blaj-Dahlén är kvar.

fy fan

Säger som Sparven. AVGÅ!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Intressant att se om Axelsson och Bartecko kan ge FBk ett offensivt lyft. Potenialen finns allt men det ska omsättas i mål också. Lubos var ju riktigt grym i LHF de år han spelade där, utom sista då han fick andrafiolen bakom Omark och Harju.
Jag är optimist och tror på ett lyft för FBK så att de klarar sig förbi kvarten åtminstone.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Intressant att se om Axelsson och Bartecko kan ge FBk ett offensivt lyft. Potenialen finns allt men det ska omsättas i mål också. Lubos var ju riktigt grym i LHF de år han spelade där, utom sista då han fick andrafiolen bakom Omark och Harju.
Jag är optimist och tror på ett lyft för FBK så att de klarar sig förbi kvarten åtminstone.
Japp ser bra ut nu tycker jag, ska bli intressant att se hur det går i dom två kommande matcherna :banana:banana

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Japp ser bra ut nu tycker jag, ska bli intressant att se hur det går i dom två kommande matcherna :banana:banana
Ska bli intressant att se om de lyckas hålla lite vind i seglen mot MoDo idag, det borgar väl som vanligt för en svag isnat och en 3-1 seger för MoDo.... :gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept