en del måste skämta?

Magnus@Bike

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 570
Hej, för att förtydliga kring vår nya värderingstjänst: Vår värdering ger dig ett pris på vad hojarna annonseras för. Om de sedan säljs för detta är en helt annan sak. Som vi skriver hamnar slutpriser 5-15% under dessa värden.

Notera även då du gör en värdering att vissa modeller står hos handlare (utmärkt längst till höger i listan), vilket i sin tur genererar en högre prislapp. Du ser också samtliga objekt som använts i databasen för att beräkna "ditt" pris.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hej, för att förtydliga kring vår nya värderingstjänst: Vår värdering ger dig ett pris på vad hojarna annonseras för. Om de sedan säljs för detta är en helt annan sak. Som vi skriver hamnar slutpriser 5-15% under dessa värden.

Notera även då du gör en värdering att vissa modeller står hos handlare (utmärkt längst till höger i listan), vilket i sin tur genererar en högre prislapp. Du ser också samtliga objekt som använts i databasen för att beräkna "ditt" pris.
Det är bra med olika prisindikationer, för att få en bred bild av vad grejerna kan vara värda. Er lista, Blockets "generella" priser, och det faktiskta priset vad en presumtiv köpare kan tänkas betala torde vara bra input för gemene säljare. 'Dessvärre' finns det ju alltid stjärnskott som inte vill inse att grejerna blir äldre med tiden, nyare modeller reas ut och att priset på aktuell vara sedermera sjunker. Så är det.

Sen kan man alltid i prissättningen blanda in vikt av servicebok, svensksålt, "startar alltid", "jätte fin", etc. etc. men den diskussionen orkar jag inte dra i nu.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Priserna går ju alltid upp när termometern gör det också. Antagligen försöker personen i fråga med en fuling. Letar själv en R1 00-02, men skulle aldrig lägga över 60 papp. Som sades tidigare i tråden, marknaden kommer att reglera priset.
 

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
Det är enkelt! Man kan diskutera o diskutera, MEN det är säljarens marknad, vill han sälja för vad "man" tycker är överpris så gör han det. Du/Jag får försöka pruta om det går! annars är det bara att gråta en skvätt o gå vidare!
Jag vill köpa så billigt jag kan o Du vill sälja så dyrt du kan!?....
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Sålde min retta 03:a uttagen 04:a i Januari i år.

Fick 65 000:- och det tyckte jag va ok, och den va i absolute mint condition.
Inte ett märke på hela hojen, iofs slitet bak däck men ändå...


///Micke
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Välkommen till begagnatmarknaden 2008! :huvet

http://www.blocket.se/vi/14174338.htm?ca=12_s

Sjukt är vad det är.

Det där är ju en PolkaRetta!!
De är ju en klassiker redan! :)

"ovanliga" hojar går alltid för lite mer. :)

men som någon sa tidigare.
Han kanske fått order hemmifrån att sälja hojen, och då är ju det smartast att sätta ut hojen på blocket med ett snajdigt överpris, så han slipper sälja, men ändå blidkat frugan. :hihi
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
Det är inte omöjligt att hojar med "överpris" går faktiskt för just de priser säljarna begär.
Råkade ut för en köpare ett par år sen som var intresserad av min dåvarande hoj. Han tittade inte mer än 2 minuter på hojen, prutade inte en krona och skrev på pappren där direkt! Sen frågade han om jag ville sälja skinnstället som jag hade på mig (hade precis kommit från en runda på stan)! Jag sa ja om jag får rätta pengarna för det. Han bjöd 2000:- mer än vad jag hade köpt det för och så var affären avslutad!
Han var minst lika glad som jag :D

Tyvärr har aldrig råkat ut för såna köpare mera sen dess :lol
 

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Westcoast
Hoj
R1
gnäll!!!!!!

vilket gnäll det är på alla annonser, man får väl sätta vilket pris man vill. Alla vill väl ha så mkt som möjligt för hojen, klart man gör ett försök. Kanske finns någon i detta avlånga land som är beredd att betala lite extra. Får man inte sålt så är det ju inte värre än att man kan sänka priset lite.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
vilket gnäll det är på alla annonser, man får väl sätta vilket pris man vill. Alla vill väl ha så mkt som möjligt för hojen, klart man gör ett försök. Kanske finns någon i detta avlånga land som är beredd att betala lite extra. Får man inte sålt så är det ju inte värre än att man kan sänka priset lite.


precis! konstigt att ingen nämnt min annons ännu:D jag säger väl som de flesta: jag är inte i behov av pengar så får jag inte vad jag begär ja då får den stå:D
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Jo samma här, tycker det gnälls lite väl mycket.
Antingen hostar du upp vad det kostar eller går vidare till nästa, alternativt står utan hoj.
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Jag, men så är jag inte nyreggad, så vad är din poäng?

att du beter dig som att du har mens är nog hans mening..

han får väll fasen skriva vad han tycker precis som du . även om han är ny här. eller du har ensamrätt på det eftersom du är så gammal på forumet..

nä fan väx upp och gör nå annat än att gnälla :tummenupp
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
att du beter dig som att du har mens är nog hans mening..

han får väll fasen skriva vad han tycker precis som du . även om han är ny här. eller du har ensamrätt på det eftersom du är så gammal på forumet..

nä fan väx upp och gör nå annat än att gnälla :tummenupp


Räck upp handen nästa gång du vill lägga dig i:gnissla :tungan
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Allvarligt talat, det börjar bli jävligt många trådar där man hänger ut sina hojbröder, och gör sig lustiga över deras annonser.
Sluta upp med det. Är du intreserad av hojen på annonsen så köp den, är du inte intreserad gå vidare. Ser du en bluffannons så är det ok. att varna övriga
på Sporthoj.
Nästa gång kan det vara er annons, som blir till åtlöje
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Räck upp handen nästa gång du vill lägga dig i:gnissla :tungan

för att ?

tagga ner den där attityden du har lite.

om du inte har märkt det så är du på ett internetforum där har alla som är reggade möjlighet att säga sin åsikt.. även nyreggade.

skulle det vara några inskränkningar så borde det ha varit i ditt yttrande
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top