En bomb

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Pratade lite med Fredde nyss, han har tagit det relativt lugnt och känner på hojen. Ingen bromsar om honom längre i alla fall, det har de slutat att ens försöka, he he... :cool: Att ligga på broms in i svängarna som han gör med TZ'an har han inte testat ännu, litar inte riktigt på grejorna tillräckligt för det. Han sänkte sig två sekunder från första till andra träningen och hade tänkt göra likadant i morgon men nu KAN det bli regn och det vore riktigt illa. Fortsättning följer... :hej

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Hmm... Oki. Någon som kan säga varför live-timingen på www.stcc.se inte fungerar? Är det så enkelt att den inte dras igång förräns på lördagen?

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Hoppas bara att inte Fredde riskerar sina kvarvarande EM och Wildcard:et för det är det inte värt. Jag sa det till honom igår och han skulle "ta det lungt". Fredde är inte i samma fina form som han var i slutet på förra säsongen och efter krascherna på Estoril var första gången jag hört honom säga att det påverkat hans psyke. Nu tror jag ändå att han lätt hänger med toppen om han bara får några varv. Hans körstil passar egentligen mer effektstarka hojar. Dessutom är han grym på att bromsa ut folk...

Risken är väl att han till nästa år får erbjudande som gör att han pensionerar raceråkandet och GP möjligheterna för att köra SS600 i Veidec. Vi vet hur många unga duktiga formel förare som gett upp sina karriärer för att köra landsvägsbil i STCC.

Några nämnde att kanske SS600 ska in i GP. Det som är skillnaden mellan GP och Superbike är att Superbike serien bygger på att visa färdiga produkter raca medan GP bara kör med prototyper. Eller som Honda chefen svarade den tyske journalisten när han fick frågan ” vi är inte intresserade av en klass som har varvtider som 125, ingen vill se det på ett GP”

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Macho Woman skrev:
Skulle vara fullkomligt lysande att få se SS600 i samband med MotoGP. Rejsen skulle kunna köras under lördagen t.ex, så att det inte blir för många rejs på en dag.

Nu har du skitit i det blå skåpet.. Det skulle suga totalt...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nordgren skrev:

Några nämnde att kanske SS600 ska in i GP. Det som är skillnaden mellan GP och Superbike är att Superbike serien bygger på att visa färdiga produkter raca medan GP bara kör med prototyper. Eller som Honda chefen svarade den tyske journalisten när han fick frågan ” vi är inte intresserade av en klass som har varvtider som 125, ingen vill se det på ett GP”

Haha, så klockrent :tummenupp

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
oFFkeFF skrev:
Nu har du skitit i det blå skåpet.. Det skulle suga totalt...

Har du glömt bort Thunderbike??????

Som kördes ihop med GP Vm på 90 talet (Okej 2 år tror jag det var) med vinnarna Udo Mark och John Kochinski.
De bjöd på den bästa racingen av alla klasser de flesta gångerna...

Det var en ren 600 klass utan 748:eek:r och friare trimning

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Snabbe_jag skrev:
Har du glömt bort Thunderbike??????

Som kördes ihop med GP Vm på 90 talet (Okej 2 år tror jag det var) med vinnarna Udo Mark och John Kochinski.
De bjöd på den bästa racingen av alla klasser de flesta gångerna...

Det var en ren 600 klass utan 748:eek:r och friare trimning

Nej, nu påminde du ju mig ;) Men, nej, jag tycker att dagens 125 och 250 bjuder på betydligt bättre racing än det gjorde.

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
oFFkeFF skrev:
Nej, nu påminde du ju mig ;) Men, nej, jag tycker att dagens 125 och 250 bjuder på betydligt bättre racing än det gjorde.

125 har bjudit på kanonracing förutom när Rossi vann allt.....
Okej placeringarna bakom var det som vanligt bra fight.

jag kan hålla med om att alla klasser bjuder på bra racing.....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Snabbe_jag skrev:
125 har bjudit på kanonracing förutom när Rossi vann allt.....
Okej placeringarna bakom var det som vanligt bra fight.

jag kan hålla med om att alla klasser bjuder på bra racing.....

Visst kan man plocka med någon supportklass, men där har man ju dark-dog challange, som verkligen ger ungdomar/juniorer chansen, sen när de blir gamla och avdankade kan de satsa på lite gubbrejsing i ss-vm och sbk-vm :p :rolleyes: :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tc skrev:
Nordgren skrev:
Hoppas bara att inte Fredde riskerar sina kvarvarande EM och Wildcard:et för det är det inte värt.QUOTE]

Har han fått ett wildcard till Valencia?

Japp, men han vill åka två em till innan, så han får upp lite fart, han har kört väldigt lite i år. Men just nu jagar han pengar så han kan åka det han vill innan vm'et.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Nordgren skrev:

Det var väl jag det :hej
Var inte det där pajkastar-snack ifrån den tiden då SBK vann i populäritet på GPs bekostnad i vissa länder? Då visste de väl inte att SBK skulle ta död på sig själv.

Just Honda (och även Aprilia) har ju aviserat att man inte vill göra tvåtaktare längre, troligen inte ens för racing. Vad blir det av 250 klassen då? Att göra som i motocrossvärlden och tillåta fyrtaktare med dubbel cylindervolym är kanske för dyrt? Iaf. så är det tveksamt om man får så många fabrikat till serien.

SS600 har bra racing, och där alla fabrikat står på pallen (t.o.m. Triumph i GB!). Tillåt slicks och mer modifieringar så skulle det finnas en bra "inträdes" klass i GP-cirkusen. Med 140 kusar på bakjulet så får de nog snart bättre varvtider än 125orna - det är inte sååå krokiga banor i GP-VM. Spekulation - javisst, men vad kommer efter blåröks-racingen?

Last edited:
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...