Elitserietråden 2009/2010!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Skitsnack ?
Det är inte första gången Jens gör såna idiot grejer. Han är en av Frölundas grovarbetare, matchen är förlorad, han tar sats mot Norrena och vänder in mot Hävelid för att han ska tackla honom över Norrena. Det är inte första gången han gör det, följer du hockeyn någorlunda så är det hans sätt att spela. Han vet att han kan tackla Norrena, utan att riskera en utvisning om det är en back som är på honom i sista skedet. Norrena SKA skydda sig i ett sånt läge, det ska alla målvakter göra, det han gör fel är att han slår in handsken, hade han satt upp handsken hade skadorna blivit dom samma, men han hade inte blivit avstängd.

Som jag sa innan. Avstängning självklart, men bara en match. Jag tror ju inte Norrena ville skada Jens, utan ge honom en propp och den träffade olyckligt.
Att skydda sig och att skicka upp en hård rak vänster i fejan är ju två olika saker. Sjukt onödigt och fult.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Allvarlig talat? snacka om enögd LHCsupporter:D

Jensa är inte i näääääääärheten av att köra över Norrena, om han hade velat göra det så hade det nog varit din målvakt som var borta med hjärnskakning och inte Jens.

Så du menar att Jens inte satsade på Norrena i det läget ? Han är på väg rakt in i honom i hög fart och visar ingen tendens till att vika av. Hävelid trycker honom i sidan, bort från Norrena men ändå är han på väg rakt in i målisen.

Jag har inte sagt att det var rätt av Norrena att nita honom. Men en målvakt som får en spelare mot sig ska skydda sig. Hade Norrena inte slagit in handsken hade han blivit överkörd och troligtvis ådragit sig en skada värre en den Jens fick. Jensa fick ett litet sår i pannan och hjärnskakning. Jag skulle bli förvånad om han inte spelar imorgon.

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Väntar på en Mille...
Ja jag menar precis att jensa ABSOLUT INTE satsar på Norrena i det läget, du är nog ganska ensam om att se det på detta sättet. Jens bromsar in och är på väg vid sidan om målet det är så långt ifrån en överkörning det kan komma.

Du bör nog kika på tvbilderna igen.

Ett sätt du kan se att Jensa överhuvudtaget inte har en tanke på att köra på Norrena är hur oförberedd han är på smällen han har inga som helst planer på att träffa målvakten och är därför helt oförberedd när han får en handske i ansiktet helt plötsligt.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Ja jag menar precis att jensa ABSOLUT INTE satsar på Norrena i det läget, du är nog ganska ensam om att se det på detta sättet. Jens bromsar in och är på väg vid sidan om målet det är så långt ifrån en överkörning det kan komma.

Du bör nog kika på tvbilderna igen.

Ett sätt du kan se att Jensa överhuvudtaget inte har en tanke på att köra på Norrena är hur oförberedd han är på smällen han har inga som helst planer på att träffa målvakten och är därför helt oförberedd när han får en handske i ansiktet helt plötsligt.

Om han inte är påväg mot Norrena är det rent av ett jävla mirakel hur han då kan hamna där. Hävelid trycker honom i sidan och försöker trycka han ut mot sargen. Hur kan han även då hamna mitt framför Norrena. Jag var på matchen, jag har sett bilderna om och om igen. Han bromsar inte eller försöker svänga av han är påväg mot Norrena. Han är ju inte direkt Frölundas finlirare, han är deras jämtin, han kör för att provocera spela sitt fulspel.

Norrena gjorde en ful grej, han har inte försökt mörda någon, fan vad det ska förstoras upp.

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Väntar på en Mille...
Jag vet inte hur många hockeymatcher du har sett men det är ganska vanligt att spelare åker runt målvakten när pucken är där, ibland sprutar dom till och med lite snö på honom? därifrån till en överkörning är det ganska långt, och det är inte på något sätt en satsning mot Norrena som görs.

Men skit samma nu tre matchers avstängning för Norrena visar iallafall att disciplinnämnden tar hyfsat allvarligt på detta, bra det.

Hoppas serien är avgjord efter dessa tre matcher då.

Jb6

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Hoj
Yamaha WR 250 X - 08 Honda XR 125 - 04
Han var rätt hyfsad den där Engstrand... :rolleyes:

fyfan vilken match... men det slutade ju bra :D

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Aaaaahahahaha, vilken otroligt oförtjänt seger! Men seger it is! :tummenupp

Edit: Varför yras det om "proffsligor"? Skulle Elitserien vara en amatörliga då, eller? Konstigt, med tanke på att alla spelare är anställda på heltid av respektive lag.

Last edited:

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Aaaaahahahaha, vilken otroligt oförtjänt seger! Men seger it is! :tummenupp

Vad ska man säga. Engstrand är kung, synd att han inte får hålla nollan, men han gör fan inte många fel under hela matchen.

Frölunda får in sitt mål med 30sek :mad: kvar. Sen drar dom det vassaste strået i förlängningen.

Vi borde vunnit matchen på ordinarie tid, men Frölunda förtjänade nästan att vinna på övertid. Nu har vi 2 viktiga hemma matcher framför oss.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vad ska man säga. Engstrand är kung, synd att han inte får hålla nollan, men han gör fan inte många fel under hela matchen.

Frölunda får in sitt mål med 30sek :mad: kvar. Sen drar dom det vassaste strået i förlängningen.

Vi borde vunnit matchen på ordinarie tid, men Frölunda förtjänade nästan att vinna på övertid. Nu har vi 2 viktiga hemma matcher framför oss.
Jag tror vi pratar om olika matcher. :gnissla

geting

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Väntar på en Mille...
Engstrand var helt ok men vi var aaaaaaaalldeles för snälla mot honom, ingen trafik framför mål och ingen som tar returer och bara skott från hörnen, då är det lätt att glänsa.

Sjukt välförtjänt seger förresten, fy fan vad tråkigt LHC spelar.

Måste knipa en av de två borta nu.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Så skönt att tvåla dit SAIK. Det ska bli intressant att se hur lagen reagerar i nästa match.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Så skönt att tvåla dit SAIK. Det ska bli intressant att se hur lagen reagerar i nästa match.
Ja, Färjestad kan knappast räkna med samma domarfavörer (om än delvis omedvetna) i nästa match.

Spelet är fortfarande knackigt, med för slöa avslut och, framförallt, samma ängslighet vid minsta motgång som vi sett hela säsongen.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Mendeäjurentförjävlit! Kåmm igenn nu, Skelleftefäns!
Inte alls en bra match, man kan inte ge upp bara för att motståndarlaget har mer rutin...

Nä, föfan, visa lite balle nu.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...