Elitserietråden 2009/2010!

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Lite sen kommentar om Dick Axelsson;
När han var i Djurgården så var det löpträning och alla tog i så det smakade blod i käften (nja kanske inte Linkan då...) Och när han frick frågan om varför han inte tog i så blev svaret; " haru sett nån som lärt sig dribbla genom löpträning?" Säger allt om honom. en illojal spelare som inte var välkommen i DIF och inte i AHL (Vilket lag har jag förträngt) Vassego Färjestad, en begåvad spelare fysiskt, men knappast i psyket...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Lite sen kommentar om Dick Axelsson;
När han var i Djurgården så var det löpträning och alla tog i så det smakade blod i käften (nja kanske inte Linkan då...) Och när han frick frågan om varför han inte tog i så blev svaret; " haru sett nån som lärt sig dribbla genom löpträning?" Säger allt om honom. en illojal spelare som inte var välkommen i DIF och inte i AHL (Vilket lag har jag förträngt) Vassego Färjestad, en begåvad spelare fysiskt, men knappast i psyket...
Tack. Han är en trollerigubbe som ingen som är aspirant på SM-guldet tackar nej till. Därav Djurgårdens FF:s ljumma intresse, förstås.

Jag går inte på sådana där gajs-lockelser.

Men visst, en seger är en seger. Det blir dock inget slutspel ändå. Oavsett om Lillis Lundh gastar i båset eller ej.
Av alla jävlar lyckas ni "förstärka" med Lillis. Jag lider med er.

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Tack. Han är en trollerigubbe som ingen som är aspirant på SM-guldet tackar nej till. Därav Djurgårdens FF:s ljumma intresse, förstås.

Av alla jävlar lyckas ni "förstärka" med Lillis. Jag lider med er.

I F, inte FF... Och Dick Axelsson, jag säger som dom flesta Djurgårdare: SLIT HONOM MED HÄLSAN!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ängsligaste laget i Elitserien är utan konkurrens Färjestad. Bergsäker 4-1-ledning och bud på både 5-1 och 6-1, men så blev det 4-2 efter slarv. Panik. Bajs i byxan. Pang 4-3 och det var på håret att det gick vägan.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Aha, jag trodde det var FF med tanke på alla fotbollströjor på läktarna.

Herrejösses vad tröttsam du är med fotbollströjetjatet...:arsele

Jag har förmodligen förklarat detta 4-5 ggr de senaste åren, men det går bara inte in. Vi är DJURGÅRDARE.
Både i fotboll och hockey. Punkt! Samma fans, samma supporterförening i båda sporterna. Man måste vara väldigt mycket från landet för att inte förstå detta.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Trodde Karlstad var landet ?!?! Men ja kanske har fel... :D

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ser bra ut för DIF denna säsong. ska se dom spöa HV71 live den 8:e var de tänkt. blir itne att man får se så många matcher live här nere så får passa på.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
När det gäller Dick Axelsson är det kul att alla fans runtomkring som antagligen inte har mött honom vet bättre än FBKs ledare och spelare som möter honom dagligen. Hade han varit en sådan oroshärd hade FBK inte tagit tillbaka honom, se på tex. Goren där man gör sig av med honom dels på bristande produtkion men även på att han tydligen inte passade i gruppen.
Dick har förövrigt gjort 10+19 på 37 mathcer i FBK-tröjan. Helt ok facit..

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
När det gäller Dick Axelsson är det kul att alla fans runtomkring som antagligen inte har mött honom vet bättre än FBKs ledare och spelare som möter honom dagligen. Hade han varit en sådan oroshärd hade FBK inte tagit tillbaka honom, se på tex. Goren där man gör sig av med honom dels på bristande produtkion men även på att han tydligen inte passade i gruppen.

Med Goren var det inget annat att göra, ffa. om det var sant att han skulle ha hotat fans...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Sist mot Brynäs var han en av två, tre klart lysande profiler i Färjestad, en irrationell spelare som på egen hand skapar oerhört mycket.
Om inte Djurgårdens FF vill ha en sådan spelare i laget är det bara att tacka och ta emot.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ger du aldrig upp?

Och att Dick Axelsson var en av "två, tre klart lysande profiler" i fbk mot Brynäs säger mera om laget i övrigt än om Dick Axelsson...
Ja, vi får väl se hur det går i slutspelet. Kul att DFF är med för en gångs skull.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Så gott, så levande, Cluben är där dom ska vara.

Hoppas innerligt att dom inte får några skador och dom kan höja sig ett snäpp till under slutspelet.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept