Ja eller egentligen vaknade den till liv i våras
Hojen i fråga är en Gpx 600 frånn -88 som köptes för en spottstyver.
Bygget har gått i den låga budgetens tecken, här snackar vi biltema, bauhaus osv. det sitter till och med delar från en gammal hammock på den. Byggbeskrivningen hittade jag gratis här i turbodelen på SH, Tack
Kittet består av en Garreth 9-5-snurra, cylspacer från Clas ohlson, bränsletrycksreugulator från mc-xpress, pump från biltema och bosch-dump. Kammarna backade till orginal position.
Med ett laddtryck på någonstans mellan 0,7 och 0,9 bar så bär det iväg hyffsat.
Men den har ett litet problem, precis i övergången till ladd så tvekar den ett ögonblick innan kraften kommer. det märks tydligast på högre växlar när övergången sker långsammare.
Vad kan detta bero på, förgasarna är orginalbestyckade sånär som på shimmsade nålar, stiften är vackert gyllenbruna och systemet är provtryckt och verkar hyfsat tätt??
Är det nån som haft liknande problem?
Hojen i fråga är en Gpx 600 frånn -88 som köptes för en spottstyver.
Bygget har gått i den låga budgetens tecken, här snackar vi biltema, bauhaus osv. det sitter till och med delar från en gammal hammock på den. Byggbeskrivningen hittade jag gratis här i turbodelen på SH, Tack
Kittet består av en Garreth 9-5-snurra, cylspacer från Clas ohlson, bränsletrycksreugulator från mc-xpress, pump från biltema och bosch-dump. Kammarna backade till orginal position.
Med ett laddtryck på någonstans mellan 0,7 och 0,9 bar så bär det iväg hyffsat.
Men den har ett litet problem, precis i övergången till ladd så tvekar den ett ögonblick innan kraften kommer. det märks tydligast på högre växlar när övergången sker långsammare.
Vad kan detta bero på, förgasarna är orginalbestyckade sånär som på shimmsade nålar, stiften är vackert gyllenbruna och systemet är provtryckt och verkar hyfsat tätt??
Är det nån som haft liknande problem?