jag har nu trippelkollat alla kablar och alla sitter fast.
har hittat att det är den "svarta" som inte fungerar, och det är "fas 2" i proppskåpet.
Har kollat kopplingarna i ugnen och allt sitter som det skall.
Nu är jag hjälplös och vet inte hur en elnisse kan göra detta bättre.
ugnen är en gorenj och är 2 månader gammal.
Saknar multimeter så kan inte mäta ifall den "svarta" kabeln får ström.
Det är alltså de två vänstra plattorna som inte fungerar, lämnar ja den "svarta" kabeln okopplad så fungerar fortfarande allt utom de två vänstra plattorna.
suck.
kan jag "provmäta" ifall det kommer ström från väggen genom att korsa svarta och gråa, isf. borde plattorna till vänster börja fungera och plattorna till höger sluta fungera?
jag har nu trippelkollat alla kablar och alla sitter fast.
har hittat att det är den "svarta" som inte fungerar, och det är "fas 2" i proppskåpet.
Har kollat kopplingarna i ugnen och allt sitter som det skall.
Nu är jag hjälplös och vet inte hur en elnisse kan göra detta bättre.
ugnen är en gorenj och är 2 månader gammal.
Saknar multimeter så kan inte mäta ifall den "svarta" kabeln får ström.
Det är alltså de två vänstra plattorna som inte fungerar, lämnar ja den "svarta" kabeln okopplad så fungerar fortfarande allt utom de två vänstra plattorna.
suck.
kan jag "provmäta" ifall det kommer ström från väggen genom att korsa svarta och gråa, isf. borde plattorna till vänster börja fungera och plattorna till höger sluta fungera?
jag gjorde det redan och kommer ingen ström från den svarta kabeln i väggen, alltså måste proppen ha gått.
Jag hade en "byggare som vet allt" och fixa mitt golv och han tyckte att man kollar rätt säkring genom att sätta ihop strömuttagets + och -. Vilket ledde till att den proppen gick sönder. Men tydligen har spisens ena fas proo också gått.
Har ett elskåp med automatproppar alltså så det är inte sådär bara att byta.