Elitserietråden 2009/2010!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kul att höra att Göteborgarna är så blåögda som vanligt. Sist gnällde ni som fan när Norrena lägger en obs, "handske" i huvudet på en spelare. Som på sin höjd kan orsaka en fraktur i näsa eller käke. nu fick han endast ett litet sår i pannan och en hjärnskakning.

Men när ni crosscheckar in Jämtin i sargen i det läget där han står 1meter ifrån som är livsfarligt, så är han en kärring och filmare. Han kunde ådragit sig betydligt allvarligare skador. Fraktur i nacke, förlamning och alla diverse andra skador.
Sen förstår jag inte vart du vill få det till en filmning, han är på benen igen inom 3sek.

Till skillnad mot Frölunda som måste snacka om varenda utvisning.
Bitter?

Norrena är slut i huvudet när han klubbar ner Karlsson, inget snack. Niklas Anderssons matchstraff är HELT horribelt. Visst, vid första anblicken (domarsituationen) ska han ha en tvåa, helt klart. Men att Håkansson gick fri utan en enda tvåa i sin "bärsärk" i mitten av andra, då han i synnerhet agerat likadant/värre än #24, med ful tackling mot sargen. Då är det snett.

Vidare ser man på reprisbilderna när Jämtin fick sin lilla touch att han filmar och förstärker situationen som fan. Man ser ju till och med hur den lille gynnaren ligger och lurtittar in mot isen, för att samla ihop alla tre hjärnceller för att gå till motattack på Niklas.

Charmigt.

Edit: "Plastcluben" darrar. :hihi

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Satan vi illa att SAIK lyckades vinna i förlängningen, men jag tror och hoppas att FBK ändå tar denna serie. Liten tröst iallafall att Andersson puttade in Jämtin i sargen :)

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
"Vi är Djurgårn, vi är Djurgårn, Super Djurgårn..."

:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:banana:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Bitter?

Norrena är slut i huvudet när han klubbar ner Karlsson, inget snack. Niklas Anderssons matchstraff är HELT horribelt. Visst, vid första anblicken (domarsituationen) ska han ha en tvåa, helt klart. Men att Håkansson gick fri utan en enda tvåa i sin "bärsärk" i mitten av andra, då han i synnerhet agerat likadant/värre än #24, med ful tackling mot sargen. Då är det snett.

Vidare ser man på reprisbilderna när Jämtin fick sin lilla touch att han filmar och förstärker situationen som fan. Man ser ju till och med hur den lille gynnaren ligger och lurtittar in mot isen, för att samla ihop alla tre hjärnceller för att gå till motattack på Niklas.

Charmigt.

Edit: "Plastcluben" darrar. :hihi

Jag har aldrig sagt att det Norrena gjorde var snyggt gjort. Sen så ska inte det Niclas gör vara matchstraff efter man sett reprisen, men det är värt en 2+10. Domaren dömer väl på att det är en tackling i en farlig situation inte på vad som hände.

Nu får du allt lugna dig en smula, kollar du situationen med Håkansson i 2:a så kommer Håkansson in i och ska göra en regelrätt tackling och er spelare ser det och vänder sig om mot sargen precis innan tacklingen kommer. Man kan ju inte spela hockey och vända ryggen till när man ser att man ska få en tackling och på så vis få den andra spelaren utvisad. Hade han stått med ryggen till och inte sett Håkansson hade det också varit en riktigt ful tackling som inte ska ske på rinken.

Jag såg faktiskt inte var Jämtin filmade, visst tittar han upp med en grinchen look efter tackling, men det är ju inte så att han ligger kvar och låtsas ha ont och spelar vidare på något. Jag tycker inte det var matchstraff men mig gör det inget att han dömde det. Domarnivån är så sjukt låt så man blir inte förvånad.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jämtin yrade tydligen om att "ska man bryta ryggen innan de slutar?". Vilken liten, stackars ynkrygg (precis som Ledin, för övrigt).
Han utger sig för att spela "tufft", men blir livrädd så fort någon tacklar lite. Visst, Niklas Andersson ska ha en tvåa för crosschecking, men det var onödigt av Niklas, han kunde ha tacklat Jämtin stenhårt men regelrätt.

Vad gäller tufft spel är Kåberg ett föredöme. Satsar stenhårt men gnäller inte om han får en tackling tillbaka. Hur någon kan försvara en bajsnödig liten tönt som Jämtin (och Ledin, tacka gud för att han försvann från Färjestad) är för mig en gåta.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Jämtin yrade tydligen om att "ska man bryta ryggen innan de slutar?". Vilken liten, stackars ynkrygg (precis som Ledin, för övrigt).
Han utger sig för att spela "tufft", men blir livrädd så fort någon tacklar lite. Visst, Niklas Andersson ska ha en tvåa för crosschecking, men det var onödigt av Niklas, han kunde ha tacklat Jämtin stenhårt men regelrätt.

Vad gäller tufft spel är Kåberg ett föredöme. Satsar stenhårt men gnäller inte om han får en tackling tillbaka. Hur någon kan försvara en bajsnödig liten tönt som Jämtin (och Ledin, tacka gud för att han försvann från Färjestad) är för mig en gåta.

Håller helt å hållet med om Jämtin och ledin!

(Vafan? Valmers och jag överens i en fråga? Wow! Trodde du var helt lost, men det finns nåt vettigt i dig iaf.:yoparty)

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Nu kommer Saik igen. finns inget annat val.
Bra och täta matcher så långt, för övrigt.

För täta :gnissla

Jag behöver typ 6-0 till SAIK på fredag för att komma i närheten av trygghet igen efter de senaste ångestladdade suddenmatcherna.

Man slits ju bokstavligen mellan hopp och förtvivlan... :galen

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Så har då den fina stockholmspubliken visat sitt rätta ansikte igen.

Vad nu?

Edit; Jahaja.... aikdrägg i nån lingonserie. Fan vilken pinsam 'klack' de har.

Edit II; var har vi bäbisninjan när vi behöver honom? Var det inte har som förklarade hur saker och ting egentligen låg till med aik-klacken.

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vad nu?

Edit; Jahaja.... aikdrägg i nån lingonserie. Fan vilken pinsam 'klack' de har.

Edit II; var har vi bäbisninjan när vi behöver honom? Var det inte har som förklarade hur saker och ting egentligen låg till med aik-klacken.
Det duger säkert med någon förklaring från någon DFF-are. Stockholmspubliken är jete snela ijenkligen. Tack snela.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Plocka fram apburen igen.

Förövrigt ser jag fram mot i kväll där VF spelar ut LHC redan i kvarten :tummenupp
Det är svårt som fan att erkänna att man håller på Frölunda, men att få ut Lääääääääääääiiiiiiiiiiiiinjköööööööööping vore en höjdare. Kallar man sig för "cluben" förtjänar man inte att spela slutspel.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept