en del måste skämta?

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Allvarligt talat, det börjar bli jävligt många trådar där man hänger ut sina hojbröder, och gör sig lustiga över deras annonser.
Sluta upp med det. Är du intreserad av hojen på annonsen så köp den, är du inte intreserad gå vidare. Ser du en bluffannons så är det ok. att varna övriga
på Sporthoj.
Nästa gång kan det vara er annons, som blir till åtlöje

Varför ska vi sluta med det?
Det är ju roligt :D Och det är ännu roligare när folk tar åt sej :D
Drömmare är till för att skratta åt! :)
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
jaja man kan faktiskt undra vad reg-tidpunkten har för relevans överhuvudtaget? Om jag är född -85, -75 eller 70 avgör de om jag får tycka något eller styrs det av annan parameter, som skostorlek, p*nislängd, glappast käft eller är det bara reg-tidpunkten?
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
jaja man kan faktiskt undra vad reg-tidpunkten har för relevans överhuvudtaget? Om jag är född -85, -75 eller 70 avgör de om jag får tycka något eller styrs det av annan parameter, som skostorlek, p*nislängd, glappast käft eller är det bara reg-tidpunkten?

i chronics fall tror jag faktiskt att det styrs på p*enislängd.. eller snarare bristen på den kanske..

nä vi ska inte vara elaka mot honom.. iallfall inte jag. .jag har ju reggat mig senare än honom så jag skall vara tyst
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Vilket j...la gnäll!! Det är min annons du hänger ut.. vad är det som är allvarligt??!! Låga mil och mkt fin hoj därav pris!!

Som du märkte så sa jag aldrig något om att det skulle vara ett dåligt köp för det är det inte! Dock så kan man inte vänta sig att få betalt för utrustningen i någon större utsträckning! Du kan inte påstå att den inte ligger i det övre prisskiktet i klassen/årsmodellen även om man räknar med handlarna!
 

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Att dra paralellen mellan beg och nya hojar, och att nya hojar blir billigare och reas, hur stor värdeminskningen är på beg hoj mm håller inte enligt min åsikt.


Spelar ingen roll om en GSXR -08 reas ut från 130 000 till 105 00 (eller what ever), om killen ändå bara har 50 000 att lägga ut på en hoj spelar det 0 roll.

Vill han inte lägga det en säljare begär får han antingen hitta en annan eller helt enkelt stå utan eftersom en flong ny hoj för 100 000+ INTE är ett alternativ för majoriteten av hojåkare.

Om det därimot hade sålts fler nya hojar än begagnade...då hade det varit en annan sak. (villket jag är rätt säker på att det inte görs i dagsläget)

Ska själv säja hojen till våren, men MÅSTE inte, så kommer en köpare dragandes med ditt och datt och hans mormor är det bara för mig att vänligen men bestämt tacka nej till skambud. (villket nu för tiden verkar vara mer regel än undantag..villket i sig är jävligt irreterande)
 
Last edited:

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Vicken kass tråd detta blev, killen säljer en välskött hoj till ett pris som vissa inte tycker om och hela tråden uratar till nåt jävla skit som man önskar att någon moderator kunde ta bort så vi övriga kunde slippa läsa alla (kloka) kommentarer.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Vicken kass tråd detta blev, killen säljer en välskött hoj till ett pris som vissa inte tycker om och hela tråden uratar till nåt jävla skit som man önskar att någon moderator kunde ta bort så vi övriga kunde slippa läsa alla (kloka) kommentarer.

Du vet att du inte behöver läsa tråden om du inte vill!?
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Vad vet du om saken, han kanske har tvångssyndrom.

Jo, iochförsig, kan ju vara så också. Jag har ett tvångssyndrom, jag surfar på SH varje gång jag öppnar webläsaren, har SH som startsida, måste alltid kolla några trådar innan jag kan göra något annat, sen slutar det med att jag sitter i flera timmar :huvet



:rolleyes: :) :tummenupp
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Som du märkte så sa jag aldrig något om att det skulle vara ett dåligt köp för det är det inte! Dock så kan man inte vänta sig att få betalt för utrustningen i någon större utsträckning! Du kan inte påstå att den inte ligger i det övre prisskiktet i klassen/årsmodellen även om man räknar med handlarna!

Det är ju klart att man ökar priset om det sitter en massa dyrt godis på hojen. :fakta

Vill den eventuella köparen inte köpa till det högre priset med massa godis kan han ju ringa vidare och köpa en orginalhoj och köpa till alla dela själv om han vill så. Även med ett signifikant högre pris på den påkostade hojen är fortfarande VÄLDIGT mycket billigare att köpa den än en orginal och köpa alla dela själv. :fakta

Ett allternativ som är super vanlig i staterna är att man plockar av all godis och säljer det brevid, eller på egay. Så kan ju säljaren själv välja om han vill köpa svindyrt nytt, eller billigt begagnat.
Man kan ju redan i annonsesn speca två prislägen. Med och utan godis. Jag har sett flertalet sådana annonser och tycker det är ett bra alternativ (om man har kvar orginal pryttlarna).


Eller helt och hållet slakta hojen och sälja allt i delar. Hyfsat vanligt utrikes också. Men gör man det i sverige så kommer det ju upp en tråd på SH där man blir anklagad för att sälja en stulen hoj... :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top