En bra dag

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Torkel vår egen lilla datanörd! :pannkyss

Min nyckelhylla kommer ju bli värd miljoner minst, men lugn jag kommer inte sälja den! Tack förresten! :tummenupp
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
2526861 Jeremy Burgess...

:confused: :jisses
...eller menade han Ron Jeremy? :hihi

ronjeremy.jpg
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
284962438_8cdfd5c3c7.jpg

Jag fick träffa "Gud" som synes men det blev tyvärr ett alldeles för kort möte. Hans kommentar var i alla fall att det var synd att jag inte hade kommit tidigare på säsongen istället för på den sista tävlingen. Men det är ju nu man är tidigt ute inför 2007, undrar när den poletten ramlar ned, hehe!
Han var en trevlig kille i alla fall, inte ett dugg imponerad av dagens upplägg av MotoGP, alldeles för få hojar och hälften av samma märke...
George skämdes lite att jag fick träffa JB så kort tid så han lovade att trycka på honom om att kika på programmet/tutorialsarna och även skicka över hans mailadress till mig. Det ni! :yoparty

284960819_21620f71b4.jpg

Satt även i drygt en timme med Team Toth som har bl.a Locatelli i sitt team och det var helgens behållning. Grymt proffsigt team som var väldigt imponerade av programmet men tappade hakan när jag berättade priset. Så billigt kan man inte sälja det för tyckte det, det går bara inte! Och det stämmer ju för inte fan säljer jag mycket inte, haha!

För övrigt så gick helgen i kaosets tecken eller vad sägs om följande lilla story:
Anländer till banan på fredagen och träffar Alvaro Molinas team med George i spetsen. Väldigt trevligt och bra på alla sätt. Senare under kvällen tar Alvaro med mig till Team Toth och vi pratar en lång stund. Mycket givande.
När det börjar bli dags att åka tillbaka till vårt vandrarhem så erbjuder sig George att låna ut sin bil till oss. P-tillstånd närmast huvudentrén förstås och med min stolta europaförberedda GPS-navigator på instrumentbrädan så var det bäddat för succé!
Fel.
Efter att ha snurrat i kanske 15 minuter utan att navigatorn hittar till slutdestinationen så parkerar vi lite lagom illegalt på en trottoar och glad i hågen sparar jag bilens position i navigatorn.
På kvällen blir det utgång med några vi träffat på vandrarhemmet, kommer i säng runt 04.00 och vaknar mer död än levande. Ulkar ut delar av gårdagens paella och genast mår jag som en prins igen. Fast lite bakis... Kl 12 har vi fått i oss lite frukost och ska ta oss tillbaka till bilen med allt bagage, det fanns nämligen ingen plats kvar för oss den natten.
På med GPS'en och glatt letar jag fram den lagrade POI'n för bilen. Nu kommer det jobbiga... Den har lagrat positionen på samma position som destinationen, dvs bilen står enligt GPS'en på vandrarhemmet. Vi har inte en aning om var bilen står men börjar gå baklänges så mycket vi nu minns.
Nu följer en tre timmar lång promenad bärandes på allt bagage. Tii slut inser vi att vi måste dumpa grejorna på vandrarhemmet igen och fortsätta med lite lättare steg. Klockan är 15.00 och MotoGPkvalet har precis slutat. Mitt möte med Burgess var planerat till 18.30. Det här händer inte!
Lite vatten och jag försöker att få tag på George för att få regnumret för att kolla om bilskrället har blivit bortbogserat men får inget svar.
Vi fortsätter letandet, efter ytterligare två timmars utforskande av Valencias otroligt mysiga stadskärna så ser jag bakdelen på en bil som ser misstänkt ut som den vi letar efter. JAAAAAA! :yoparty
285549669_4fe07d52cc.jpg


Klockan är nu 17.00 och det börjar kännas LITE stressigt! Och hungrigt. Sen blir vi sittande 1 timme i en bilkö vid avfarten till banan.
Kl 18.20 svävar vi in på lätta steg till Molinas trailer och jag har väl aldrig i mitt liv känt mig mindre förberedd för något överhuvudtaget! Och om 10 minuter ska jag träffa JB...
Dock så blir kvällens möte inställt, runt 8.00 på söndagen är det nya budet vilket kändes ungefär som att "ja tjena vad han kommer att ha mycket tid då..." :rolleyes: Men på ett sätt var det skönt att kunna SLAPPNA AV för första gången den dagen.

Vi hade inte ätit sedan frukost och ingen restaurang var öppen, bara VIP-tält för inbjudna gäster. Så vi gick och gick och gick istället... Men runt 22.00 så fick vi dagens "något" försenade lunch av Team Molina som även fixade sovplatser åt oss den natten. Otroligt trevliga snubbar allihop!

Sen var det race och depån väcks av något som bäst kan beskrivas som en majestätisk låt. Typ. Spänningen kändes verkligen i luften, VM skulle avgöras i både 250cc och MotoGP på säsongens sista race! Ordet coolt räcker inte till!
Och först skulle jag träffa JB vilket gick på kanske 5-10 minuter, kanske inte riktigt vad jag hoppats på men givande i vilket fall.

Sen får man ingen tillgång til läktaren med depåpass så vi fick gå runt halva banan till berget istället.
"Ta med en cola" var Georges sista ord men vi hade ju druckit så mycket gratisjuice så det behövdes ju inte. Så fel man kan ha. Jag tror aldrig jag varit så törstig i hela mitt liv, precis innan MotoGPracet så var jag tvungen att tråckla mig genom den enorma folkmassan och köpa två cola till överpris, aahhh!
När Rossi vurpade så gick liksom luften ur hela berget, tråkigt race utan fighter någonstans...
Sen efter att vi hjälpt till att packa ihop Molinas tält mm så spände vi på oss ryggsäckar, väskor mm och började gå mot tågstationen som ligger kanske 2 km därifrån. Med några hundra meter kvar så inser jag att min plånbok måste ha blivit snodd/tappad för den är definitivt inte kvar i benfickan! :mad:
Bara att lämna Fredrik med allt bagage och gå tillbaka och leta överallt vi varit för den KAN ju ha ramlat ut. Till saken hör att jag i stressen inför avresan inte hade hittat min reseplånbok så precis ALLT var med...

Ca 1.5 timme senare kommer jag med våldsamt tunga steg tillbaka till Fredrik, sätter mig på marken med bussdamm som yr och ringer och spärrar 4 kort. Trött. Hungrig. Skitig. Less.
Framme vid tågstationen så dröjer det ett tag innan tåget kommer, vi kliver på bara för att en station senare inse att vi åkt åt fel håll! En liten dans i vagnen muntrade upp passagerarna i alla fall! :) Sen tillbaka åt rätt håll och mot alla odds så hann jag med alla plan på vägen hem.
Jag har ALDRIG gått så mycket på så kort tid i hela mitt liv som jag gjort den här helgen!
Men det var kul efteråt! :)
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Oj då, det var både ups and downs på den resan hör jag. Tråkigt med all otur men nu har du i alla fall en fot inne i GP-depåerna. :tummenupp
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Torkel skrev:
2583111
Jag har ALDRIG gått så mycket på så kort tid i hela mitt liv som jag gjort den här helgen!
Men det var kul efteråt! :)

Wow! Du kommer ju kunna garva åt allt skit som hände sen när du berättar detta för dina barnbarn Torkel. Vad kul ändå att få uppleva massa saker sådär (ja om man bortser från allt det jobbiga)

Grattis! Jävligt häftigt att få vara därnere på plats, träffa massa folk och sälja in sin produkt! :tummenupp
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Heja Torkel !!

Se till att George fixar så du kommer i kontakt med JB via mail nu! NÄR han inser hur bra Tracktimer är så vill du att det ska vara under tiden dom testar inför 2008. Inte när första racet går, då är det ju för sent!

/Joakim
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Pålle skrev:
2583772 Heja Torkel !!

Se till att George fixar så du kommer i kontakt med JB via mail nu! NÄR han inser hur bra Tracktimer är så vill du att det ska vara under tiden dom testar inför 2008. Inte när första racet går, då är det ju för sent!

/Joakim

hmm ska dom testa i ett helt år (2008 är ju ett tag bort)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Kul Torkel! Nu har du iaf ett minne som sitter kvar ett tag! O det här öppnar ju dörrar helt klart!
 

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Ort
STHLM
Hoj
Många
Huuaaa! Blev både trött och nästan grinig av att bara läsa bedrövelsen :rolleyes: Du får hänga med oss till sommaren istället och få lite roliga och avslappnande racing-spirit :) Kanske ta och dema programmet för Harold Bartol?
Hade gott
// Anders
 

Racercalle

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
TZ 250 02
Läge att reklamera GPS'en :)

Låter som en Kanonhelg som fick lite för många bakslag.

Jag skulle vart med och styrt upp lite:D

Calle
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Anders G skrev:
2584316 Huuaaa! Blev både trött och nästan grinig av att bara läsa bedrövelsen :rolleyes: Du får hänga med oss till sommaren istället och få lite roliga och avslappnande racing-spirit :) Kanske ta och dema programmet för Harold Bartol?
Hade gott
// Anders
Oh ja! Jag är på! Såg du förresten hur välklädd jag var när jag träffade JB? :tummenupp
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
285549669_4fe07d52cc.jpg


jag äger en sån vit bil som är i mitten den tar sig från östra ryd till norrköping på 10,5minuter...

J.Andersson skrev:
2584633
285549669_4fe07d52cc.jpg


jag äger en sån vit bil som är i mitten den tar sig från östra ryd till norrköping på 10,5minuter...
Gött att det rör på sig Torkel!
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top