En bomb

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Jo, GP-racingen håller ju en betydligt högre nivå än SS, och som du säger så lär både SS och SBK dö ut om utvecklingen fortsätter som den gör nu.

Men, jag tror faktiskt inte att SS och SBK kommer dö ut, utan att klasserna kommer förändras. Eftersom det är "standardhojar" vi snackar om, så kommer nog de japanska tillverkarna att börja gnälla snart.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
absolut, SS ska inte ändras på överskådlig framtid har jag läst. men hur fan dom gång på gång kan klanta till det och försämra reglerna i SBK är ju otroligt, men det är ju Italienare som bara ser till eget..........
GSE ska dra sig ur, Yamaha troligen dito, och Chili har sagt att han hoppar av om Pirelli regeln kvarstår.
Watz kommer nog att stanna där han är, och med en växande 250Racer klass i sverige så kanske hans framtida segrar kan slå lite högre.

Oro

Hej hopp!
Gick med
11 Jun 2003
Bor används bland annat i kärnkraftverk som neutro
Hoj
3 havreracers o 1 par beg regndäck till en 125r
Torkel skrev:
Med tanke på att han testade en mer eller mindre standard R1'a på Sviestad och drog till med 54.4 på första passet så tror jag nog att det kan bli svettigt för grabbarna i toppen! För övrigt tyckte han att hojen gick som skit... :D

Var det inte så att han körde ifrån/ikapp en en av toppförarna (inga namn) i Veidec under den testen? :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
McB skrev:
Lite spekulationer: kan det månne vara som så att Fredde vill prova på att köra SS för ett eventuellt klassbyte? Kanske SS-VM eller EM nästa eller nästnästa år?

Han kommer inte byta från racer i första taget. Både han och Palle har haft stående inbjudningar att köra veidec gratis och bägge har tackat nej. Men Fredde tycker ju det är kul att köra hoj, oavsett vad det är för något, så nog mest bara för att visa att han kan köra vad som helst riktigt jäkla fort han ställer upp.

Palle däremot kan vi kanske får se i ss600-em..

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Oro skrev:
Var det inte så att han körde ifrån/ikapp en en av toppförarna (inga namn) i Veidec under den testen? :D
Jepp, och då körde ändå den killen (inga namn! :D ) den endurancepreppade värsting-R1'an och Fredde den som var mer eller mindre standard...
Fast det var en av toppförarna i Synsam för han kör inte i år vad jag vet.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Torkel skrev:
Jepp, och då körde ändå den killen (inga namn! :D ) den endurancepreppade värsting-R1'an och Fredde den som var mer eller mindre standard...
Fast det var en av toppförarna i Synsam för han kör inte i år vad jag vet.

Nja, jag har för mig att det var en lms-förare som ligger i toppen av Veidec som körde sin preppade ss600 som inte kunde komma om... Sen tog han i som fan för att komma om fredde och lyckades in i esset, men då small motorn..
Inga namn, men han kör också kawa... :cool:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Aha, jag tänkte på Lasse Carlbark som inte heller hängde med... Som sagt, det ska bli intressant att se vad han kan få till i helgen! :bow

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Några stordåd från Watz sida tror jag inte på. Måste vara svårt att hoppa in direkt i ett fyrtaktrejs när man är van att köra tvåtakt. Å andra sidan är Fredde fullkomligt galen och det kan han komma ganska långt på. Topp sex, kanske?

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Fredag:
10.30-11.00 Träning
13.10-14.40 Träning

Lördag:
10.10-10.40 Kval 1
13.10-13.40 Kval 2

Söndag:
09.50-10.05 Warm up
13.00-13.20 RACE

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Torkel skrev:
Tror att Fredde blev lite felciterad i Corren angående kurvhastighet...

Ja, jävlar så fel det kan bli! Eller är det bara vi som inte har fattat att Watz är en komplett idiot? :D

Ärligt talat blir jag nästan förbannad. Nu sitter småkillar och gubbar och läser det där och tror att det är sant. Usch!

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Macho Woman skrev:
Ja, jävlar så fel det kan bli! Eller är det bara vi som inte har fattat att Watz är en komplett idiot? :D

Ärligt talat blir jag nästan förbannad. Nu sitter småkillar och gubbar och läser det där och tror att det är sant. Usch!
Jag mailade corren och bad dem fixa felet, vi får väl se om de orkar! :rolleyes:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ingen live-uppdatering från Mantorp på STCC-sidan. Fortfarande Knutstorp där... :(

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Har det inte varit snack om att SS600 ska med i GP-VM? Tvåtakt är utdöende och tillverkarna vill väl ha en "billig" klass med anknytning till deras gathojar. SBK har ihjäl sig själv så då är SS600 på G till Dornas serier, eller?

Hur som helst så ska det bli kul att se Watz. En hjälte i vilket fall, men topp sex på en ny hoj och ny klass? Veidec brukar vara ganska jämnt...

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
FireSalle skrev:
Har det inte varit snack om att SS600 ska med i GP-VM? Tvåtakt är utdöende och tillverkarna vill väl ha en "billig" klass med anknytning till deras gathojar. SBK har ihjäl sig själv så då är SS600 på G till Dornas serier, eller?

Skulle vara fullkomligt lysande att få se SS600 i samband med MotoGP. Rejsen skulle kunna köras under lördagen t.ex, så att det inte blir för många rejs på en dag.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Man ska så klart inte jämföra tävlingar på samma bana ifrån olika år, men jag såg Matti Maaranen köra 1.01.07 under rejs på SM Knutstorp -00 250R. Watz bästa tid i år var 1.01.53 (kval) och 1.02.4 (rejs). Säkert spelade väderförhållande och hoj in en hel del här.
Även om Matti var konkurrenskraftig (överlägsen på Knudan, men dåligt startsnabb) i 250R så var han det inte i Synsam Trophy. Iofs. så fick han väl aldrig riktigt visa det innan hans tragiska olycka, men något rejs han han iaf. med.

Jag hoppas Watz lyckas väldigt bra (får gärna köra ifrån hela högen utom #72), men jag tror han får svårt för att synas i toppen.

Ett annat svenskt exempel på klassbyte är väl när Stiggy skulle försöka sig på Bumse-rejsing... Ett nedköp på alla vis.

Last edited:
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...