Elproblem...Hjälp!!!

Thomas H.

Medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
Kristinestad/Finland
Hoj
Kawa ZX-9R 2002
Okej,grejen är den att jag tagit bort strömlåset (banhoj) för att bara ha en vippkontakt,kolla lite i manualen och klippte friskt av kabelhärvan,koppla ihop strömkablarna,kollade att skiten drog runt..check.. funkade,tog bort batteriet för laddning medan jag stack efter bensin,kom tillbaka och kopplade i och skulle provstarta men se NEJ.:mad:

När jag lägger på strömmen så går instrumenten igång,oljelampa plus bensinlampa och templampan för att sen slockna helt men alla digitala instrument lämnar på.
Bensinpumpen går heller inte igång och starten är död..detta funka som sagt innan.
Jag har kollat säkringar,kontakter,ström finns i batteriet så nu är frågan vad i helvete har jag lyckats grilla nu då?:va
Moppen är en R1:a -01 förgasarmodell.
 

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Vellinge
Hoj
FZ-1 N
Kan ju bara tala för mig själv, så ja, gjort precis som vanligt, inga konstigheter.. I mitt fall funkar ju ALL el utom när jag ska start, där är det dött.
 

Thomas H.

Medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
Kristinestad/Finland
Hoj
Kawa ZX-9R 2002
Jepp,batteri ok,säkringar varit ur flertal gånger,bensinpumpen knäpptyst...vet inte om det kan vara nåt rele eller va f...:va Förmodlingen ett litet skit fel men att hitta det då..hmm. Försökt kolla kopplingar,följt trådar mm.

Ääh nu knäpper man på bastun,knäcker en öl och ringer verkstan imorg.
Det löser sig.:tummenupp

Men tack för tipsen.
 

RRRRR

Medlem
Gick med
14 Aug 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Honda CBR1000RR
Kan man ta bort strömbrytarna vid kopplingshandtag och sidostöd utan vidare?
Kanske måste ström passera genom dem för att starten ska funka.
 

Thomas H.

Medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
Kristinestad/Finland
Hoj
Kawa ZX-9R 2002
Okej,nu är det fixat :banana

Kollade igenom allt igen,bytte alla säkringar osv. Oraken till att bränslepumpen inte lät ett knyst var att när den byggt upp tryck i föggarna så slår den av automatiskt,sen började jag kontrollmäta alla rele för jag misstänkte att jag lyckats kortsluta nåt av dom,ringde och kollade vad dom kostade med och då blev man lite kallsvettig,75-130 euro för releerna och 630 euro för tändboxen :näsblod men dom funkade!:)

Tog med allihopa i alla fall till en polare som har en likadan hoj för att stöpsla i och kolla om de var i skick.

Och med detsamma han slog på strömmen så såg jag ljuset :D i form av den gröna neutrallampan!!!Faan den lyste ju inte för mig,hur fan kan man vara så dum så att man inte märkte detta :mad:
Nåja tillbaka i garaget ikväll kollade upp kontakten under tanken och sen bort med givaren ur blocket och där var felet :tummenupp

Vad är oddsen för att givaren säger upp kontraktet samtidigt som man tar bort tändlåset :gnissla

Nå,det fixade sig i alla fall.:tummenupp
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top